شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «مهندسی فرهنگ عمومی» به نویسندگی ابراهیم فیاض از سوی موسسه انتشارات کتاب نشر روانه بازار نشر شد.
به گزارش شارا به نقل از فارس، کتاب «مهندسی فرهنگ عمومی» در شانزده فصل به مباحثی مانند: فرهنگ عمومی و نظم و کنترل اجتماعی، نهادهای اجتماعی و مشروعیت بخشی در فرهنگ عمومی، جمعیت و فرهنگ عمومی، مذهب و تحولات فرهنگ عمومی، خانواده و رشد و پالایش فرهنگ عمومی، تغییرات اجتماعی و فرهنگ عمومی و … می پردازد.
در مقدمه کتاب فوق نوشته شده است: «مهم رین رهیافت برای فرهنگ عمومی، شعور عمومی است، شعور عمومی بعد روان شناختی اجتماعی فرهنگ عمومی را ترسیم می کند.
شعور عمومی یعنی آنچه مردم در فرایند زندگی عمومی و روزمره خود می اندیشند و چون یک معرفت و شناخت روزمره است در آن خطایی راه ندارد، به همین دلیل به آن عقل سلیم گفته شده است.
پس مردم همانگونه که زندگی می کنند، فکر می کنند و نظام شناختی خود را ترسیم می کنند و فرهنگ عمومی خود را شکل می دهند و می سازند. پس برای فهم فرهنگ عمومی به شناخت مغز آن، یعنی شعور عمومی نیازمندیم.»
نخستین چاپ کتاب مهندسی فرهنگ عمومی در ۲۶۴ صفحه، به بهای ۰۰۰/۱۰۰ ریال و شمارگان ۳۰۰۰ نسخه توسط موسسه انتشارات کتاب نشر چاپ شده است.
|