رییس سازمان ثبت احوال کشور آگاهی روابط عمومی نسبت به ماموریت ها و اهداف سازمان را مهم ترین ابزار این واحد برای کسب موفقیت عنوان کرد.
به گزارش شارا به نقل از دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل: گردهمایی مدیران روابط عمومی استانها با حضور رییس ، معاونین و مدیران سازمان و همچنین مدیران روابط عمومی استانها در سالن کوثر این سازمان برگزار شد.
مهدی تدین مدیر کل دفتر روابط عمومی حضور ریاست سازمان، معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی را نشانه توجه و جایگاه خاص روابط عمومی در نگاه مدیران این سازمان عنوان کرد.
وی هدف این همایش را افزایش آگاهی مسئولان روابط عمومی استانها از وضعیت ثبت احوال نوین در جهت بهبود بخشیدن به عملکرد روابط عمومی ستاد و استانها عنوان کرد.
تدین هدف روابط عمومی را فرهنگ سازی در جامعه برای نیل سازمان به اهداف و ماموریتها دانست و گفت: تحقق رسالت و ماموریت سازمان مستلزم آگاهی بخشی به جامعه از کارکردها و وظایف سازمانی و نتایج این ماموریتها است.
مدیر کل روابط عمومی افزود: سازمان ثبت احوال سازمانی نوین شده می باشد و در یک جایگاه خوبی قرار گرفته و ما موظفیم جایگاه سازمان را به جامعه ، مخاطبین و مسئولین نشان دهیم.
وی افزود: روابط عمومی نیازمند توجه جدی مدیران سازمان می باشد تا بتواند در یک فراغ بالی فعالیت های خود را به خوبی به انجام برساند.
سپس دکتر محمد ناظمی اردکانی معاون وزیر کشور و ریاست محترم سازمان با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر به تشریح فعالیت های سازمان پرداخت.
وی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی را از مهمترین وظایف سازمان عنوان کرد.
دکترناظمی اردکانی اظهار داشت: این گردهمایی برای ایجاد هماهنگی در سطح سازمان است که بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به صورت جامع، کامل و تعریف شده وظیفه اصلی روابط عمومی در هر دستگاهی می باشد.
رییس سازمان با بیان اینکه اطلاع رسانی به مردم بسیار مهم است گفت: ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی ، تغییر نام و نام خانوادگی، ثبت تغییر کدپستی از مهمترین موضوعاتی است که روابط عمومی باید در مورد آنها اطلاع رسانی کامل و جامعی داشته باشد.
معاون وزیر کشور همچنین اطلاع رسانی از فعالیت های سازمان ثبت احوال به دستگاه های اداری و اجرایی کشور و دستگاههایی که به مردم خدمات ارائه می دهند را از دیگر وظایف روابط عمومی عنوان کرد.
ناظمی اردکانی تاکید کرد: آشنایی کامل دستگاههای دولتی با عملکرد ثبت احوال نتیجه فعالیت مطلوب و مثبت روابط عمومی است.
معاون وزیر کشور همچنین در مورد کارت هوشمند ملی گفت: یک سوم از فعالیت های مربوط به این کارت در حوزه فعالیت ثبت احوال می باشد و روابط عمومی موظف می باشد این اطلاع رسانی را به دیگر دستگاه ها انجام دهد.
رییس سازمان ثبت احوال گفت: روابط عمومی علاوه بر اطلاع رسانی برون سازمانی باید اطلاع رسانی درون سازمان را نیز داشته باشد.
دکترناظمی اردکانی بر رابطه صمیمی و آگاهانه روابط عمومی ستاد واستانها تاکید کرد.
وی اظهار داشت: روابط عمومی چنانچه مشکلات و نارضایتی هایی در ثبت احوال ستاد و استان وجود داشته باشد را به مدیران و کارشناسان انتقال دهد تا سریعا آن مشکل برطرف شود.
ایشان سایت سازمان ثبت احوال، خبرگزاری ها، صدا وسیما، روزنامه ، نشریات و برگزاری همایش های مختلف را از مهم ترین ابزارها برای اطلاع رسانی دانست. |