درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7514صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 9 آذر 1392 - 06:12
داستان روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
ادغام معاونت ترویج و روابط عمومی در جهاد کشاورزی
  

ادغام معاونت ترویج و روابط عمومی در جهاد کشاورزی(پیشنهادی برای جاودانه شدن دوباره نام حجتی)


مهندس محمد‌رضا جمشیدی

بدون شک از روزی که محمود حجتی و تیم استخوان خرد‌کرده‌اش سکاندار وزارت جهاد کشاورزی شدند، به تأسی از نام دولت یازدهم بارقه‌های امید بسیاری را برای کارشناسان، فعالان و کشاورزان این مرز و بوم روشن کردند.

از همان ابتدا، حجتی با توجه به تجربه موفق گذشته‌اش دست روی برنامه‌های زیر‌بنایی گذاشت و با پیگیری اعلام به‌موقع نرخ خرید تضمینی، تأمین نهاده‌های کشاورزی، انتصاب بزرگان امتحان پس‌داده در معاونت‌ها و گروه مشاوران، برقراری ارتباط معقول با تشکل‌های بخش و‌... نشان داد که وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم در مسیری قرار گرفته که در نهایت به سوی توسعه کشاورزی رهنمون می‌شود.

اگر‌چه هنوز پیگیری‌های بازگرداندن ساختمان شیشه‌ای به جایی نرسیده است، اما با توجه به مختصات آن مشکل و نیاز به رایزنی در سطح بالای قوا نمی‌توان ایرادی به عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی وارد کرد، اما تعلل در یک انتصاب بسیار قابل تأمل است.

تقریباً برای اکثر فعالان بخش کشاورزی به‌خصوص رسانه‌ها از حدود 4 تا 5 سال پیش آشکار شده است که راه تعامل روابط عمومی وزارتخانه با نشریات مرتبط به گونه‌ای هموار نشده که بتواند از پتانسیل‌های رسانه‌ای بخش استفاده مطلوب کند.

از سوی دیگر نه‌تنها از قدرت جریان‌سازی رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی استفاده شایسته‌ای نمی‌شود، بلکه حتی روشن و خاموش شدن چراغ صفحات تخصصی کشاورزی در روزنامه‌ها هم مانع واکنش این روابط عمومی می‌شود تا مخاطبان همواره با این پرسش رو‌به‌رو باشند که روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی مشغول انجام چه امور مهم‌تری است که به هیچ وجهی نمی‌تواند از ابزار مهمی چون رسانه‌های بخش کشاورزی استفاده مطلوبی ببرد.

حدود یک ماه پیش در جلسه‌ای که محمود حجتی و عبد‌المهدی بخشنده با مدیران مسوول نشریات تخصصی داشتند، به خوبی متوجه وضعیت این بخش مهم که چشم و چراغ هر مجموعه‌ای تلقی می‌شود، شدند؛ حال چرا در مورد این بخش مهم برخلاف سایر بخش‌ها تاکنون چاره‌ای نیاندیشیده‌اند، پرسشی است که تاکنون پاسخی برای آن نیافته‌ایم.

البته نمی‌توان تمام نارسایی‌ها را به افراد حاضر در دایره روابط عمومی نسبت داد، چرا که کمبود منابع اعتباری در عمل دست مدیران را برای انجام برخی امور کوتاه کرده است و به نظر می‌رسد علاوه بر ضعف حاکم بر اداره این مجموعه این نقیصه هم قابل توجه باشد.

در این وادی و با توجه به عملکرد 4 سال گذشته ترویج کشاورزی که یکی از زیر‌بخش‌های بسیار مهم وزارتخانه در گذشته به شمار می‌رفته، به نظر می‌رسد، ادغام ترویج با روابط عمومی و یا حداقل ترکیب بخشی از وظایف مشترک این دو با هم، بتواند گام بلندی در راستای رسیدن به اهداف عالیه بخش کشاورزی باشد.

اگر محمود حجتی که از پس بزرگ‌ترین ادغام تاریخی نظام اداری کشور (یعنی ادغام دو وزارتخانه عریض و طویل جهاد سازندگی و کشاورزی) به خوبی برآمد، این ادغام بسیار کوچک را نیز به عهده بگیرد، نه‌تنها از معضلات بسیار ترویج کشاورزی خلاص خواهد شد، بلکه می‌تواند ضمن تأمین بودجه لازم روابط عمومی و خروج این مجموعه مهم از رخوت از ظرفیت‌های بالغ بر 40 نشریه تخصصی بخش کشاورزی و روزنامه‌های اقتصادی موجود، به نحو احسن در راستای اهداف بخش کشاورزی استفاده نماید و مفاهیم ترویجی را نیز بهتر به مزارع انتقال دهد.

منبع: اقتصادپویا-9آذر92-صفحه 15

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد