درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 22:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7505صفحه نخست » جمعه، 8 آذر 1392 - 14:38
فرهنگ استفاده از تلفن همراه را یاد بگیریم
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه انسان غربی در فضای سرد و بی احساس دنیای مدرن برای رهایی از احساس تنهایی و غربت به حیواناتی چون سگ و گربه روی آورد، اما آیا تلفن همراه علیرغم استفاده های مفید برای برخی انسانها، نقش همان سگ و گربه را بازی نمی کند تا فضای تنهایی و اوقات خالی آنها را پر کند.

اینکه هر چیزی در جایگاه خاص خود نباشد و ارزش و اعتبار اشیا و اشخاص کاذب و اعتباری باشد، نه بر اساس معیارهای واقعی و حقیقی،از رهآوردهای تمدن قرن بیستم است. اما به هر حال آنچه شد و جلوگیری از حصول امر حاصل بی معناست.الا اینکه به همراه ورود تکنولوژی جدید،فرهنگ صحیح استفاده ازآن نیز وارد شود.

در کمتر از 20 سال تلفن همراه از وسیله ای کمیاب و گران به یک دستگاه مورد استفاده ی پیر و جوان تبدیل شده و در برخی کشورها تعداد آن از تلفن ثابت هم بیشتر است، اما به علت رشد سریع و تصاعدی آن فرهنگ استفاده از این دستگاه به حرکت سریع آن در راستای تکنولوژی نرسیده و نحوه ی استفاده از این ضرورت قرن اخیر نشان می دهد که رشد فرهنگی آن با تاخیر صورت گرفته است. قصد داریم در این بحث به برخی از آداب تلفن همراه و شیوه استفاده ی صحیح آن بپردازیم.

- فعال نمودن حالت سکوت در اماکن عمومی؛ تلفن همراه خود را همیشه در اماکن عمومی نظیر کتابخانه ها، مساجد، محل کار، بیمارستانها، رستوران ها، میهمانی ها، تاکسی، آسانسور، کلاس درس و موزه ها خاموش کرده و یا حداقل بر روی منشی تلفنی و یا حالت ویبره قرار دهیم.

-رعایت ادب در اماکن مقدس؛ مکالمه با تلفن همره و به صدا درآمدن زنگ آن در مساجد و اماکن مذهبی شده از بدترین مصادیق مردم آزاری،و نیز اسائه ی ادب به اماکن مقدس می باشد. متاسفانه برخی در چنین فضاهای روحانی به جای اشتغال به حقیقت امر و تحصیل روح عبادت، مشغول ظواهر و زیبایی های بنا شده و با غفلت از صاحب اصلی بنا، به فیلم برداری و عکاسی از ضریح و آیینه کاری ها می پردازند.

-استفاده از آهنگ مناسب جهت زنگ تلفن همراه؛ بی تردید زنگ یا تلفن همراه در کارکرد اصلی خود هشدار دهنده ای است که فرد را برای پاسخ گویی به تماس آماده می کند این در حالی است که از دید اجتماعی، زنگ ها و آهنگ ها فراتر از ریتم ساده و موسیقی یا بی خود گویای تیپ، شخصیت، تمایلات و علایق و حالات روحی افراد هم هستند.

از سوی دیگر امروزه تنوع آهنگ ها و امکان انتخاب آزاد مشترکان برای گزینش زنگ تلفن همراه موجب شده تا عده ای سطوح شخصیتی و اجتماعی افراد را به قضاوت نشسته و نوع زنگ و ریتم آهنگ های انتخابی تلفن همراه را نشان دهنده ی موقعیت و جایگاه اجتماعی افراد بدانند.

طبق بررسی های به عمل آمده، مجموعه ی موسیقی و زنگ های تلفن همراه می تواند رابطه ی فرد با گروه های اجتماعی و تعلقات او را نشان دهد؛ هر چند معیاری کامل برای قضاوت درباره شخصیت و جایگاه اجتماعی افراد نمی باشد. اما از این موضوع هم غافل نشویم که جوانان همان گونه که موسیقی های تند را برای زنگ تلفن همراه خود انتخاب می کنند،در ایام سوگواری و ماههای محرم و رمضان آن را تبدیل به نوحه،مداحی و ادعیه های مذهبی کرده و یا حداقل به حالت سکوت می گذراند. این موضوع نشان می دهد جوانان با یک قدم هوشمندانه،و نه اتفاقی با توجه به اهمیت اعتقادات مذهبی و ملی در جامعه ابزارارتباطی خود را به خوبی مدیریت می کنند.

در هنگام ملاقات با دوستان و آشنایان،و هم نشینی و هم صحبتی با آنها،استفاده از تلفن همراه آن هم به مدت طولانی و یا بازی با گوشی نوعی بی توجهی به مخاطب، اهانت و بی احترامی به او حساب می آید. بنابراین، اولا، برای پاسخگویی به گوشی از او اجازه بگیرید. ثانیا، مکالمه را کوتاه نموده و از مخاطب پشت خط با احترام خداحافظی نمایید. ثالثا، پس از اتمام مکالمه،از میهمان معذرت خواهی کنید.

-دوری از مکالمه در هنگام رانندگی،امری ضروری می باشد؛ این کار علاوه بر خطرات جانی، نوعی قانون شکنی و بی اعتنایی به قانون نیز به حساب می آید در بسیاری از کشورها،از جمله ایران استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ممنوع می باشد.

-دوری از جلب توجه به هنگام صحبت نمودن؛ تا حد ممکن در هنگام صحبت کردن با تلفن همراه،از جلب توجه دیگران خودداری کنید.تلفن همراه صرفا به منظور ارتباط موثرتر ساخته شده است.
 مهر

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد