شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطالعهای که توسط شرکت جایو سافتویر (Jive Software) انجام شده است، نشان میدهد استفاده از راهکارهای اجتماعی کار جمعی در بین کارکنان کسب و کارها در حال افزایش است.
به گزارش وبسایت cmswire، شرکت جایو سافتویر که خود یکی از عرضهکنندگان ابزارهای اجتماعی کار جمعی است در مطالعهای دریافته است که بخش زیادی از کارکنان کسب و کارها از این راهکارها استفاده میکنند. در این مطالعه با بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران آی تی و مدیران شرکتهایی که حداقل ۱۰۰۰ کارمند دارند، مصاحبه شده است. جایو سافتویر قصد دارد بزودی نتایج این مطالعه را به صورت مفصل منتشر کند.
بر اساس یافتههای این مطالعه، استفاده از شبکههای اجتماعی عمومی بسیاری از کارکنان را تشویق کرده است تا از این ابزارها برای مقاصد کاری نیز استفاده کنند. افزایش بازدهی و تحکیم ارتباطات درونی کسب و کارها از جمله مهمترین دلایلی است که ۷۲ درصد از پاسخگویان برای توجیه علاقه خود به ابزارهای اجتماعی کار جمعی مطرح کردهاند. ۲۰ درصد نیز دلایلی همچون افزایش چابکی کسب و کار، افزایش تحرک کارکنان از راه دور و افزایش سرعت تصمیمگیری را ذکر کردهاند.
کاهش هزینهها نیز از جمله دلایلی است که پاسخگویان به آن اشاره کردهاند. حدود ۹۰ درصد از پاسخگویان در پاسخهای خود گفتهاند استفاده از راهکارهای اجتماعی کار جمعی برای تحقق اهداف کسب و کار مهم است. پژوهشگران در این مطالعه نظر پاسخگویان را درباره تاثیر این ابزارها بر بازگشت سرمایه نیز جویا شدهاند، اما حدود دو سوم از آنها گفتهاند محاسبه میزان برگشت سرمایه و تاثیر این ابزارها بر آن دشوار است. نیمی از پاسخگویان نیز گفتهاند در حال حاضر میزان برگشت سرمایه (ROI) را محاسبه نمیکنند. حدود یک پنجم از مدیران شرکتکننده در این مطالعه نیز گفتهاند سعی میکنند اثر استفاده از این راهکارها را بر عوامل دیگری همچون رضایتمندی کارکنان، زمان یا هزینهای که آنها صرف پروژههایشان میکنند و یا رضایتمندی مشتریان و مصرفکنندگان بسنجند.