شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استفاده از راهكارهاي اجتماعي كار جمعي در حال افزايش است
دوشنبه، 4 آذر 1392 - 22:31 کد خبر:7399
 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مطالعه‌‏اي كه توسط شركت جايو سافت‏‌وير (Jive Software) انجام شده است، نشان مي‌‏دهد استفاده از راهكارهاي اجتماعي كار جمعي در بين كاركنان كسب و كار‌ها در حال افزايش است.
به گزارش وب‏‌سايت cmswire، شركت جايو سافت‌وير كه خود يكي از عرضه‏‌كنندگان ابزارهاي اجتماعي كار جمعي است در مطالعه‌‏اي دريافته است كه بخش زيادي از كاركنان كسب و كار‌ها از اين راهكار‌ها استفاده مي‌‏كنند. در اين مطالعه با بيش از ۱۰۰ نفر از مديران آي تي و مديران شركت‌‏هايي كه حداقل ۱۰۰۰ كارمند دارند، مصاحبه شده است. جايو سافت‌‏وير قصد دارد بزودي نتايج اين مطالعه را به صورت مفصل منتشر كند.


بر اساس يافته‌‏هاي اين مطالعه، استفاده از شبكه‏‌هاي اجتماعي عمومي بسياري از كاركنان را تشويق كرده است تا از اين ابزار‌ها براي مقاصد كاري نيز استفاده كنند. افزايش بازدهي و تحكيم ارتباطات دروني كسب و كار‌ها از جمله مهم‌ترين دلايلي است كه ۷۲ درصد از پاسخگويان براي توجيه علاقه خود به ابزارهاي اجتماعي كار جمعي مطرح كرده‌‏اند. ۲۰ درصد نيز دلايلي همچون افزايش چابكي كسب و كار، افزايش تحرك كاركنان از راه دور و افزايش سرعت تصميم‌‏گيري را ذكر كرده‌‏اند.


كاهش هزينه‏‌ها نيز از جمله دلايلي است كه پاسخگويان به آن اشاره كرده‌‏اند. حدود ۹۰ درصد از پاسخگويان در پاسخ‌‏هاي خود گفته‌‏اند استفاده از راهكارهاي اجتماعي كار جمعي براي تحقق اهداف كسب و كار مهم است. پژوهشگران در اين مطالعه نظر پاسخگويان را درباره تاثير اين ابزار‌ها بر بازگشت سرمايه نيز جويا شده‌‏اند، اما حدود دو سوم از آن‌ها گفته‌‏اند محاسبه ميزان برگشت سرمايه و تاثير اين ابزار‌ها بر آن دشوار است. نيمي از پاسخگويان نيز گفته‌‏اند در حال حاضر ميزان برگشت سرمايه (ROI) را محاسبه نمي‌‏كنند. حدود يك پنجم از مديران شركت‏‌كننده در اين مطالعه نيز گفته‌‏اند سعي مي‌‏كنند اثر استفاده از اين راهكار‌ها را بر عوامل ديگري همچون رضايتمندي كاركنان، زمان يا هزينه‌‏اي كه آن‌ها صرف پروژه‏‌هايشان مي‌‏كنند و يا رضايتمندي مشتريان و مصرف‏‌كنندگان بسنجند.

همكاران سيستم