شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مطالعهاي كه توسط شركت جايو سافتوير (Jive Software) انجام شده است، نشان ميدهد استفاده از راهكارهاي اجتماعي كار جمعي در بين كاركنان كسب و كارها در حال افزايش است.
به گزارش وبسايت cmswire، شركت جايو سافتوير كه خود يكي از عرضهكنندگان ابزارهاي اجتماعي كار جمعي است در مطالعهاي دريافته است كه بخش زيادي از كاركنان كسب و كارها از اين راهكارها استفاده ميكنند. در اين مطالعه با بيش از ۱۰۰ نفر از مديران آي تي و مديران شركتهايي كه حداقل ۱۰۰۰ كارمند دارند، مصاحبه شده است. جايو سافتوير قصد دارد بزودي نتايج اين مطالعه را به صورت مفصل منتشر كند.
بر اساس يافتههاي اين مطالعه، استفاده از شبكههاي اجتماعي عمومي بسياري از كاركنان را تشويق كرده است تا از اين ابزارها براي مقاصد كاري نيز استفاده كنند. افزايش بازدهي و تحكيم ارتباطات دروني كسب و كارها از جمله مهمترين دلايلي است كه ۷۲ درصد از پاسخگويان براي توجيه علاقه خود به ابزارهاي اجتماعي كار جمعي مطرح كردهاند. ۲۰ درصد نيز دلايلي همچون افزايش چابكي كسب و كار، افزايش تحرك كاركنان از راه دور و افزايش سرعت تصميمگيري را ذكر كردهاند.
كاهش هزينهها نيز از جمله دلايلي است كه پاسخگويان به آن اشاره كردهاند. حدود ۹۰ درصد از پاسخگويان در پاسخهاي خود گفتهاند استفاده از راهكارهاي اجتماعي كار جمعي براي تحقق اهداف كسب و كار مهم است. پژوهشگران در اين مطالعه نظر پاسخگويان را درباره تاثير اين ابزارها بر بازگشت سرمايه نيز جويا شدهاند، اما حدود دو سوم از آنها گفتهاند محاسبه ميزان برگشت سرمايه و تاثير اين ابزارها بر آن دشوار است. نيمي از پاسخگويان نيز گفتهاند در حال حاضر ميزان برگشت سرمايه (ROI) را محاسبه نميكنند. حدود يك پنجم از مديران شركتكننده در اين مطالعه نيز گفتهاند سعي ميكنند اثر استفاده از اين راهكارها را بر عوامل ديگري همچون رضايتمندي كاركنان، زمان يا هزينهاي كه آنها صرف پروژههايشان ميكنند و يا رضايتمندي مشتريان و مصرفكنندگان بسنجند.