روابط عمومی ایرانی- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):
علیرغم اینکه روابط عمومی حوزه ای پر مشغله و سختی است، درعین حال می تواند با مدیریت و برنامه ریزی به کاری اثربخش و لذت بخش تبدیل شود.
یکی از اثرگذارترین امور در موفقیت روابط عمومی، ویژگی هایی است که باید مدیران و دست اندرکاران روابط عمومی از آن برخوردار باشند. این صفات و ویژگی ها که علاوه بر استنادات نظری، حاصل تجربیات دست اندرکاران روابط عمومی در حوزه های عملیاتی است، کمک خواهد کرد تا بیشترین کارآیی و تاثیر نصیب دست اندرکاران و مخاطبان روابط عمومی شود.
از آنجایی که روابط عمومی کاری حساس و متنوع است مدیران و کارگزاران آن باید علاوه برآشنایی با علوم مرتبط با حوزه روابط عمومی و ارتباطات با بسیاری دیگر از رشته های علوم دیگر نیز آشنا باشند.
وجود ویژگی های زیر باعث خواهد شد یک مدیر یا کارگزار روابط عمومی محیط کاری خود را تبدیل به محیطی خلاقانه و فضای کاری خود را تبدیل به فضایی هنرمندانه کند.
این 10 کلید را به خاطربسپارید:
۱) مسئول روابط عمومی باید در حوزه گفتار و نوشتار مهارت های لازم را داشته باشد.
2) حس مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی لازمه مدیریت موفق در روابط عمومی است.
3) مدیر روابط عمومی باید از تکنیک ها و دانش نظری حوزه ارتباطات و روابط عمومی به نحو موثری برخوردار باشد.
۴) لاف زدن، دروغ گفتن وعدم شفافیت و صداقت محیط کاری روابط عمومی را نابود می کند.
5) توجه به اخلاق و ارایه محتوای مناسب در کارها و فعالیت های روابط عمومی یک اصل است.
6) مدیر و کارگزار روابط عمومی صبور و شکیبا است و بیشتر از آنچه حرف می زند، به حرف مخاطبان خود گوش فرا می دهد.(گوش دادن هنر است)
7) ابتکار، خلاقیت و کنترل و هدایت بحران از ویژگی های یک مدیر موفق روابط عمومی است.
8) بهره گیری از فن آوری های نوین و امکانات جدید در حوزه روابط عمومی مورد توجه اوست.
9) در عین حال که به مصالح سازمانی خود توجه دارد، مسئولیت های اجتماعی خود را از یاد نمی برد.
10) به شخصیت همکاران و مشتریان خود احترام می گذارد و آنها را عزیز و محترم می شمارد.
|