درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7367صفحه نخست » یکشنبه، 3 آذر 1392 - 20:03
شناسایی و تبیین مولفه های مسئولیت اجتماعی بازاریابی شرکت
  

شناسایی و تبیین مولفه های مسئولیت اجتماعی بازاریابی شرکت

 

ویسندگان :

فاطمه کشاورزپور
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد ، یزد، ایران
fkeshavarz9667@yahoo.com


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در محیط رقابتی امروز سازمان ها، مسئولیت پذیری سازمان ها عامل اساسی بقای هر سازمانی است مسئولیت اجتماعی یک موضوع حائز اهمیت ارزش ویژه در مدیریت جدید است چرا که عدم توجه سازمانها و شرکت ها به مسئولیت اجتماعی مانع از خدمت موثر آنها به جامعه و توسعه و اعتبار سازمان خواهد شد. امروزه همه مدیران باید برای رسیدن به اهداف سازمان به اقداماتی دست بزنند که مورد قبول جامعه و عامه مردم باشد.توجه به مسئولیت اجتماعی در سازمان ها کمک میکند تا آنها به طور مستمر حق فعالیت در کشورها و جوامعی که در آنها تولید یا فروش دارند، حفظ کنند.


این مقاله به بررسی تبییین و تعریف مولفه های مسئولیت اجتماعی در شرکت می پردازد و ضمن توصیف هر یک از مولفه ها تاثیر هر یک را در مسئولیت اجتماعی شرکت مشخص می کند. هدف از پژوهش حاضر بررسی مفهومی مولفه های مسئولیت اجتماعی است. با استفاده از متغیرهای کارکنان،دولت، مشتریان ، اجتماع ، محیط زیست به عنوان متغیر مستقل مدل تحقیق شکل گرفته است. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و بر اساس بررسی جامع تحقیقات انجام شده در گذشته مدلی مفهومی را در زمینه مسئولیت اجتماعی معرفی نموده است.


واژگان کلیدی: کارکنان، جامعه، مشتریان، دولت، محیط زیست، مسئولیت اجتماعی

 

 

مقدمه :
متفکران رشته مدیریت از دهه 1950 ، توجه خود را بیشتر به مسئولیت های اجتماعی سازمانها معطوف کرده اند. منظور از مسئولیت اجتماعی این است که که سازمان ها تأثیر عمده ای بر سیستم اجتماعی دارند و لذا چگونگی فعالیت های آنها باید به گونه ای باشد که در اثر آن زیانی به جامعه نرسد، و درصورت رسیدن زیان، سازمان های مربوط ملزم به جبران آن باشند. به عبارت دیگر، سازمان ها نباید خود را مستقل از محیط بیرونی خود و به اصطلاح « تافته جدا بافته » بدانند، بلکه باید خود را جزئی از یک کل یعنی محیط بیرونی و اجتماع بدانند و باید اهداف و فعالیت های آنها در راستای آرمان های اجتماعی و رفاه و آسایش جامعه باشد. امروزه همه مدیران باید به کارهایی دست بزنند که مورد قبول جامعه و منطبق با ارزش های آن باشد سازمان هایی که نمی توانند خود را با این مهم تطبیق دهند، موفق نخواهند بود.(مشبکی،شجاعی،1389، 38)


2500 سال پیش ، اولین مسئولیت اجتماعی یک حرفه ای به روشنی در سوگند نامه بقراط  ،پزشک یونانی ،اینگونه بیان شده است : "بالاترین اصل اخلاق آن است که آگاهانه به کسی آسیب نرسانی ". دراکر  به استناد همین پند است که می گوید " آگاهانه به کسی ضرر نزدن " قاعده اصلی اخلاق حرفه ای و قاعده اصلی اخلاق در مسئولیت های عمومی است. (براتلو،1386، 94)


به عبارت دیگر مسئولیت اجتماعی سازمان تعهد الزام سازمان به استفاده از منابع تحت اختیار خود در راستای حفظ منافع اجتماع به این نحو است که سازمان خود را جزیی از اجتماع بداند، همواره نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشد و در جهت بهبودی رفاه عمومی به گونه ای مستقل از منافع مستقیم شرکت داشته باشد. (خوش طینت،قانون،1387، 54)


لذا یکی از مسایل و مشکلات اجتماعی که طی سال های اخیر توجه بسیاری از صاحب نظران و دست اندرکاران جوامع مختلف را به خود جلب کرده است ، عدم توجه و پایبندی سازمان ها و مدیران به وظیفه و مسئولیت اجتماعی آن ها است .این موضوع به ویژه در کشور ما به خاط شرایط خاص و نیاز به توسعه اقتصادی و صنعتی ، از اهمیت بیشتری برخوردار است ، بنابراین اگر بپذیریم که هدف غایی انسان ها از تلاش و کار اقتصادی حفظ و ارتقای کرامت انسانی است در می یابیم که چرا مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت ها در دهه اخیر به پارادایم غالب و مسلط حوزه اداره شرکت ها و سازمانها تبدیل شده است و شرکتهای بزرگ و معتبر جهانی مسئولیت در برابر محیط اجتماعی را جزئی از استراتژی خود می‌بینند. (طالقانی و همکاران،1390)

 

http://marketingarticles.ir/marketing/926-شناسایی-و-تبیین-مولفه-های-مسئولیت-اجتماعی-بازاریابی-شرکت.html

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد