درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7317صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 3 آذر 1392 - 21:24
معرفی سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بالغ بر 30 هزار صفحه فهرست شده در گوگل یکی از سایت های معتبر در میان وزارتخانه ها به شمار می رود. این سایت در میان سایت های ایرانی رتبه 3200 را دارد و در جایگاه سایت یک وزارتخانه بسیار مطلوب به نظر می رسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بالغ بر 30 هزار صفحه فهرست شده در گوگل یکی از سایت های معتبر در میان وزارتخانه ها به شمار می رود.


این سایت در میان سایت های ایرانی رتبه 3200 را دارد و در جایگاه سایت یک وزارتخانه بسیار مطلوب به نظر می رسد.


هدر این سایت به صورت متحرک طراحی شده و هارمونی رنگ های آن همانند غالب سایت های وزارتخانه ها آبی است.


این سایت نیز همانند بسیاری از سایت های رسمی از منوهای زیر هدر بهره کمی گرفته و لینک های صفحه نخست، نشانی و تلفن مدیران، آشنایی با وزارت و وزیران پس از انقلاب را در آن جای داده است.


همچنین امکاناتی نظیر بزرگنمایی و کوچکنمایی، آمار بازدید، نقشه سایت، پیوندها، پیشنهادات و انتقادات، ارسال به دوستان و نسخه چاپی در کنار باکس جستجو و ذیل هدر سایت قرار گرفته است.


بهترین نقطه مشاهده صفحه، یعنی بالا سمت چپ به پرچم ایران اختصاص یافته که بهتر بود از لوگوی وزارتخانه استفاده شود.


ذیل آن نیز بنر نام سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» قرار داده شده که این بنر دقیقا در جای خودش قرار گرفته است.


تقسیم بندی های محتوای سایت در این پورتال به بهترین نحو ممکن و بر اساس ساختار بروکراتیک سازمان مرتب شده است.


بنر ها بدون ضابطه در هر دو طرف سایت قرار داده شده اند، که به نظر می رسد، بهتر بود منظم تر و در یک مکان قرار گیرند.


در این سایت بخشی به نام انتصابات قرار داده شده، که با توجه به موقعیت فعلی که انتصابات در حال انجام است، مطلوب به نظر می رسد اما حذف و نصب این بخش ها در سایت به موقعیت سایت در موتورهای جستجو لطمه می زند.


دو بنر برای جایزه ملی کیفیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو طرف سایت قرار داده شده، که به نظر می رسد ضرورتی برای آن وجود ندارد.


نحوه چینش اجزای سایت باید به نحوی باشد که بخش های تصویری مثل اسلایدر و گالری در قسمت بالاتر و ذیل آنها مطالب و در پایین آن بنر ها قرار گیرند. این ترکیب در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه ای دیگر اتفاق افتاده است.


یعنی ابتدا بنرها و لوگوها و سپس اسلایدر و آنگاه مطالب قرار داده شده اند و این ترکیب برای سایت های تجاری که قصد فروش محصولی را دارند به کار می رود اما برای سایت سازمانی ترکیب مناسبی به نظر نمی رسد.


متوسط زمانی که بازدیدکنندگان در این سایت توقف می کنن حدود 5 دقیقه است که زمان قابل قبولی است با این حال از نظر فنی این سایت مشکلات عمده ای دارد که در مباحث آینده به آن خواهیم پرداخت.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

سایت وزارتخانه: https://www.ict.gov.ir/fa/home

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حمیده فروزان
| 1392/9/3 - 22:31 |     0     0     |
این طور که در این مقاله هاتون تا حالا نوشتید تو این وزارتخانه ها یک مشت بی سواد بدون تخصص، مسئول طراحی سایت هستند!!!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد