درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7293صفحه نخست » پنجشنبه، 30 آبان 1392 - 11:51
پنج درس پیام ویدیویی ظریف
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «ماکس فیشر» نویسنده روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی با عنوان «پنج درسی که از فیلم ویدیویی وزیر امور خارجه ایران می توان آموخت»، نوشت: ظریف در پیام خود، درخواست صلح را مطرح کرد. 

 

به گزارش ایرنا فیشر نوشت: چه تصور کنید که تلاش ایران برای دستیابی به توافق هسته ای با غرب،با حسن نیت و برای پایان دادن به بن بست چندین ساله است یا توطئه و نقشه ای بدبینانه برای تضعیف تحریم های غرب. در این مطلب هیچ شکی وجود ندارد که تهران تلاش بسیاری می کند. 

 

آخرین تحرک ایران را می توان انتشار فیلم ویدیوییˈجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران توسط دفتر وی به زبان انگلیسی دانست که در آن به تشریح موضع تهران می پردازد. 

 

در اینجا چند اندیشه درباره مطالب مطرح شده دراین فیلم وجود دارد: نکته نخست اینکه واکنش پوزخند به کیفیت تولید، موسیقی احساساتی و فید کات های آن بیش از حد آسان است.حتی دولت آمریکا نیز به تولید فیلم ویدیویی با کیفیت پایین تر از فیلم های ویدیویی هالیودی مشهور است، اما این یادآور این موضوع است که جمهوری اسلامی بسیار زیاد دست به چنین کارهایی نمی زند. استفاده از قدرت نرم جز شاید به منظور دستیابی به جوامع شیعه منطقه خاورمیانه یک اقدام معمول نیست. پس در نظر داشتن این نکته در ذهن از ارزش برخوردار است. 

 

نکته دوم اینکه ظریف یک پیام دارد که سه بار بر آن تاکید شده است و بارها و بارها تکرار می کند.آن پیام این است که شما باید با احترام با ما برخورد کنید. 

 

وی بارها با بیان عبارت هایی مانند موقعیت مساوی و احترام متقابل تاکید می کند که ما انتظار و درخواست احترام برای شان و مقام خود داریم. 

 

ظریف حتی یک بار هم به تحریم ها اشاره نمی کند. وی به تحولات و پیشرفت های هسته ای تنها به عنوان تابعی از خواست ایرانیان برای دریافت احترام جهانی اشاره می کند. 

 

دلیل خوبی وجود دارد که شک داشته باشیم که فعالیت های هسته ای ایران ممکن است برای چیزهایی بیش از فقط احترام صرف باشد. اما تاکید ظریف بر این مساله در اینجا برای درک رویکرد وی به مذاکرات از اهمیت برخوردار بوده و قابل توجه است. 

 

نکته سوم اینکه ظریف درخواست صلح می کند، اما حتی این نیز به عنوان تنها بخشی ازدرخواست بزرگتر وی برای اینکه با ایران با احترام برخورد شود در لفافه پیچیده و بیان می شود. 

 

وزیر خارجه ایران می گوید که برای غنیمت شمردن این فرصت یگانه، ما باید وضعیت مساوی را بپذیریم و مسیری را براساس احترام متقابل و شناسایی احترام همه مردم برگزینیم. 

 

چهارم اینکه هنگامی که ظریف درباره صلح صحبت می کند، آن را نه تنها به عنوان هدف دولت ایران بلکه تمامی مردم ایران بیان می کند. 

 

به گفته وی، تابستان گذشته مردم ما تعامل سازنده را از طریق صندوق های رای برگزیدند و مردم ایران مصمم به پیگیری این مسیر هستند. 

 

برای پایان دادن به یک بحران غیر ضروری و گشایش افق های تازه به ما بپیوندید. این به طور بالقوه نه تنها به عنوان راهی برای مهم و بزرگ جلوه دادن گرایش ایران به تماس با غرب؛ بلکه شاید به عنوان پیامی به تهران، قابل ملاحظه باشد، همانگونه که در آمریکا نیز بر سر سیاست ایران و درباره مساله پیگیری دستیابی به توافق، اختلاف نظر وجوددارد. 

 

این مساله ای جنجالی است و تندروهای بسیاری در ایران وجود دارند که ممکن است راه دستیابی به هرگونه توافقی را مسدود کنند. شاید ما بخشی از کارزار ظریف و حسن روحانی رییس جمهوری را برای دفاع از این عقیده را می شنویم که مردم ایران خواستار صلح هستند و به این گونه بر مخالفان سیاسی داخلی پیشدستی می کنند. 

 

واشنگتن پست به عنوان درس پنجم ظریف نوشته است: زبان انگلیسی که ظریف به آن سخن می گوید و شاید شما هم بتوانید آن را بشنوید، هم بسیار خوب و هم با لهجه آمریکایی است که بسیار عالی است. بالاخره وی پنج سال در نیویورک سفیر ایران در سازمان ملل متحد بوده است. 

 

وی در این مدت به تهیه یک پیشنهاد در سال 2003 به دولت بوش برای تنش زدایی گسترده کمک کرد که رد شد. به نظر می رسد کاملا آشکار باشد که هدف روحانی از گزینش وی برای این مقام به علت توانایی وی برای گفتگو با غربیان به ویژه آمریکایی ها باشد و فیلم ویدیویی ظریف یادآور این مطلب است. 

 

سخنان وی در این فیلم همچنین ممکن است که شباهت مناسب و معقولی با آنچه داشته باشدکه دیپلمات های آمریکایی هنگام ملاقات با ظریف می بینند و می شنوند و در روز چهارشنبه نیز دوباره در مذاکرات ژنو با آن روبرو خواهند شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد