درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7211صفحه نخست » دوشنبه، 27 آبان 1392 - 21:35
شرکت‌های کوچک چگونه باید با اطلاعات برخورد کنند؟
نویسنده: LOUISE LEE مترجم: شهلا زمانی اسکوئی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک کسب‌وکار برای کارآفرینان هرگز کار ساده‌ای نبوده است.
 

اما کارآفرینان چگونه می‌دانند که چه اطلاعاتی را باید جمع‌آوری کرده و چگونه آنها را اجرایی کنند؟ برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که به شدت به زمان و منابع نیاز دارند، جست‌وجو در میان انبوه اطلاعات به دست آمده از رسانه‌های اجتماعی، تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت‌ و نظرسنجی از مشتریان می‌تواند منجر به سردرگمی و ایجاد وقفه در کار شود. به همین دلیل، برای چگونگی برخورد با این موارد، از تعدادی از کارشناسان و کارآفرینان درخواست کردیم تا بهترین پیشنهادهای خود را در اختیار ما قرار دهند:


مروری بر عملکرد سه ماهه آخر

پیش از غوطه ور شدن در اطلاعات، برخی نکات مهم را به یاد داشته باشید: پیش از هر چیز، هر امتیاز یا نمره‌ای که کسب‌ کردید، نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید و نگرش عمیق به آن داشته باشید.‌هامیلتون والاس، یک مشاور مستقل می‌گوید، زمان‌بندی خود را طوری بسط دهید که حداقل دربرگیرنده عملکرد سه ماهه آخر باشد. در غیر‌این صورت، ممکن است یک اتفاق غیرعادی را با یک روند حقیقی اشتباه بگیرید. علاوه ‌بر آن، می‌توانید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که اطلاعات را به صورت فرمت‌های تصویری همچون نمودارهای مختلف سازماندهی کند. استیو کینگ، از موسسه مشاوره Emergent Research، می‌گوید: «اگر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری ارائه شود، در شناسایی روند کار مفیدتر خواهد بود. علاوه‌ بر آن یک برنامه منظم بچینید. از ایجاد وقفه در کار بپرهیزید. شاید با مرور آمارهای کاری به صورت یک بار در هفته بتوانید با ریتم کسب‌وکارتان هماهنگ شوید و در تفسیر داده‌ها به مهارت برسید، البته هر روزه و به طور مداوم در جست‌و‌جوی اطلاعات اضافی دیگر نباشید، زیرا این اطلاعات بیش از اینکه مفید باشد، مخرب خواهد بود.»


آنچه را از آمار و ارقام برمی‌آید، کشف کنید

آقای والاس می‌گوید: با توجه به آنچه که برای جمع آوری داده‌ها نیاز دارید، اعداد و ارقام منطقه‌ای یا محلی و آمار مربوط به مشتریان خود را در نظر بگیرید. ارقام گسترده‌تر مانند داده‌های صنعتی یا روندهای ملی دیرتر از ذهن پاک می‌شوند.

بنابراین چه نوع آمار و ارقامی اهمیت دارد؟ اگر بخواهیم از یک جای خوب شروع ‌کنیم، می‌توان از سیستم‌هایی مانند Google Analytics استفاده کرد. با استفاده از این سیستم می‌توانید میزان بازدید مردم از سایت‌تان و زمان بازدید آنها را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید به عنوان نمونه آیا در یک روز معین، در افزایش بازدیدکنندگان از این سایت، پیشرفتی حاصل شده یا خیر.

همچنین اگر بفهمید که آیا بازدیدکنندگان، سایت شما را از طریق رسانه‌های اجتماعی، تبلیغاتی یا موتورهای جست‌وجو به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر، می‌توانید دریابید که کدام‌یک از استراتژی‌های بازاریابی شما باعث ایجاد بازدیدهای بیشتر در سایتتان می‌شود. همچنین بررسی کنید که کدام یک از صفحات شما بیشترین بازدید را دارد و آیا بازدیدکنندگان تمایل به ترک یک صفحه خاص از سایتتان را دارند یا خیر.

مارک اسپرا، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران خرده‌فروشی پوشاک سان‌فرانسیسکو به عنوان کسی که از Google Analytics برای ردیابی بازدیدکنندگان کسب‌وکار آنلاین تازه تاسیس خود به نام BeGood Clothing استفاده می‌کند، می‌گوید: درست زمانی که نام این شرکت در وبلاگ‌های رسمی مد و لباس مطرح شد، تعداد بازدید از این سایت به طور قابل توجهی بالا رفت. بنابراین او زمان زیادی را صرف تماس‌های تلفنی و رسیدن به وبلاگ‌نویسان کرد.

اطلاعات در مورد مشتریان، شامل اطلاعاتی همه‌جانبه مانند سن، جنسیت و تعداد اعضای خانواده می‌شود. همچنین می‌توانید مکان‌های جغرافیایی مشتریان خود و تاریخ خرید آنها را از طریق سیستم‌های سفارش و خریدشان به دست آورده و سپس تمامی این اطلاعات را در یک پایگاه اطلاعاتی قرار دهید؛ بنابراین می‌توانید با معیارهای مختلف درصدد حذف و اضافه کردن اطلاعات برآیید. اگر اطلاعات شما نشان می‌دهد که جمعیت عظیمی از مشتریانتان در حومه شهر زندگی می‌کنند، می‌توانید تبلیغات و بازاریابی خود را بر همین اساس انجام دهید.

گرگوری پیاتتسکی شاپیرو، مشاور تجزیه و تحلیل کسب‌وکار در بوستون توصیه می‌کند: «اما سعی نکنید جریانات بزرگ‌تری در رفتار مشتریان خود پیش‌بینی کنید، چراکه در این بین متغیرهای بسیاری وجود دارند. در عوض از نرم‌افزارهایی بهره بگیرید که اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و یک درخت تصمیم‌گیری (یک ابزار پشتیبانی تصمیم‌گیری است که از نمودارهای درختی یا مدل‌های تصمیم‌گیری و پیامدهای احتمالی آن استفاده می‌کند) ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ببینید در صورتی که تبلیغات گسترده‌تر داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد، این نرم‌افزار می‌تواند الگوهای فروش گذشته و رفتار مشتری و همچنین نقشه‌ای از نتایج ممکن کسب‌وکار را برایتان تجزیه و تحلیل کند. 

 

بازخورد مشتریان چه چیزی به شما می‌گوید؟

پیشنهادهای مشتریان می‌تواند باارزش و مفید باشد، اما شما نمی‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف بررسی کردن این پیشنهادها کنید. برخی از سایت‌های اجتماعی به شما اجازه مرتب کردن نظریات نوشته‌ شده توسط افرادی را می‌دهد که طرفداران زیادی دارند و پیشنهادهای آنها در سایت‌های دیگر قرار داده می‌شود. به گفته آقای کینگ، ‌این افراد کسانی هستند که می‌توانند تاثیرگذاری زیادی داشته باشند، بنابراین ابتدا پیشنهاد و نظریات آنها را مطالعه کنید.

اگر کسب‌وکار شما نظرات ایمیل ‌شده را بیشتر جذب می‌کند، Inbox خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پیام‌های دریافتی از سوی مشتریان موجود، به سمت پوشه‌هایی که بیشترین اولویت‌ را دارند، انتقال یابد. کینگ پیشنهاد می‌کند: «چه در نظرات آنلاین و چه در ایمیل‌ها به دنبال عبارات کلیدی مانند «کیفیت» یا «شکایت» باشید که واکنش سریع مشتریان را نشان می‌دهد.»

منبع: Wall Street Journal

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد