درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7115صفحه نخست » شنبه، 25 آبان 1392 - 09:29
هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد.
تغییر مکرر شعار بانک ملی ایران
حمید توکلی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شعار قدیمی بانک ملی بر اعتماد تاکید داشت، اما بعد از “فساد بزرگ مالی” اعتماد مردم به این بانک بسیار کمرنگ شد. تناقض آشکار بین شعار و عمل ِ بانک ملی، زمینه ساز ساخت لطیفه هایی در این زمینه بود . این لطیفه ها به صورت دهان به دهان، پیامک(SMS) و پیام های اینترنتی در میان بسیاری از مردم ایران پخش شد تا بعد از شنیدن اخبار ناراحت کننده ی فساد مالی، کاری کنند که مردم چند ثانیه ای به این تلخی ها بخندند.

بانک ملی ایران نظاره گر واکنش های مردم بود اما به جای تلاش در راستای کاهش تناقض شعار و عملکردش، به تغییر شعار ۸۰ ساله اش اقدام کرد و گفت:  این بانک، ملی استشاید عمده ترین برداشتی که این تغییر در اذهان مردم ایجاد کرد این بود که “بانک ملی پذیرفته است که دیگر یادآور اعتماد نیست.”

بانک ملی به بهانه ی شعار “این بانک ملی است در زمینه سوابق درخشانش در گذشته شروع به اطلاع رسانی کرد اما این کار نیز تاثیر چندانی بر مردم نداشت؛ چراکه آنها کم و بیش از سابقه درخشان این بانک مطلع بودند اما اعتراض آنها از گذشته ی بانک ملی نبود، زمانی که “بانک ملی امروز” نمی تواند پاسخگوی توقعات مردم باشد، از دست “بانک ملی دیروز” چه کاری بر می آید؟ گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟

مدتی پیش شعار بانک ملی مجددا تغییر کرد، درواقع شعار قدیمی با یک تغییر برگشت: “هر جا سخن از اعتماد است، باز هم“ نام بانک ملی ایران می درخشد.” بانک ملی با افزودن “باز هم” به شعار قدیمی اش، بازگشت به آن را اعلام کرد، اما مردم طور دیگری از این عبارت استفاده می کنند: “بانک ملی باز هم شعارش را تغییر داد چون هیچ چیز آسان تر از تغییر یک جمله نیست.”

اگر یک برند در بین مردم به “اختلاس” شهرت یافت، آیا می تواند با شعار “من درست کار هستم!” از بدنامی فرار کند؟ مردم تا مدت ها حرف های برند را باور نخواهند کرد، پس مهم نیست که چه می گوید، مهم این است که چه می کند. پیشنهاد می شود بانک ملی ایران به جای تغییر پیاپی شعار، با عملکرد مثبت خویش ثابت کند که مسیر خود را تغییر داده است. تنها در این صورت است که اخبار مثبت جای اخبار منفی را خواهند گرفت و خاطرات منفی در ذهن مردم ضعیف خواهند شد.

به امید آنکه بانک ملی ایران گذشته ی نزدیک را جبران کرده و از گذشته ی دورش پیشی بگیرد.

  

منبع: http://naminik.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد