شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ابزارهای مدیریت تجربیات مشتری (CEM) این روزها محبوبیت فراوان کسب کردهاند و مرکز تحقیقاتی Ovum اعلام کرد که این قبیل ابزارها و نرمافزارها برای سال ۲۰۱۴ میلادی مهمترین اولویت سرمایهگذاری شرکتهای مخابراتی در حوزه IT محسوب میشوند.
به گزارش وب سایت cellular-news، این شرکت تحلیلی و تحقیقاتی پیشبینی کرده است که میزان سرمایهگذاری شرکتهای مخابراتی در حوزه فناوری اطلاعات تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۷. ۶۰ میلیارد دلار میرسد و بیشتر میزان سرمایهگذاریها در بخش زیرساختها از جمله پلتفورمهای ابری، سرورهای مجازیسازی و سیستمهای BSS/OSS به منظور پشتیبانی هرچه بیشتر از شبکههای مخابراتی LTE صورت میگیرد. همچنین گفته شده است که بخش قابل ملاحظهای از این سرمایهگذاری به کانالهای آنلاین برای پشتیبانی هرچه بیشتر از زندگی روزمره دیجیتالی کاربران اختصاص مییابد.
مرکز ICT Enterprise Insights وابسته به شرکت تحقیقاتی Ovum در یک مطالعه وسیع روی مدیران IT سازمانهای بزرگ دریافت سرمایهگذاریها طی یک فرآیند طولانیمدت مبتنی بر سیستمهای مشتریمدار و همچنین ارتقا میزان رضایتمندی کاربران از صنعت مخابرات در حال انجام شدن است.
شرکتکنندگان در این بررسی اعلام کردند که ادغامهای چندکاناله و همچنین سرویسهای شخصی مهمترین اولویت طی ۱۸ ماه گذشته خواهند بود که مورد توجه قرار میگیرند. گفته میشود که ۶۷ و ۶۱ درصد مدیران فناوری سازمانها قصد دارند که به ترتیب سرمایهگذاریهای خود در دو بخش یاد شده را افزایش دهند.
علاوه بر این، ابزارهای هوشمند تجاری و همچنین سیستمهای پیشرفته تحلیلی شامل ابزارهای تحلیلی اطلاعات بزرگ (Big Data) مهمترین عامل در فرآیندهای عملیاتی محسوب میشود. بیش از ۸۰ درصد شرکتکنندگان در این تحقیق اعلام کردند که روی این مسئله تمرکز خواهند داشت.