رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا، با بیان این که کار در روابط عمومی ها باید با هدف مشخص انجام شود، گفت: بدون هدف در این حرفه به بیراهه می رویم و وقت خود و دیگران را هدر می دهیم.
پروفسور 'یحیی کمالی پور'، روز شنبه در دومین همایش روابط عمومی دستگاه های قضایی در کرمان، ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات، افزود: از این که روابط عمومی توانسته جای خود را در فضاهای مختلف باز کند، خوشحال هستم.
وی رابطه یک سویه را در روابط عمومی بی فایده دانست و اظهار داشت: رابطه های سازنده، دوسویه یا چند طرفه هستند.
وی روابط عمومی را کاری خطیر برشمرد و گفت: بین روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی تفاوت است، اگرچه این سه امر با هم مرتبط هستند.
رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا، گفت: تبلیغات بر روی تبلیغ کالا، بازاریابی بر روی فروش کالا و روابط عمومی بر روی وجهه یک نهاد یا کالا تمرکز دارد.
وی روابط عمومی را فرهنگ سازی، ذهنیت سازی، ارتباط صادقانه، ایجاد ارتباطات تعاملی و دوسویه، شفاف سازی و صادقانه کار کردن معرفی و اظهار کرد: برای انجام صحیح این وظایف روابط عمومی ها باید از خود شروع کنند.
کمالی پور، افزود: اگر هدف این است که در روابط عمومی یک رابطه صادقانه دوسویه تعاملی و شفاف با مخاطب داشته باشیم باید در وهله اول با خودمان صادق بوده، به خودمان اطمینان داشته باشیم و مهارت های لازم را کسب کنیم.
وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید راه هایی را که موجب ایجاد یک تعامل سازنده و مفید با مخاطبان می شود، پیدا کنند.
رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا، ادامه داد: این امر کاری ساده نیست و برای جلو رفتن در این راه ها باید چالش های فرهنگی محیط را بشناسیم.
وی گفت: بدون داشتن شناخت صحیح از محیط نمی توان آنطور که باید در جامعه موثر بود.
وی تاکید کرد: فردی که می خواهد در عرصه روابط عمومی مفید و موثر عمل کند باید ساختار رسانه را بشناسد و به علم روابط عمومی احاطه داشته باشد.
کمالی پور، با تاکید بر این که روابط عمومی ها باید با رسانه ها ارتباط مداوم و مستمر داشته باشند، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید فضا، فرهنگ، جامعه، علوم سیاسی و مذهبی را بشناسند.
رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا، تاکید کرد: روابط عمومی ها باید مانع های ارتباطی و فرهنگی را از میان بردارند و به طور شفاف عمل کنند.
وی با اشاره به این که روابط عمومی حرفه ای نیست که بتوان در مدت زمان کوتاهی به امور آن وارد شد، گفت: وظیفه روابط عمومی ها ارتقای وجهه یک نهاد است زیرا روابط عمومی ها روی ذهنیت مردم تاثیر می گذارند.
کمالی پور، با بیان این که نخست باید حس خوبی در خودمان به وجود آوریم، تا بتوانیم این حس را به مردم منتقل کنیم، گفت: روابط عمومی در وهله نخست یک ارتباط خوب و سازنده با خود است. |