بازاریابی اینترنتی را باید از کجا شروع کنیم؟
شاید شما هم تا بحال با واژه بازاریابی اینترنتی آشنا شده اید و یا در اینترنت و رسانه ها در مورد کنفرانس های بازاریابی اینترنتی مطالبی را شنیده باشید اما اگر بخواهیم از بازاریابی اینترنتی در کسب و کار خود استفاده کنیم باید چه کار کنیم؟ باید از کجا شروع کنیم و این قبیل سوالات که در این مطلب بیشتر با بازاریابی اینترنتی و جواب این گونه سوالات آشنا می شوید.
بازاریابی اینترنتی از سه بخش اصلی سئو ،بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی تشکیل شده است که هر کدام از این موارد برای شما توضیح داده می شود.
سئو
حتما تا بحال واژه سئو را شنیده اید. سئو یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. تعریف سئو تغییر عوامل داخلی و خارجی مربوط به یک وب سایت است به گونه ای که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو شود. انجام سئو امروزه به کل با گذشته متفاوت است. در گذشته انجام سئو این گونه بود. برای تهیه متن شما ابتدا باید کلید واژه های پر جستجو را انتخاب می کردید و متن را بر اساس آن کلید واژه ها به گونه ای می نوشتید که کلمات تکرار شوند اما تعداد تکرارهای این کلمات زیاد نباشد و برای لینک ها هم حتما باید در متن لینکی که به وب سایت شما داده می شد کلید واژه وجود داشت اما امروزه به کل سئو تغییر کرده است. موتورهای جستجو با ارتقا الگوریتم های رتبه بندی خود مشکل ایجاد محتوای اینترنتی را بر طرف کرده اند و همان طور که می دانید باید محتوای اینترنتی برای کاربران نوشته شود نه برای موتورهای جستجو به عنوان مثال با تکرار کردن بعضی کلید واژه ها و نوشتن متن بر اساس آن ها در اصل متن نوشته شده دستکاری شده است و این متن از لحاظ موتورهای جستجو فاقد ارزش است.
عواملی که امروزه در سئو مهم هستند عبارتند از ایجاد محتوای با ارزش که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، ایجاد محتوای مستمر و به روز رسانی وبلاگ و وب سایت به طور مداوم ، بارگذاری (لود) سریع وب سایت و به طور خلاصه هر عاملی که باعث رضایت کاربران می شود در سئو تاثیر دارد.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که در آن محتوای ارزشمند و با هدف آموزش و اطلاع رسانی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این نوع محتوا می تواند مطالب یک وبلاگ ، ویدئوهای آموزشی ، فایل های پی دی اف و یا انواع دیگر فایل های آموزشی باشد. در بازاریابی محتوا مخاطب بیشتری می یابید و آن ها را با خدمات خود آشنا می کنید. به عنوان مثال هدف از ایجاد وبلاگ ۷۰۱۰ عینا همین موضوع است. فرض کنید فردی در گوگل عبارت “انواع روش های تبلیغاتی” را جستجو می کند و به وبلاگ ۷۰۱۰ وارد می شود. بنرهایی در وبلاگ قرار داده شده که کاربران را به استفاده از خدمات سایت ۷۰۱۰ که سایت تبلیغاتی است تشویق می کند و یا حتی در صورتی که کاربری صفحه ای از وبلاگ را ببیند ممکن است علاقه مند شود که از سایت اصلی نیز بازدید کند و در این صورت هدف که آشنا کردن کاربران با وب سایت ۷۰۱۰ است محقق می شود.
بازاریابی رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی علاوه بر کاربردهای تفریحی که دارند در تجارت و بازاریابی نیز استفاده می شوند. مطالبی و محتوا هایی که ایجاد می کنید باید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند چون هر چه تعداد این اشتراک گذاری ها بیشتر شود و کاربران مشارکت بیشتری در مورد آن ها داشته باشند علاوه بر جذب مخاطب بیشتر ، موتورهای جستجو نیز آن مطالب را با ارزش در نظر می گیرند و بنابراین در موتورهای جستجو هم ارتقا رتبه بهتری دارند.
البته در صورتی که از این روش بازاریابی می خواهید استفاده کنید سعی کنید فریب افرادی که به شما پیشنهاد می دهند که در ازای پرداخت پول طرفدار برای شما پیدا می کنند را نخورید چون این گونه طرفداران هیچ مشارکتی در مورد مطالب شما نخواهند داشت و اثر منفی بر کارتان می گذارند.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : ژورنال موتورهای جستجو
Read more at http://blog.7010.ir/how-can-we-start-using-internet-marketing/1716#e2RGc57JFb2HPvAE.99
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید شما هم تا بحال با واژه بازاریابی اینترنتی آشنا شده اید و یا در اینترنت و رسانه ها در مورد کنفرانس های بازاریابی اینترنتی مطالبی را شنیده باشید اما اگر بخواهیم از بازاریابی اینترنتی در کسب و کار خود استفاده کنیم باید چه کار کنیم؟ باید از کجا شروع کنیم و این قبیل سوالات که در این مطلب بیشتر با بازاریابی اینترنتی و جواب این گونه سوالات آشنا می شوید.
بازاریابی اینترنتی از سه بخش اصلی سئو ،بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی تشکیل شده است که هر کدام از این موارد برای شما توضیح داده می شود.
سئوحتما تا بحال واژه سئو را شنیده اید. سئو یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. تعریف سئو تغییر عوامل داخلی و خارجی مربوط به یک وب سایت است به گونه ای که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو شود. انجام سئو امروزه به کل با گذشته متفاوت است. در گذشته انجام سئو این گونه بود. برای تهیه متن شما ابتدا باید کلید واژه های پر جستجو را انتخاب می کردید و متن را بر اساس آن کلید واژه ها به گونه ای می نوشتید که کلمات تکرار شوند اما تعداد تکرارهای این کلمات زیاد نباشد و برای لینک ها هم حتما باید در متن لینکی که به وب سایت شما داده می شد کلید واژه وجود داشت اما امروزه به کل سئو تغییر کرده است. موتورهای جستجو با ارتقا الگوریتم های رتبه بندی خود مشکل ایجاد محتوای اینترنتی را بر طرف کرده اند و همان طور که می دانید باید محتوای اینترنتی برای کاربران نوشته شود نه برای موتورهای جستجو به عنوان مثال با تکرار کردن بعضی کلید واژه ها و نوشتن متن بر اساس آن ها در اصل متن نوشته شده دستکاری شده است و این متن از لحاظ موتورهای جستجو فاقد ارزش است.
عواملی که امروزه در سئو مهم هستند عبارتند از ایجاد محتوای با ارزش که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، ایجاد محتوای مستمر و به روز رسانی وبلاگ و وب سایت به طور مداوم ، بارگذاری (لود) سریع وب سایت و به طور خلاصه هر عاملی که باعث رضایت کاربران می شود در سئو تاثیر دارد.
بازاریابی محتوابازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که در آن محتوای ارزشمند و با هدف آموزش و اطلاع رسانی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این نوع محتوا می تواند مطالب یک وبلاگ ، ویدئوهای آموزشی ، فایل های پی دی اف و یا انواع دیگر فایل های آموزشی باشد. در بازاریابی محتوا مخاطب بیشتری می یابید و آن ها را با خدمات خود آشنا می کنید. به عنوان مثال هدف از ایجاد وبلاگ ۷۰۱۰ عینا همین موضوع است. فرض کنید فردی در گوگل عبارت “انواع روش های تبلیغاتی” را جستجو می کند و به وبلاگ ۷۰۱۰ وارد می شود. بنرهایی در وبلاگ قرار داده شده که کاربران را به استفاده از خدمات سایت ۷۰۱۰ که سایت تبلیغاتی است تشویق می کند و یا حتی در صورتی که کاربری صفحه ای از وبلاگ را ببیند ممکن است علاقه مند شود که از سایت اصلی نیز بازدید کند و در این صورت هدف که آشنا کردن کاربران با وب سایت ۷۰۱۰ است محقق می شود.
بازاریابی رسانه های اجتماعیرسانه های اجتماعی علاوه بر کاربردهای تفریحی که دارند در تجارت و بازاریابی نیز استفاده می شوند. مطالبی و محتوا هایی که ایجاد می کنید باید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند چون هر چه تعداد این اشتراک گذاری ها بیشتر شود و کاربران مشارکت بیشتری در مورد آن ها داشته باشند علاوه بر جذب مخاطب بیشتر ، موتورهای جستجو نیز آن مطالب را با ارزش در نظر می گیرند و بنابراین در موتورهای جستجو هم ارتقا رتبه بهتری دارند.
البته در صورتی که از این روش بازاریابی می خواهید استفاده کنید سعی کنید فریب افرادی که به شما پیشنهاد می دهند که در ازای پرداخت پول طرفدار برای شما پیدا می کنند را نخورید چون این گونه طرفداران هیچ مشارکتی در مورد مطالب شما نخواهند داشت و اثر منفی بر کارتان می گذارند.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : ژورنال موتورهای جستجو
|