درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7000صفحه نخست » دوشنبه، 20 آبان 1392 - 08:28
چگونه با وجود مدیریت خوب، با عقبگرد نوآوری‌ها مواجه می‌شویم؟
نویسندهMarkus Lorenz مترجم: رویا مرسلی
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها درباره این موضوع زیاد می‌شنویم که چگونه شرکت‌های بزرگ در نوآوری شکست خورده‌اند؛ اما واقعیت پیچیده‌تر از اینها است. 
شرکت‌های زیادی هستند که در جهت توسعه محصولات بهتر گام بر می‌دارند که البته رشد زیادی هم در این زمینه داشته‌اند، اما زیاد نیستند شرکت‌هایی که توانسته‌اند چنان تکنولوژی‌های پیشرو و غیرمنتظره ای ارائه دهند که از همان ابتدا رشد و سودآوری جهشی برای شرکت به همراه داشته باشند. به همین خاطر بهبود عملکرد بسیاری از شرکت‌ها در پروژه‌ها با تاخیر و کندی همراه است.
اگر با دقت تلاش‌های ناموفقی را که در توسعه محصولات پیشرو انجام شده است مورد تحلیل قرار دهید، شاید 
رایج‌ترین مشکلی که به آن برخواهید خورد مطابق تصور شما مثلا ناشی از ضعف مدیریت نباشد، بلکه رایج ترین مشکلی که مشاهده می‌کنید این است که مدیران پروژه که ذهنشان تنها درگیر افزایش بهره‌وری است، انگیزه کارکنان را برای کشف و تحقیق از بین می‌برند و به این ترتیب یادگیری که باعث خلق ایده‌های جدید می‌شود، صورت نمی‌پذیرد.
این موضوع دارای پیشینه نیز هست. شرکت‌ها در دهه 1980 که از ناکارآمدی تحقیق و توسعه خود به ستوه آمده بودند، شروع به استفاده از تکنیک‌های استاندارد مدیریت پروژه مثل فاز-گیت‌ها(Phase-Gate) و شاخص‌های کلیدی عملکرد کردند. راهنماهای نوآوری به آنها توصیه می‌کرد در فاز-گیت‌ها اجازه کمی انعطاف را بدهند، اما ذهن کنترل‌کننده مدیران پروژه تمایل داشت همان سیستم خطی خود را حفظ کند تا حواس کارکنان متوجه موضوع دیگری نباشد و متمرکز باقی بمانند که این کار باعث شد تیم‌ها چالاکی و آزادی لازم را که لازمه تفکر جدید است، نداشته باشند. در آن زمان چون بهره‌وری تیم‌ها افزایش یافت و عملکرد آنها قابل‌پیش‌بینی بود، مدیران پروژه ارتقا یافتند، ولی نوآوری به صورت جدی تنزل کرد.
شرکت‌ها همچنان کمتر و کمتر برای ایده‌های پیشرو و تحول آفرین زمان اختصاص می‌دادند. ما در بی سی جی مشاهده کردیم که پروژه‌های اساسی اکنون 10 درصد از متوسط سهم نوآوری شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند که کمتر از دو برابر دهه 1990 است.
پیام این موضوع آشکار است. اکنون دیگر داشتن تعهد نسبت به ایجاد نوآوری توسط مدیران یا توسعه طرز فکر نوآورانه، یا حتی تخصیص منابع مالی بیشتر برای نوآوری‌های پیشرو کافی نیستند. اکنون شرکت‌ها باید از همان ابتدا به فکر ایجاد تغییر در این زمینه باشند.
شرکت‌ها باید نگاه متفاوتی نسبت به پروژه‌های اساسی داشته باشند، اما این نگاه نباید تنها به روش سعی و خطا انجام شود. بدون داشتن نظم و انضباط هر اقدامی به منزله تلف کردن پول است در غیر این صورت، مدیر پروژه‌های عصبی به همان عادت مرسوم کنترل‌کننده بودن خود بازمی‌گردند.
راه حل این است که مدیران پروژه انرژی کمتری روی پیش‌بینی و هدایت نوآوری بگذارند و بیشترین تلاش خود را معطوف به مدیریت خطاهای غیرقابل پیش‌بینی کنند. بیشترین نگرانی آنها باید کاهش ریسک و کمترین نگرانی باید موضوع زمان‌بندی باشد.
آنها باید به طور قطع شاخص‌های کلیدی عملکرد را توسعه دهند و به ضرورت‌های فناوری و مصرف‌کننده توجه داشته باشند تا یک پروژه ارزشمند بتواند پیش برود، اما همانند شرکت‌های ریسک‌پذیر، آنها نیز باید به محض اینکه پروژه از «میزان ضرر قابل‌جبران» که قبلا پیش‌بینی شده بود تجاوز کرد، مبادرت به خاتمه آن کنند.
به‌عنوان مثال، از یک شرکت تکنولوژی عکاسی که من و همکارانم در آن کار می‌کردیم، یاد می‌کنم. بخش چاپ دیجیتال قول داد که به طور گسترده چاپ دیجیتال طرح‌های سفالی، مبلمان و سایر محصولات غیرکاغذی را توسعه دهد و شرکت امیدوار بود فروش چاپگرهای صنعتی را در این بخش‌ها به طور چشمگیری افزایش دهد. اولین چاپگر ساخته شده ناموفق بود به همین خاطر، شرکت به بازبینی کار خود پرداخت و یک تیم توسعه قوی تشکیل داد که شامل بازاریاب‌ها و مهندسین بود. این تیم با کاوش درباره چگونگی رفتار مشتریان در استفاده از این تکنولوژی دریافت که آنها در صنایع مختلف به طرق مختلفی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. به همین خاطر، مدیر پروژه با درک این موضوع چاپگرهایی را ساخت که در صنایع مختلف قابل‌استفاده آسان و برای همه قابل‌درک باشد. این کار جایگاه محصول را از لحاظ پذیرش بازار ارتقا داد و چاپگر ساخته شده به سرعت مورد استقبال خریداران قرار گرفت. ترکیب تکنیک‌های انعطاف‌پذیر و مدیریت خوب که توانست سختی کار را پشت سر بگذارد باعث خلق یک محصول نوآورانه و باارزش شد، محصولی که همچنان بعد از مدت‌ها ارزش و جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد