درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6926صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 17 آبان 1392 - 21:22
از نظارت برای روابط ایمن با سهامداران استفاده کنید
از آنجا که بسیاری پروژه های روابط عمومی و برنامه ها طبیعتی کوتاه مدت دارند، احتمال دارد وقتی دارید یک مساله مهم را حل می کنید، بسیاری از سهامداران مهم خود را فراموش کنید. امکان فراموش کردن آنها بسیار عادی است و یا حداقل امکان دارد که آن سهامداران تان را نادیده بگیرید. در حالی که هنوز آن سهامداران برای شما از اهمیت بسزایی برخوردارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  چه در جایگاه مشاوره روابط عمومی باشید یا در جایگاه مجری برنامه های روابط عمومی سهامدارانی که روز به روز سرمایه شان را افزایش می دهند، برای شما حیاتی اند.


به هر حال، از آنجا که بسیاری پروژه های روابط عمومی و برنامه ها طبیعتی کوتاه مدت دارند، احتمال دارد وقتی دارید یک مساله مهم را حل می کنید، بسیاری از سهامداران مهم خود را فراموش کنید. امکان فراموش کردن آنها بسیار عادی است و یا حداقل امکان دارد که آن سهامداران تان را نادیده بگیرید. در حالی که هنوز آن سهامداران برای شما از اهمیت بسزایی برخوردارند.


روابط خوب نمی تواند همانند شیر آب، باز یا بسته شود. شما باید آنها را پرورش دهید در غیر این صورت آنها پژمرده می شوند. اگر آنها را پرورش ندهید، پس از گذشت اندکی دیگر نمی توانید آنها را احیا کنید. مدیریت خوب روابط، مورد نیاز است.


برای مثال، سازمان شما ممکن است نیاز به نگهداری روابط خوبی، بیش از چند سال با یک قانونگذار، بخش دولتی، بدنه نظارتی، مصرف کننده، عرضه کننده کالا یا گروه سهامداران داشته باشد. آنها ممکن است بر تصمیم گیرندگان اثرگذار بوده یا تصمیمات خودشان را بگیرند که بر سازمان شما در طولانی مدت آثار عمیقی داشته باشد.


چنین سهامدارنی ممکن است حتی NGO ها، یا گروه های فشاری باشند که برای سازمان شما حیاتی اند. حفظ گفت و گو، زمانی که در ارتباط با حزب دیگری مضطرب هستند، برای شما اعتبار پدید می آورد. در مناسبت های عمومی وقتی با آنها روابط بسیار خوبی دارید، برای آنها انتقاد از شما بسیار سخت تر است تا زمانی که این روابط را با آنها ندارید. این روابط می تواند با گذشت زمان با ارزش تر شده و باعث خلق موقعیت های جدیدی برای شما شود.


وضعیت شما با این واقعیت که اکثر فعالیت های ارتباطی کوتاه مدت هستند، به شما کمک نخواهد کرد. چراکه در این حالت تنها یک برنامه ارتباطاتی سالانه را به عنوان بخشی از فرآیند استراتژیک را شامل خواهد شد. هنگامی که فعالیت های ارتباطی شما در یک سال تکمیل شده است، اغلب همه چیز از ابتدای سال، مجددا شروع می شود و در این رهگذر ممکن است که سهامداران سال های پیش از نظر ناپدید شوند.


پس شما برای حفظ روابط کاری و سازنده با ذینفعان کلیدی خود که برخی از آنها در حال حاضر فعال نیستند، چه کاری می توانید انجام دهید؟
شما می توانید نظارت را به عنوان گامی در چارچوب ارتباطات خود بیافزایید. نظارت درباره یک ارتباط مستمر به حفظ و تقویت یک پروژه یا برنامه سالانه در دوره های طولانی تر کمک می کند. این کار درباره رابطه ای است که تا زمان اتخاذ تصمیم قطعی که آن را رو به پایان می برد، ادامه می یابد.


وقتی طرح سالانه ارتباطات خود را آماده می کنید، نظارت خود را در مورد افراد کلیدی و گروه های سهامدارانی انجام می دهید که احتمالا تا در دراز مدت و بدون توجه به ارتباط آنها برای شما مهم باقی خواهند ماند.


سهامداران اصلی ممکن است برای شما مهم باشند چراکه آنها می توانند به طور بالقوه همکار یا تهدید تلقی شوند:
1. آنها رهبران جامعه یا ذی نفوذ در کسب و کار هستند.
2. آنها در رسانه های خبری کار می کنند و یا در تماس با رسانه های تاثیرگذار هستند.
3. آنها بر دارایی ها کنترل دارند. به عنوان مثال سهام های بلوکه شده یا سازمان ها
4. آنها توانایی تشکیل ائتلاف دارند.
5. آنها قدرت نسبی در بازار دارند. به عنوان مثال: مشتریان
6. آنها قدرت سیاسی دارند.
7. آنها قدرت نظارتی دارند.
8. آنها اعضای خود را تحت تاثیر قرار می دهند.
9. آنها محصولات یا خدمات حیاتی ارائه می دهند.


فهرست را مرور کنید و سعی کنید آنها را گروه بندی کرده، که بتوانید راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید آنها را در طبقه هایی بر مبنای نوع فعالیت شان و در طول زمان قرار دهید:
1. حمایتی
2. غیر حمایتی
3. مختلط
4. حاشیه ای


برخی تکنیک های ارتباطی شما می تواند به توسعه روابط با ذینفعان کمک کند. این تکنیک ها عبارتند از:
• ملاقات های حضوری، جلسات و تماس های تلفنی
• خبرنامه ها و اطلاعات پیش زمینه با هدف گروه های ذینفعان خاص
• به روز رسانی اطلاعات ایمیلی
• امتیاز دسترسی به اطلاعات وب؛ از قبیل: اکسترانت ها
• دعوت به حضور در رویدادهایی از قبیل: ناهار اتاق هیئت مدیره، گردهمایی های صنعتی از جمله ناهار VIP و سخنرانی ها، نمایشگاه ها، نمایش، رویدادهای حمایتی، فعالیت های خیریه
• فعالیت های مهمان نوازی شرکت های بزرگ از قبیل: رخداد های ورزشی و هنری شرکت ها که به دارندگان کارت ها و اعضای گروه ارائه می دهند.
• امتیازات آنلاین


اگر سهامداری مهم است، زمانی را برای مذاکره با او اختصاص دهید. اگر مذاکره چهره به چهره با سهامداران عملی نیست، سپس تکنیک های ارتباطی منتخب بایستی شخصی سازی شده و مورد استفاده قرار گیرد.


اگر شما به سهامداران همراه خود صرف نظر از مسائل روز توجه می کنید، ممکن است با آنها وارد تعامل شوید، اما با این کار شما از موفقیت در مدیریت و به حداقل رسانی مسائل آینده، فاصله زیادی خواهید گرفت. نظارت سرمایه گذاری ای بی خطر، در زمان و تلاش است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد