شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت ایجاد روابط عمومی اندیشمند ، فرآیندی ، مشاور و پژوهشگر در آموزش وپرورش تاکید کرد و گفت : روابط عمومی آموزش وپرورش باید زیبنده شان نظام تعلیم وتربیت کشور باشد.
به گزارش شارا، علیرضا جدایی بعدازظهر امروز در مراسمی که به منظور معارفه ایشان در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد ، با تشکر از تلاش های کفاش و دیگر کارکنان روابط عمومی طی مدت سرپرستی فانی در این وزارتخانه و ابراز خرسندی از بازگشت مجدد به حوزه ستادی گفت : فانی از کم نظیر ترین شخصیت ها در حوزه تعلیم و تربیت کشور می باشد .
وی با اشاره به عصر ارتباطات و رسانه افزود: امروز با وجود شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، فضاهای اجتماعی موافق و مخالف و دنیای سایبر نمی توان به صورت یک طرفه اطلاع رسانی کرد و باید برای شنیدن حرف های مخاطبان فضای خاصی را ایجاد نمود.
وی ادامه داد : در تحلیل موقعیت باید به برنامه راهبردی مسئله شناسانه ارتباطی و در تحلیل مخاطب باید به معلم ، دانش آموز و... توجه ویژه داشت .
علیرضا جدایی بر ضرورت طراحی مدل ارتباطی روابط عمومی آموزش وپرورش تاکید و اظهارکرد: ضریب ماندگاری دست اندرکاران روابط عمومی آموزش وپرورش باید افزایش یابد .
وی با اشاره به این مطلب که روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با دستگاه های اجرایی دیگر متفاوت است ، اضافه کرد : روابط عمومی این وزارتخانه با آراسته شدن به رویکرد حرفه ای اخلاق مداری باید نقش الگویی برای روابط عمومی سایر وزارتخانه ها داشته باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به این مطلب که در تحلیل پیام باید مخاطب خاص را شناسایی کرد ، گفت : برای داشتن جایگاهی در سبک بین المللی، روابط عمومی ها ناگزیر از داشتن برنامه راهبردی ارتباطی می باشند .
وی تاثیرگذاری بر افکار عمومی را در سایه پژوهش ها ، فرآیند ها و ارزیابی امکان پذیر دانست و تصریح کرد : نگاه ابزاری ، اجرایی و غیر فرآیندی به روابط عمومی ، آفت اساسی روابط عمومی ها محسوب می شودو این نگاه باید جای خود را به نگاه فرآیند محور ، استاندارد گرا و پژوهش محور بدهد.
جدایی ، عدم وجود تفکر برنامه ای ونگاه راهبردی ارتباطی را که موجب بی پشتوانگی علمی و فقدان استاندارد مناسب در دو بعد ؛تئوری و نظریه می شود بزرگترین آسیب روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد : باید فاصله و گسست میان برنامه و عوامل اجرایی در روابط عمومی از بین برود.
وی نقصان در مسئله شناسی ارتباطی را وابسته به دو مورد ؛ تحلیل موقعیت و شناخت مخاطب خواند و افزود : در تحلیل موقعیت باید به تدوین برنامه راهبردی ارتباطی و در شناخت مخاطب باید به هدف برنامه بر پایه مسئله ارتباطی توجه کرد .
وی استراتژی انتقال پیام را از سه مجرای ؛ کانال ها، ابزارها و تاکتیک های ارتباطی امکان پذیر خواند و بر درک نیاز مخاطب و کسب رضایت او تاکید کرد.
|