درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6893صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 15 آبان 1392 - 13:34
با کپی تمرینات فرگوسن موفق نمی‌شوید
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارلوس کی‌روش در سخنرانی خود در همایش بین‌المللی علم و فوتبال ضمن تشکر از حضار عنوان کرد: از استاد و معلم خودم بورا میلیوتینویچ یک عذرخواهی و یک تشکر دارم. من از سال 1990 در جام جهانی که او سرمربی کاستاریکا بود آشنا شدم. او نسبت به من حق معلمی دارد. ما فکر می‌کردیم که به صحبت‌های او نرسیم اما تشکر می‌کنم که توانستیم از صحبت‌هایش استفاده کنیم. در این هنگام سیموئز اشاره کرد که به علت ترافیک فکر می‌کردند به سخنرانی مربی صربستانی نرسند.

 

سرمربی تیم ملی افزود: خوشحالم که در این مراسم حاضر شده‌ایم. من پس از گذشت سالیان دراز و تجارب مختلفی که جمع کردم باید هم اکنون از همه افراد تشکر کنم که در این مراسم حاضر شده‌اند. هنگامی که میلیوتینویچ در این مراسم حاضر می‌شود نشان می‌دهد که هنوز ذهن او باز است و دوست دارد مطالبی یاد بگیرد. این کنگره اتفاق فوق‌العاده‌ای است که برای همه یک فرصت خاصی است تا بتوانند مطالبی را فرا بگیرند تا بتوانیم از این مطالب هم در زندگی خود و هم در فوتبال استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: من افتخار داشتم در تمام قاره‌ها و مقاطعی که کار کردم با مربیان مختلف آشنا شده‌ام و این افتخار را داشتم تا از همه افراد مطلبی را یاد بگیرم بدون توجه به اسم و نام افراد، حال می‌خواهد این افراد از امارات و یا سعودی باشد، همه فرصت‌ها زمانی است برای فراگیری.

 

کی‌روش با اشاره به خاطره‌ای از حضورش در اسپورتینگ لیسبون پرتغال اظهار داشت: زمانی که در این تیم حضور داشتم بازیکنی بود که به تازگی به تیممان اضافه شده بود و هر روز صبح زمانی که من او را می‌دیدم مشاهده می‌کردم که خوشحالی عجیب و غریبی دارد. او 20 سالش بود و من از خود می‌پرسیدم که چه اتفاقی می‌افتد که او هر روز صبح اینقدر خوشحال است، این سؤال را یک روز از خودش پرسیدم، او به من گفت هر روز صبح وقتی که پایم را تکان می‌دهم بهترین اتفاق برای من رقم می‌خورد و این فوق‌العاده است. همین موضوع درس خوب و بزرگی به من داد که در این فرصت کوتاه به شما این را بگویم.

 

سرمربی تیم ملی یادآور شد: بعد از ظهر یک روز یکشنبه پس از بازی ما با تیم حریف که این بازیکن پاس گل هم داد او تصادف کرد و متأسفانه از گردن به پایین فلج شد، اسم این بازیکن چپروف بود، او درس بزرگی به من داد که همه باید از آن عبرت بگیریم، همه فرصت‌های زندگی زمان مناسبی برای خوشحال و استفاده از آنها است.

 

کی‌روش تأکید کرد: در طول زندگی‌ام فوتبال جزو خانواده و زندگی من بوده، من در لیگ حرفه‌ای فوتبال بازی نکرده‌ام زیرا در آن زمان از این خبرها نبود اما در طول زندگی‌ام فوتبال یک رکن مهم بوده است. در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که فوتبالی بوده. پدرم فوتبال بازی می‌کرده و این رشته یکی از ارکان زندگی من است. در زمان ما کامپیوتر وجود نداشت و وسایل بازی هم نبود، ما در آن زمان اسم بازیکنان را روی کاغذ می‌نوشتیم و با آنها بازی می‌کردیم، این افتخار را دارم که اسم مربی بزرگی چون سیموئز را روی کاغذ می‌نوشتم و با آن بازی می‌کردم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد: بعد از طی کردن تمام دوره‌های تحصیلی و دوره‌های مربیگری در رشته‌های دو و میدانی، بسکتبال، هندبال و گرفتن مدرک فوق لیسانس فوتبال و مدرسی 9 سال در دانشگاه مربیگری تیم جوانی را بر عهده گرفتم که با تمام تجارب گذشته نمی‌دانستم چه کاری باید انجام بدهم. تصمیمی در آن زمان گرفتم که به نظرم درست بود. تصمیم گرفتم از بازیکنان تست دو و میدانی بگیرم، روز بعد با خود گفتم شاید به آنها فشار زیاد آوردم و فوتبال 11 به 11 بازی کردیم اما در روز سوم دوباره از آنها تست گرفتم.

 

کی‌روش عنوان کرد: با توجه به تجاربی که به دست آوردم به این نتجیه رسیده‌ام که پس از طی کردن مراحل آمادگی جسمانی و تأثیرات روحی و روانی بازیکنان همانطور که بورا نیز اشاره کرد فوتبال یک ورزش ساده است که فقط به یک چیز بستگی دارد و آن هم بازی کردن بازیکنان است. بعد از گذشت 40 سال در این حرفه تمام تجارب به دست آورده مسائل زیادی را می‌توانیم در مورد تجهیزات پزشکی و ورزشی ارائه دهیم که به ما کمک کند اما مهمترین موضوع این است که باید از فوتبال لذت ببریم و بازیکنان باید از بازی کردن فوتبال خوشحال باشند و از این رشته لذت ببرند.

 

کی‌روش افزود: همانطور که بورا صحبت می‌کرد می‌خواهم به مطلبی اشاره کنم که ما تمام کارها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در زمان مناسب تصمیم‌گیری کنیم. آن وقت این مسئله به بازیکنان نیز ارائه می‌شود تا آنها آزادانه کار کنند و بتوانیم از فوتبال لذت ببریم. به همین خاطر بورا این مسائل را اعلام می‌کرد و فرگوسن هم می گوید اینها مشاهدات ما از مربیگری است.

  

وی تاکید کرد: هنوز در خاطرم وجود دارد که وقتی والتر از لاتزیو به منچستر آمد فرگوسن به من گفت کارلوس تو زیادی درگیر تمرینات می‌شوی و گاهی باید از دور مشاهدات را انجام دهی. فرقی نمی‌کند بازیکن باشی یا مربی و یا اینکه در کدام نقطه از جهان فعالیت می‌کنی. در همه جای دنیا مربی باید با ذهن باز حرکت کند و فرآیند آموزش و یادگیری را انجام دهد. مهمترین مسئله تصمیم‌گیری مناسب در زمان مناسب است تا به اهداف مشخص دست پیدا کنیم. در تمامی لحظات باید در نظر گرفت که چطور با بازیکن ارتباط برقرار کنیم. در این موضوع یک مسئله مهم این است که چه زمانی باید حرف زد و چه زمانی باید سکوت کامل برقرار کرد در آن لحظه که باید سکوت برقرار کرد به این خاطر است که مربی و بازیکن به خوبی می‌دانند چه خواسته‌ای دارند. این زمان مهمی است چرا که به خوبی می‌توان ارتباط مناسبی با بازیکن داشت.

  

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: دوست دارم نکته‌ای بیان کنم که در دوران مربیگری من بسیار مهم است. هنوز به خاطر دارم در کنگره‌ای حضور داشتم که پوشکاش سخنران آن مراسم بود. او در این مراسم از فیفا خداحافظی می‌کرد و آخرین جلسه سخنرانی‌اش بود. او می‌گفت امروز روز آخر حضور من در اینجا است و می‌خواهم درس آخرم را به شما بگویم پس اگر آماده هستید قدم‌های خود را آماده کنید تا این نکته را به شما بگویم. من نیز این مسئله را تکرار می‌کنم. پوشکاش اعلام کرد همیشه مطمئن باشید و سعی کنید بهترین قرارداد را با رئیستان امضا کنید. به این خاطر که امروز آخرین سخنرانی من است به شما می‌گویم بزرگترین درس تطبیق‌پذیری است. افراد بزرگ افرادی نیستند که کارهای بزرگ بکنند بلکه افرادی هستند که به خوبی تطبیق‌پذیر هستند.

 

وی افزود: افرادی که تطبیق‌پذیری نمی‌کنند و کپی‌برداری می‌کنند اشتباه بزرگی انجام می‌دهند اگر فکر می‌کنید با کپی‌برداری از تمرینات فرگوسن، کاپلو و اریکسون و اجرای این تمرینات در نفت تهران می‌توانید موفق شوید این تصمیم اشتباه است. این کار رفتن به داروخانه و گرفتن نسخه برای سلامتی نیست. در بحث آماده‌سازی مطلب کلیدی این است که تمرینات مناسب را در زمان مناسب انجام دهیم و این موضوع اهمیت دارد. برای مثال تمرینی که در تیم ملی برای حفظ توپ انجام می‌دهیم با کاری که باید برای یک باشگاه انجام شود فرق می‌کند. تمرین مناسب باید در جای خودش باشد تا در زمان مناسب به تاثیر‌گذاری برسد.

 

کی‌روش تاکید کرد: شما به منچستر‌یونایتد می‌روید و آنجا 10 بازیکن با تفکرات انگلیسی و چارچوب‌دار آنجا را در اختیار دارید. سه بازیکن از فرانسه، آرژانتین و ایتالیا نیز در کنار شما هستند. چطور می‌توانید با یک تمرین مناسب شور و اشتیاق را همراه با ریتم مناسب داشته باشید. در شرایطی که طرز تفکر هر کس در این مجموعه با دیگری متفاوت است. در نتیجه شما باید تصمیمات را با اطلاعات خود وفق دهید و در نظر بگیرید که با انجام چه کارهایی می‌توانید به هدف خود برسید. در صورت انجام ندادن این کار شبیه به فردی عمل می‌کنید که برای گلو درد به دکتر می‌رود اما به او پمادی برای پایش می‌دهد و یا اینکه برای مشکل دل‌درد به دکتر مراجعه می‌کند و دکتر دارویی برای قلب به او می‌دهد. برخی مربیان فکر می‌کنند اگر تمرینات فرگوسن، کی‌روش یا میلوتیلونویچ را انجام دهند کار درست می‌شود اما این فکر اشتباه است. شما باید کاری کنید که به درد تیمتان بخورد.

 

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از این مقدمه دغدغه‌ام را می‌گویم. فکر می‌کنم برای رقابت با افتخار و غرور در بزرگترین تورنمنت فوتبال مثل جام جهانی باید برنامه آماده‌سازی بسیار ایرانی داشته باشیم. فکر می‌کنم باید برنامه آماده‌سازی ما با شرایط فوتبال کشور تطبیق داشته باشد و بر اساس احتیاجات فوتبال ایران کارمان را جلو ببریم. اگر بخواهیم به این مهم دست پیدا کنیم نیاز به زمان و انجام تمرین داریم. پس ما می‌توانیم یک برنامه خوب و مفید داشته باشیم. باز هم به صحبت‌های میلوتینویچ اشاره می‌کنم که ما نیاز به بازیکن نیز داریم. به خاطر دارم در ابتدای راه خود برای صعود به جام جهانی اردویی در ترکیه داشتیم. در این اردو امکانات مناسب، زمین عالی، اتاق شکیل، توپ مناسب که همه با پول بیت‌المال در اختیار ما قرار گرفته بود را داشتیم اما در این اردو فقط یک چیز نبود آن هم حضور بازیکنان بود. جناب آقای رئیس دغدغه من دغدغه 60 میلیون ایرانی است که بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی به خیابان‌ها ریختند. تمام افرادی که من مسئولیت رهبری آنها را در اختیار دارم یک سوال دارند و آن در مورد برنامه مسابقات است. هیچگاه از بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم و برای آن همیشه می‌جنگم تا با افتخار در جام جهانی 2014 شرکت کنیم. آقای بلاتر اینجا حاضر می‌شود طبق قوانین خاص و موجود برای ترخیص بازیکنان از باشگاه و حضورشان در تیم ملی دستورات ویژه‌ای وجود دارد اما این قوانین و دستورات فیفا طبق نیاز فوتبال ایران، نیجریه و موزامبیک نیست. آنها بر اساس نیاز کشورهای پیشرفته در فوتبال مثل آلمان، فرانسه و آرژانتین تنظیم شده است. آقای بورا با من در فیفا حضور داشت. افتخار می‌کنم که جوانترین مشاور فیفا بودم.

 

کی‌روش افزود: من هر دو سال یک بار در کنگره‌ای شرکت می‌کنم. سرمربی اسلوونی در یکی از این کنگره‌ها اعلام کرد که کاری ندارم که تیم‌های برزیل، اسپانیا، ایتالیا چگونه قهرمان شدند، ما باید راهکاری در نظر بگیریم که اسلوونی چگونه قهرمان می‌شود. به من بگویید چگونه تیمم را قهرمان می‌کنم، حرف من هم اکنون همین است چطور می‌شود ایران و اسلوونی قهرمان شود.

 

وی ادامه داد: من مربی جوانان پرتغال بودم و دغدغه بزرگم این بود که چگونه می‌توانیم با پرتغال قهرمان جام جهانی شویم. آنقدر در آن دوران جرأت و علاقه داشتم که به کشورهای اسپانیا و ایتالیا می‌رفتم. روزی در فرانسه تصمیم گرفتم 15 روز با بازیکنان تمرین کنم و ببینم آنها چه توقعی از مربی و مربی چه توقعی از بازیکن دارد، آنقدر آن 15 روز برایم سخت بود که می‌خواستم انصراف دهم اما به کارم ادامه دادم. به خاطر حضورم در آن  15 روز هم از من تقدیر شد در حالی که من بدترین بازیکن بودم.

 

سرمربی تیم ملی یادآور شد: بعد از گذشت تمام تجارب جوانان پرتغال را قهرمان کردم. ما از هلند و انگلیس کپی‌برداری نکردیم بلکه طرح جدیدی را باید به وجود می‌آوردیم تا بتوانیم قهرمان شویم . با تلاش تمام مسئولان فدراسیون توانستیم این کار را انجام دهیم. قهرمانی‌های مختلفی را به دست آوردم و دستاوردهای بسیار خوبی را در این تیم به دست آوردم. همچنین نسل طلایی پرتغال را تشکیل دادیم. در آن زمان فقط یک بازیکن کنترا بازیکن لژیونر بود اما بعد از گذشت 10 سال هم اکنون هیچ یک از بازیکنان در پرتغال بازی نمی‌کنند و همگی لژیونر شده‌اند.

 

کی‌روش تصریح کرد: جنای آقای رئیس دغدغه اصلی ما آماده‌سازی برای جام جهانی نیست، این موضوع را مطرح می‌کنم که مقایسه فوتبال ایران و با فرانسه و کشورهای دیگر است. می‌گویند لیگ اسپانیا و انگلیس فقط  15 روز قبل از جام جهانی تمام می‌شود اما این را باید بگویم که اگر من هم سرمربی آنها بودم خوشحال می‌شدم لیگمان 15 روز قبل از جام جهانی تمام شود اما من سرمربی ایران هستم، به تمام اهالی فوتبال و مربیان این موضوع را اعلام می‌کنم و می‌دانم که می‌دانید حرف من درست است. درخواست خالصانه من این است که برای حمایت و آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و حمایت‌های شما لازم است. نیاز صادقانه به حمایت شما داریم، پس از گذشت 33 سال تجربه در مربیگری یک کلمه می‌گویم که تطبیق‌پذیری مهمترین مسئله است. ما برای آماده‌سازی جام جهانی باید با واقعیت فوتبال ایران خود را تطبیق بدهیم.

 

  در ادامه صحبت‌های کی‌روش امیر حاج‌رضایی با مطرح کردن موضوعی سؤالی را از کی‌روش پرسید، حاج‌رضایی گفت می‌دانید که فشار اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه فشار زیادی را روی ملت ایران آورده و روزهای سختی را به ما تحمیل کرده است اما این فوتبال بود که با آن پیروزی که به دست آورد فشارهایی را برای روزهایی از یاد مردم برد. این پیروزی بود که زندگی را برای مردم ایران قابل تحمل کرد. من سال 1966 فقط 16 سال سن داشتم و اولین آشنایی‌ام با کشور پرتغال بود که عنوان سومی جام جهانی را کسب کرد. پرتغال را به عنوان یک شبه جزیره می‌دانستم که همسایه اسپانیا است، می‌دانستم نویسنده بزرگی چون ساراماگو دارد که برنده جایزه نوبل ادبیات شده و حالا من خوشحالم که مربی فهیم و با تجربه‌ای از کشور پرتغال در کشورم حضور دارد و برای فوتبال ما تلاش می‌کند. من یک سؤال از مربی نامداری همچون شما دارم و شاید این موضوع هم به دلیل درک پایین من باشد، قبل از آن یک موضوعی را یادآوری می‌کنم که جام جهانی 2014 برزیل برای ایران یک مسابقه ساده نیست بلکه فریاد یک ملت است که از حلقوم شما و بازیکنان شما برخواهد خواست. همان فریادی که در اولسان کره جنوبی بر سر مربی کره جنوبی کشیدید که لذت ما را دو چندان کرد. آن حرکت شما ادب کردن یک مربی بی‌نزاکت بود. سؤالم را می‌پرسم سرمربی لیورپول جمله ماندگاری را مطرح کرد که گفت مسئله فوتبال مرگ و زندگی نیست بلکه چیزی فراتر از آن است. حالا من سؤالم از شما این است که چه چیزی می‌تواند بالاتر از مرگ و زندگی باشد.

 

کی‌روش خطاب به صحبت‌های حاج رضایی گفت: شما اشاره کردید به موضوعی که فوتبال می‌تواند فضای جامعه را تغییر دهد. در مورد سؤالتان هم باید بگویم اگر قرار بود من به عنوان یک امتحان به این سؤال پاسخ دهم نمی‌توانستم قبول شوم. من با بازیکنان بزرگ از آمریکای مرکزی، شمالی، جنوبی و بازیکنانی که بورا به آنها اشاره کرد آشنا شده‌ام. افتخار این را داشتم که با بازیکنان یوگسلاوی کار کنم. یکی از بهترین بازیکنان در آن زمان در تیم بازی می‌کرد که فکر می‌کنم شما هم با من هم عقیده باشید اما به خاطر مشکلات این کشور نتوانست به آنچه حقش بود برسد، آن بازیکن استویکویچ بود. وقتی شما این سوال را مطرح کردید فکرم به جایی رفت که بازی فوتبال را با نام سازمان ملل فوتبال معرفی کرده‌ام. وقتی این سؤال را مطرح کردید برای من هم این موضوع به وجود آمده که فوتبال تأثیر بسیار بیشتری از سیاست دارد، نمی‌دانم حالا چه ریشه‌هایی در اینجا وجود دارد. وقتی شما گفتید فوتبال فراتر از مرگ و زندگی است من این را قبول دارم و فقط می‌توانم همین را بگویم.

 

منبع: دانا

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد