درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6845صفحه نخست » سه شنبه، 14 آبان 1392 - 10:54
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال
در سال 2019 محتوای رسانه‌های مجازی جایگزین رادیو و تلویزیون می‌شود
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: با کمک فعالان رسانه‌های دیجیتال باید مدیریت محتوا را رونق بخشید تا از گرفتاری فرهنگی که به دلیل غفلت نظام ایجاد شده است، بیرون رفت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شب گذشته و هم‌زمان با برگزاری نخستین نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال، حسن نجفی سولاری اهمیت برگزاری این نشست با فعالان فضای مجازی و تولیدکنندگان محتوا را برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: زمانیکه شورایعالی فضای مجازی درصدد تشکیل بود، رهبری فرمودند اگر من فرصت می‌کردم، مسئولیت این حوزه را خود بر عهده می‌گرفتم و این نشان از اهمیت جایگاه این حوزه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امشب نمی‌خواهم از بعد حوزه حقوقی و رئیس مرکز وارد بحث و مذاکره شوم بلکه می‌خواهم به عنوان یک معلم صحبت کنم، عنوان کرد:با این روش، می‌توان بسیاری از درد دل‌ها را راحت‌تر بگویم و البته در مواردی خطابم بالاتر از سطح وزارتخانه، به مجلس و نهادهایی هست که با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری، در 10-15 سال گذشته کار خاصی را در این حوزه انجام نداده‌اند.

 

*جهان در حال انفجاری است که صدایش را نمی‌شنویم*

او عنوان مطالبی که قرار بود ارائه دهد را "بازی قهرمانانه یا تن دادن به انفجارهای بی‌صدا" گذاشت و ادامه داد: شرایطی که بر جهان حکم می‌راند، گویای انفجاری است که ما صدایش را نمی‌شنویم. اتفاقی که در دنیا می‌افتد، تغییری اساسی در نوع جنگ‌هایی که که در حال بروز و ظهور است را به دنبال داردو از این جهت رهبر معظم انقلاب این تغییر اساسی را "جنگ نرم" گذاشته‌اند.

 

مشاور وزیر ارشاد هدف از این جنگ‌ها را تسخیر ابر حاکم بر ما دانست و گفت: نوعی از اتمسفر همانند آنکه موجبات تنفس را فراهم می‌کند، به دنبال تسخیر اندیشه ماست و مصداق و نمونه آن نیز طرح "بالون" گوگل که به دنبال ایجاد چتری وای‌فای روی کشور با ظرفیت دو مگابیت بر ثانیه و بدون هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات دیتا به موبایل و تجهیزات مردم است.

 

نجفی سولاری اشاره‌ای به یکی از گزارش‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سال 2010 داشت و ابراز کرد: در سال 2019 غلبه دیگر با رادیو و تلویزیون نیست و این رسانه منحنی نزولی خود را طی می‌کند و محتوای رسانه‌های مجازی جایگزین آن می‌شود و رسالتش اهمیت می‌یابد اما با این حال در داخل کشور و در حوزه حاکمیتی، تکلیف رادیو و تلویزیون مشخص شده و تلفن هم در اختیار مخابرات است ولی مسئولیت دیگر ظرف‌ها همچون اینترنت، موبایل، تلویزیون هوشمند، بازی‌ها، کنسول‌های بازی و بسیاری ابزارهای دیگر بر عهده وزارت ارشاد بوده و هست که باید این بخش‌ها را تغذیه می‌کرده ولی به راستی این کار را انجام داده است؟

 

وی افزود: 72 درصد محتواها مجموعه‌های ذکر شده که وظیفه نظارت بر آن‌ها برعهده وزارت ارشاد است را  آمریکا تحویل می‌دهد ولی متأسفانه به دلیل عدم اشراف به این موضوعات، تنها کنترل بر 0.3 درصد از این حوزه ممکن است.

 

او با این وجود معتقد است که قوت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد و کم‌کاری‌های گذشته دلیلی بر از دست رفتن قوت و پتانسل‌ها نیست

.

*فرزندسالاری، تربیت عنصر دیجیتال را گسترش داده است*

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه تنها صنعتی هستیم که کل زنجیره از ایده تا دیده، دست خودمان است، عنوان کرد: خوشبختانه به دلیل فرزندسالاری، از مهدکودک تا دانشگاه در حال تربیت عنصر دیجیتال هستیم و این قوت است نه ضعف و تهدید.

 

وی همچنین درباره راهکار برون رفت از این شرایط نیز اذعان کرد: فکر می‌کنم راه‌حل، مدیریت محتوا باشد که باید فرایندهای آن را با کمک فعالان این حوزه ایجاد کرد؛ طی یک ماه اخیر هم که در این مسند هستم، درس‌های بسیاری از فعالان این حوزه از جمله فهم چالش‌هایی که نظام باید به آن توجه می‌کرد ولی متأسفانه با غفلت از آن، نوعی گرفتاری فرهنگی ایجاد شد، آموخته‌ام.

 

او اشاره‌ای هم به بحث حمایت‌ها داشت و خاطر نشان کرد: سال 88-89 طبق آمار تقریبی از رساله یک دانشجو، چیزی حدود 5 هزار نفر سالانه فارغ‌التحصیل با گرید بالا از دانشگاه‌ها در زمینه فناوری دیجیتال داریم و علی‌رغم اینکه برترین‌های بعضی از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، ایرانی‌هایی هستند، در طول 20 سال گذشته که این فناوری وارد بازار ایران شده منابع درخوری به آن اختصاص داده نشده و حتی به اندازه 10 درصد صنایع دیگر هم به آن توجه نشده است.

 

*اندازه زمین‌های فوتبال ساخته شده به این صنعت توجه نشد*

سولاری افزود: راحت می‌شود گفت که به اندازه زمین‌های فوتبالی که دولت ساخت، به این صنعت توجه نشد. سهم این صنعت، تولیدکنندگانش و خبرگانی که چندین سال زمان گذاشته‌اند و مالتی‌مدیایی مرجع ایجاد کرده‌اند، کجاست؟

 

او با اشاره به اشتغال‌زا بودن این صنعت، یادآور شد: دراین صنعت می‌توانیم سهم 10 تا 20 برابری اشتغال ایجاد کنیم و فقط لازمه این کار حمایت از فعالان این بخش است در حالیکه استعدادها در فناوری دیجیتال با عدد خیلی کمی شکوفا می‌شود.

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: در حوزه ICT، اسناد بالادستی و مطالعات بسیاری انجام شده ولی قانونی که ما را از مالیات معاف کند، تخفیفات ویژه ارائه دهد و شرایط تسهیلاتی ایجاد کند، وجود ندارد و از نمایندگان مجلس می‌خوایم که اگر چنین شرایطی تا حال حاضر ایجاد نشده، مجدانه به فکر باشند.

 

*تنهایی نمی‌توانیم این وزنه را بلند کنیم*

او همچنین خاطر نشان کرد: احساس کردیم به تنهایی نمی‌توانیم این وزنه را بلند کنیم و از این جهت این نشست را ترتیب دادیم و حتی برای برقراری ارتباط علمی با شما فعالان، همه تجربیاتم را در قالب پرسشنامه بردم و 65 عنوان عملیاتی و 200 گویه مربوط به بخش‌های کاری تعبیه کردم و بر روی سایت سرآمد قرار دادم تا از میزان توانمندی شما مطلع شوم و ببینم تا چه میزان می‌توانید وارد معرکه شوید.

 

وی ادامه داد: با تحلیلی که از این پرسشنامه‌ها صورت خواهد گرفت، گزارشی دست آقای وزیر می‌رسد و بر مبنای آن اتاق فکرها، کارگروه‌ها و نهایتا واگذاری فعالیت‌ها انجام خواهد شد.

 

نجفی سولاری همچنین درباره محوریت برنامه‌های این مرکز یادآور شد: اساس آن چیزی که تقاضای من است مبتنی بر اصل برنامه‌ ارائه شده وزیر در مجلس است که در واقع چتر فکری ماست.

 

وی در پایان ضمن کناره‌گیری از موضوعات اجرایی این مرکز، تصریح کرد: فعالان باید قبول کنند که حاکمیت برای حفظ آن‌ها باید بر فعالیت‌هایشان نظارت و رویکرد هدایت داشته باشد و نوید می‌دهم نگاه جدیدی به محتوا در حال ایجاد است و شما که افسران جنگ نرم هستید، نظام تکلیف دارد از شماها حمایت کند.

 

منبع: تسنیم

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد