درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:19   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6801صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 13 آبان 1392 - 10:54
«افکار عمومی» با رویکردی نوین از راه می‌رسد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-کتاب «افکار عمومی» اثری از «وینسنت پرایس» با ترجمه حامدرضا اسماعیلی و میرسعید قاضی به همت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود. اسماعیلی معتقد است افکار عمومی ارتباط مستقیمی با جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات دارد.

حامدرضا اسماعیلی، یکی از مترجمان کتاب در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب در پنج فصل، مفهوم افکار عمومی را با زبانی ساده به همراه مثال‌های متعدد بیان کرده است.

وی ادامه داد: در فصول اولیه، افکار عمومی به عنوان مفهومی که مورد اختلاف کارشناسان و صاحبنظران است به زبانی ساده توضیح داده می‌شود، سپس نظریه‌های صاحبنظران و ریشه‌های آن را از زاویه‌های متعدد بررسی می‌کند.

اسماعیلی بیان مفهوم افکار عمومی به تناسب تغییرات تکنولوژی‌ و فناوری‌های جدید را دیگر فصل این کتاب معرفی کرد و افزود:‌ افکار عمومی به مدد وسایل جدید و به‌روز شکل و مفهوم دیگری به خود گرفته، به گونه‌ای که تلویزیون، اینترنت، ماهواره و... هر یک در شکل‌گیری افکار عمومی نقشی متفاوت به عهده دارند.

وی با اشاره به دیگر مباحث این کتاب گفت: تعریف مفاهیم دیگری که با افکار عمومی در ارتباط است مانند «جمعیت، عموم، توده و همگان» با استفاده از دیدگاه‌ها و نظریه‌های دانشمندانی نظیر گابریل تارت، گوستاو لوبون و... را می‌توان دیگر بخش کتاب معرفی کرد.

به گفته اسماعیلی، بیان چیستی افکار و عموم، توضیح نحوه شکل‌گیری افکار عمومی و بیان شیوه‌های سنجش و ارزیابی افکار عمومی را می‌توان دیگر مباحث کتاب معرفی کرد.

وی افکار عمومی را مبحثی میان‌رشته‌ای دانست و افزود: با توجه به این‌که افکار عمومی ارتباط مستقیمی با جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و علوم ارتباطات دارد، این کتاب می‌تواند برای فعالان تمام این حوزه‌ها کاربرد داشته باشد.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های این کتاب، عنوان کرد: ساده بودن مباحث کتاب، اثر را برای دانشجو، کارشناس، همچنین علاقه‌مندان حوزه رسانه قابل درک می‌کند و در ترجمه نیز تلاش کرده‌ایم مباحث را ساده و روان بیان کنیم.

وی این کتاب را منبع خوبی برای دانشجویان رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری دانست و یادآور شد: کتاب افکار عمومی که تا چند سال پیش در دانشگا‌ه‌ها تدریس می‌شد متعلق به 20 سال پیش بود و به تازگی نیز مباحث این درس با استفاده از جزوه‌های پراکنده که اغلب کوتاه، مختصر و ناقص‌اند به دانشجویان منتقل می‌شود.

به گفته اسماعیلی، این کتاب تا حدودی می‌تواند کمبود و محدودیت منابع در حوزه افکار عمومی را جبران کند و در برنامه درسی دانشگاه‌ها قرار

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد