درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 02:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6801صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 13 آبان 1392 - 10:54
«افکار عمومی» با رویکردی نوین از راه می‌رسد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-کتاب «افکار عمومی» اثری از «وینسنت پرایس» با ترجمه حامدرضا اسماعیلی و میرسعید قاضی به همت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود. اسماعیلی معتقد است افکار عمومی ارتباط مستقیمی با جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات دارد.

حامدرضا اسماعیلی، یکی از مترجمان کتاب در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب در پنج فصل، مفهوم افکار عمومی را با زبانی ساده به همراه مثال‌های متعدد بیان کرده است.

وی ادامه داد: در فصول اولیه، افکار عمومی به عنوان مفهومی که مورد اختلاف کارشناسان و صاحبنظران است به زبانی ساده توضیح داده می‌شود، سپس نظریه‌های صاحبنظران و ریشه‌های آن را از زاویه‌های متعدد بررسی می‌کند.

اسماعیلی بیان مفهوم افکار عمومی به تناسب تغییرات تکنولوژی‌ و فناوری‌های جدید را دیگر فصل این کتاب معرفی کرد و افزود:‌ افکار عمومی به مدد وسایل جدید و به‌روز شکل و مفهوم دیگری به خود گرفته، به گونه‌ای که تلویزیون، اینترنت، ماهواره و... هر یک در شکل‌گیری افکار عمومی نقشی متفاوت به عهده دارند.

وی با اشاره به دیگر مباحث این کتاب گفت: تعریف مفاهیم دیگری که با افکار عمومی در ارتباط است مانند «جمعیت، عموم، توده و همگان» با استفاده از دیدگاه‌ها و نظریه‌های دانشمندانی نظیر گابریل تارت، گوستاو لوبون و... را می‌توان دیگر بخش کتاب معرفی کرد.

به گفته اسماعیلی، بیان چیستی افکار و عموم، توضیح نحوه شکل‌گیری افکار عمومی و بیان شیوه‌های سنجش و ارزیابی افکار عمومی را می‌توان دیگر مباحث کتاب معرفی کرد.

وی افکار عمومی را مبحثی میان‌رشته‌ای دانست و افزود: با توجه به این‌که افکار عمومی ارتباط مستقیمی با جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و علوم ارتباطات دارد، این کتاب می‌تواند برای فعالان تمام این حوزه‌ها کاربرد داشته باشد.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های این کتاب، عنوان کرد: ساده بودن مباحث کتاب، اثر را برای دانشجو، کارشناس، همچنین علاقه‌مندان حوزه رسانه قابل درک می‌کند و در ترجمه نیز تلاش کرده‌ایم مباحث را ساده و روان بیان کنیم.

وی این کتاب را منبع خوبی برای دانشجویان رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری دانست و یادآور شد: کتاب افکار عمومی که تا چند سال پیش در دانشگا‌ه‌ها تدریس می‌شد متعلق به 20 سال پیش بود و به تازگی نیز مباحث این درس با استفاده از جزوه‌های پراکنده که اغلب کوتاه، مختصر و ناقص‌اند به دانشجویان منتقل می‌شود.

به گفته اسماعیلی، این کتاب تا حدودی می‌تواند کمبود و محدودیت منابع در حوزه افکار عمومی را جبران کند و در برنامه درسی دانشگاه‌ها قرار

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد