درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 15:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6787صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 13 آبان 1392 - 08:43
روابط عمومی سرآمد
مهیار کمانگری
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی واژه ای است که تمامی انسان ها با آن در ارتباط هستند و جزئی از خصلت رفتاری محسوب می شود و البته یکی از ارکان مهم ارتباطی که امروزه شاخصه ای برای انتصابات، انتخابات و حتی فروش و بازاریابی و تعیین کارآیی افراد به شمار می رود.


با این پیش مقدمه، این سوال مطرح می شود که آیا کارگزار روابط عمومی که خود مجری و به حرکت درآورنده چرخ این علت و معلول می باشد تا چه اندازه در این زمینه شاخص و میزان است؟ چگونه یک مسئول روابط عمومی می تواند در حوزه ی کارخود در سازمان و نهاد متبوع سرآمد باشد؟

 

در واقع روابط عمومی را امروزه باید به دو نوع سازمانی و غیرسازمانی تقسیم کرد. روابط عمومی سازمانی، همان مسئولین و کارشناسانی هستند که استخدام دستگاه در این حوزه کاری می باشند که موضوع این یادداشت نیز همین مقوله را در بر می گیرد.

 

به نظر نگارنده کارگزار روابط عمومی بعنوان رصدکننده و بررسی کننده اتفاقات و اخبار پیرامون سازمان نقش کاتالیزور را برای سازمان بازی می کند و برای مخاطبین سازمان ، امید به نتیجه رسیدن مطالباتشان. در واقع سرآمدی روابط عمومی، می تواند اعتمادآفرینی، صداقت و تحلیل و نقش آفرینی در برهه های مختلف زمانی باشد، جستجو و کندوکاو در جریانهای مرتبط و ایجاد قوه امنیت روانی با رویکرد اخلاق و ارتباط پایدار برای مدیران ارشد و کارکنان سازمان که در مواجهه با بحران های پیش بینی نشده، بهترین واکنش را از خود بروز دهند.

 

 بزرگان علم روابط عمومی معتقدند در تقابل با بحران های ارتباطی، روابط عمومی بعنوان مجرای رسانه ای هر دستگاه، می بایست در کوتاهترین زمان، به بهترین شکل با ابزارهایی که در اختیار دارد، این دوره را سپری کند. یک مدیر روابط عمومی می بایست با ایجاد شبکه ارتباطی و مشاوره ای همواره دستگاه اجرایی خود را از انتقادات و کشمکش های بیهوده مصون داشته و ارباب رجوع نهاد متبوع خود را بعنوان مخاطبین اخبار و اتفاقات، در مجرای اطلاعاتی درست و صادقانه قرار دهد.

 

از این روست که کارگزاران روابط عمومی می بایست تلاش کنند تا همواره با رصد فعالیت های رقبا و همچنین عملکرد واحدهای مختلف سازمان، ضمن ارائه گزارش واقع بینانه به مدیران ارشد، بعنوان بازوی فکور و جریان ساز، ضمن مشاوره در اخذ تصمیمات درست، به کمک مسئولین بلند پایه سازمان خود آمده، تا تأثیرگذاری مناسب و قابل اعتنا داشته باشند.



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
الناز
| 1392/8/14 - 05:10 |     0     0     |
نگارنده به جنبه خوبی اشاره داشت واقعا اگر روابط عمومی بتواند جاشه های اطراف خود و سازمان را کاهش دهد به راحتی میتواند سرآمد باشد

شهریار
| 1392/8/14 - 06:43 |     0     0     |
بسیار عالی و خواندنی بود.سپاس گزارم

شهریار
| 1392/8/14 - 06:43 |     0     0     |
بسیار عالی و خواندنی بود.سپاس گزارم


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد