درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6745صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 12 آبان 1392 - 10:46
فضای سنتی روابط عمومی پاسخگوی مطالبات نوین و روز افزون مخاطبان نیست
سازمان تامین اجتماعی با سابقه درخشان در حوزه فناوری اطلاعات و داشتن منابع انسانی توانمند و خلاق و امکانات و تجهیزات به روز رایانه ای می تواند از ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی در خصوص تعامل دو سویه با مخاطبان و شرکای اجتماعی خود به نحو احسن بهره بگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علیرضا امیرپور مشاور ارتباطات و مدرس دانشگاه، یکی از مهمترین ابزار بهبود ارتباط روابط عمومی ها با مراجعان را استفاده از شبکه های اجتماعی دانسته و افزوده است:در عصر انفجار اطلاعات دیگر روابط عمومی سنتی جوابگوی نیازهای مخاطبان ومشتریان نیست.


امیرپور اعتقاد دارد؛ امروزه بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی مدرن به خصوص شبکه های اجتماعی فضای مجازی و موبایل و اینترنت در حوزه ارتباطات یک نیاز ضروری به شمار می رود و در حوزه دیپلماسی عمومی هم بسیاری از سیاستمداران با بهره گیری مناسب و منطقی و هوشمندانه از ابزارهای جدید اطلاع رسانی تعاملات دوسویه با مخاطبان و عموم مردم برقرار کرده اند.
این مشاور ارتباطات شاهد این ماجرا را صفحات فعال فیس بوک و تویتر و گوگل پلاس بسیاری از سیاستمداران و هنرمندان و مدیران ارشد اقتصاد و تجارت بیان کرده است که هر کدام صد ها هزار خواننده و لایک و و هوادار و مخاطب دارند.


از نظر امیر پور فیس بوک و توییتر به عنوان دو شبکه اجتماعی بسیار مهم و تاثیر گذار در دنیای ارتباطات روز به روز در حال گسترش قلمرو حاکمیت خود هستند و بی توجهی و عدم استفاده مناسب و منسجم از این ظرفیت های عظیم ارتباطی که ناشی از عدم درک درست و شناخت ناقص و جهل است؛ یک فرصت سوزی آشکار برای دولتمردان و کشور به شمار می رود.


وی با بیان این که خوشبختانه در ماههای اخیر به برکت انتخابات تاریخی و حماسی بیست و چهارم خردادماه و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، بهره گیری آشکار و بی پرده از این شبکه های اجتماعی توسط عده ای از سیاستمداران آگاه و روشن ضمیر ایران به خصوص تعدادی از اعضای بلند پایه دولت نظیر معاون اول ریس جمهور و تعدادی از وزرا علی رغم بعضی مخالفت ها، ضرورت حضور فعال و هوشمندانه در فضای مجازی را بیش از پیش روشن کرد اضافه کرده است: در این میان فعالیت و تحرک مثال زدنی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در فضای مجازی و استقبال بی نظیر صاحب نظران و اساتید و دانشجویان از این حرکت تاریخی بسیار درس آموز بود چرا که برای اولین بار در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی یک نفر در قامت وزیر امور خارجه با بهره گیری درست از شبکه فیس بوک تعامل دوسویه و دوستانه ای را با مخاطبان و علاقمندان خود برقرار می کند به پیامها و نظرات مخاطبان خود توجه می کند وبدون واسطه پاسخ می دهد.هر چند او نیز بنا به مصلحت هایی ناگزیر به بعضی خود سانسوری های معمول و همیشگی و اجباری نیز می شود که اکثر مخاطبان تیز هوش نیز آن را به هرحال درک می کنند.
امیرپور هوشمندی وزیر امور خارجه در بهره گیری از روابط عمومی هوشمند در تقویت دیپلماسی عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ایران قابل تقدیر و ستایش دانسته و ادامه داده است ظریف یکی از معدود سیاستمداران ایرانی است که برای اولین بار گام در این راه پر خطر نهاده است و بعضی از زخم زبانها و نیش های منتقدین و مخالفین را هم به جان خریده است و البته در میان سیاستمداران ایرانی که ضرورت بهره گیری از فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات را به درستی درک کرده اند نام آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از همه می درخشد.
نگارنده این مطلب افزوده است:باید به طور صریح عنوان کرد دیگر فضای سنتی روابط عمومی پاسخگوی مطالبات نوین و روز افزون مردم و مخاطبان نیست. باید با بهره گیری از فضای مجازی و فناوریهای نوین اطلاع رسانی در زمینه سهولت دسترسی سریع وآسان و شفاف مردم به خدمات متنوع دولتی و عمومی اقدام کرد.


وی معتقد است:دیگر نمی توان مردم و مشتریان صبور و نجیب را در صف های طولانی و پرازدحام و طاقت سوز ارائه خدمات معطل کرد شاید به صراحت بتوان گفت وجود صف و معطلی مردم در هر دستگاه و اداره و نهاد و شرکتی به عنوان یک شاخص مهم نشانگر ناکارآمدی مدیریتی و ضعف اجرایی مدیران تلقی می شود و کسب رضایت مندی حد اکثری مخاطبین و ارباب رجوع نشانگر مدیریت موفق محسوب می گردد و نباید برای کوچکترین کارهای اداری در صفهای طولانی و شلوغ ادارات و نهادها و دفاترپلیس +10 و بانکها و دفاتر پیشخوان دولت تلف گردد و در این میان نظر سنجی های مستمر و پایش و رصد افکار عمومی با بهره گیری از فناوریهای نوین مانند موبایل و وب سایت و انتقال سریع و شفاف آن به مقامات ارشد و اتخاذ تصمیمات جدید بر اساس نظرات افکار عمومی و تسهیل هر چه بیشتر روند کار ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی می تواند گامی موثر برای رفع مشکلات و چالشهای پیش رو محسوب گردد.


این مدرس دانشگاه ادامه داده است: هر چند تاکنون فرصت سوزی های زیادی در بهره گیری درست از فضای مجازی شده است اما امید است پس از گذشت سه ماه از شروع بکار دولت تدبیر و امید این بلاتکلیفی نیز رفع گردد و نیز یک سیاست و گفتمان واحد و منسجم و مستمر به صورت کاملا شفاف و صریح از طرف دولت و شورای عالی فضای مجازی در خصوص نحوه تعامل با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اعلام شود و همگان فارغ از نظریات شخصی و سلیقه های خاص به آن سیاست رسمی احترام گذارند.


بنابر اعتقاد امیرپور، بدیهی است شورای عالی فضای مجازی که به ابتکار هوشمندانه مقام معظم رهبری تاسیس شده است می تواند به عنوان عالی ترین نهاد تصمیم گیری در این زمینه پیشگام حرکت رو به توسعه در خصوص مدیریت بر فضای مجازی کشور باشد چرا که ترکیب اعضای حقیقی و حقوقی این شورای عالی که مرکب از مقامات عالیرتبه قوای سه گانه و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و ... به ریاست رییس جمهور محترم و محبوب می باشد می تواند حرف اول و آخر را در این مقوله بزند
.


وی گفته است:سازمان تامین اجتماعی با سابقه درخشان در حوزه فناوری اطلاعات و داشتن منابع انسانی توانمند و خلاق و امکانات و تجهیزات به روز رایانه ای می تواند از ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی در خصوص تعامل دو سویه با مخاطبان و شرکای اجتماعی خود به نحو احسن بهره بگیرد.


نهاد روابط عمومی در ایران چاره ای جز این ندارد که خود را مطابق سیر تحولات جهانی و گسترش فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاع رسانی به روز کند و همگام با عصر دیجیتال حرکت کند این یک نیاز امروز و ضرورت انکار ناپذیرفردا است.

 

   

منبع: خبرگزاری موج

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد