درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 664صفحه نخست » خبر یکجمعه، 29 اردیبهشت 1391 - 16:13
روزمرگی فعالیت روابط عمومی ها زیر سایه ضوابط اداری
اولین مخاطبم مسئول روابط عمومی بود که بیشتر خبرنگاران از او گلایه داشتند و لازمه کارکردن در حوزه مربوط به او را گذر از هفت خان می دانستند. واکنش کارشناس روابط عمومی به این موضوع این بود: با مردم و خبرنگاران تا جایی که امکان دارد همکاری می کنیم اما در مواردی، موضوع حساس است و پاسخ ها نیاز به ارجاع به معاونت های مختلف دارد که این مسئله زمان بر است.
  

وقتی سراغ شان را از اقشار مختلف مردم از جمله کاسب، خانه دار، دانش آموز و... گرفتم، بیشتر آن ها از جواب دادن طفره رفتند بعضی ها هم فقط اسم شان را معنی کردند «آن ها که ارتباط شان خوب است» همین!
گروهی که کارمند بودند و در اداره ها و شرکت ها کار می کردند، یک قدم جلوتر بودند «یکی از پست های سازمانی که کار مردم را انجام می دهد» اما این ها هم جواب روشنی برای این سوال که «دقیقاً چه کاری؟» نداشتند.یک قدم دیگر هم جلو آمدم، از خبرنگاران پرسیدم، از مخاطبان اصلی و روزمره آن ها، جالب بود این ها هم که می دانستند آن ها چه کاره اند، نمی خواستند اسمشان را بنویسم، گویا هراس داشتند از این که دیگر کارشان راه نیفتد. گفتند برخی از آن ها فقط باعث طولانی شدن کار و تأخیر در تهیه گزارش و مصاحبه ها می شوند. خبرنگاران را دور می زنند و سنگ اندازی می کنند. برای جواب ندادن بهانه می آورند و امروز و فردا می کنند. بعضی از آن ها حتی اسمشان را سخنگوی تبلیغاتی اداره ها و سازمان ها گذاشته اند و جز گزارش عملکرد و تبلیغات کاری نمی کنند.البته تعدادی هم از آن ها تعریف و تمجید کردند و آن ها را پل ارتباطی با مسئولان نهادها دانستند.یک قدم دیگر جلوتر رفتم تا به خودشان رسیدم و از آن ها درباره خودشان پرسیدم به مناسبت نام گذاری 27 اردیبهشت به نام روز روابط عمومی و ارتباطات. خواستند اسمشان را ننویسم.

بر اساس ضوابط کار می کنیم
اولین مخاطبم مسئول روابط عمومی بود که بیشتر خبرنگاران از او گلایه داشتند و لازمه کارکردن در حوزه مربوط به او را گذر از هفت خان می دانستند.
واکنش کارشناس روابط عمومی به این موضوع این بود: با مردم و خبرنگاران تا جایی که امکان دارد همکاری می کنیم اما در مواردی، موضوع حساس است و پاسخ ها نیاز به ارجاع به معاونت های مختلف دارد که این مسئله زمان بر است.وی با ابراز گلایه از واکنش تند برخی خبرنگاران و توقع بالای آن ها می افزاید: هیچ وقت نمی توان ارباب رجوع را راضی نگه داشت چون ما بر اساس ضوابط کار می کنیم و درباره خیلی از مسائل دست ما باز نیست و افرادی این حرف ها را می زنند که از روند کار روابط عمومی بی اطلاعند.وی ادامه می دهد: برخی تصور می کنند کار روابط عمومی فقط محدود به نصب پارچه و پلاکارد است چون این حوزه آن طور که باید معرفی نشده است. حتی کارمندان هم جایگاه ما را نمی دانند و توقع دارند کارهایی را که به ما مربوط نمی شود انجام دهیم.وی از مسئولان می خواهد بیشتر به جایگاه روابط عمومی بها دهند و بحث کمبود نیروی متخصص را که از مهم ترین مشکلات است برطرف کنند.

از خود اختیاری نداریم
یکی دیگر از مسئولان روابط عمومی هم می گوید: توجه مسئولان به روابط عمومی محدود به یک روز در سال است و این یک روز را هم خود روابط عمومی ها یادآوری می کنند درست مثل این که کسی برای خودش جشن تولد بگیرد.وی در پاسخ به این سوال که در امر اطلاع رسانی منفعت سازمان را در نظر می گیرید یا مصلحت مردم را، ادامه می دهد: ما فقط بر اساس دستور و ضوابط کار می کنیم و از خودمان اختیار زیادی نداریم اما قبول دارم که بلندگوی تبلیغاتی برای مسئولان شده ایم.مسئول روابط عمومی یکی از اداره های کل استان درباره میزان انعکاس واقعیت ها اظهار می دارد: جز حقیقت خبری منعکس نمی شود مگر در مواردی که محدودیت هایی به لحاظ امنیتی وجود داشته و طرح موضوع چالش برانگیز باشد و باعث تشویش اذهان عمومی شود.وی از خبرنگاران گلایه می کند که همه اخبار منعکس شده از روابط عمومی را تبلیغ می دانند و البته معتقد است این مسئله به این برمی گردد که تعدادی از خبرنگاران همیشه به دنبال رپرتاژ و آگهی هستند.مخاطب آخر هم روابط عمومی است که در ابتکاری برای شناخت جایگاه اصلی مجموعه به تمام رسانه ها نمابری ارسال و ضمن اعلام شماره تلفن ثابت و همراه مسئول روابط عمومی، هر گونه مصاحبه با مدیران و مسئولان را بدون هماهنگی ممنوع کرده است.کارشناس این روابط عمومی می گوید: جایگاه روابط عمومی فقط در حد نام گذاری یک روز در تقویم است. این در حالی است که ماهیت وجودی روابط عمومی ها خدمت به مردم است و این اقدام فقط با هدف ارتقا و نزدیک شدن روابط عمومی به جایگاه واقعی خود انجام شده است.وقتی این مطلب را با نماینده برگزاری 7 دوره کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در خراسان جنوبی مطرح می کنم وی به چالش های استان در زمینه زیرساخت های سازمانی، مدیریتی به ویژه در زمینه های اقتصادی و نیروی انسانی و نقش آن در ضعف ساختاری و نبود توسعه و روابط عمومی اشاره می کند و می گوید: بیشتر مدیران نگاه خوبی به روابط عمومی ها ندارند و همین مسئله باعث تضعیف جایگاه آن ها شده است ضمن این که انتخاب بسیاری از مدیران این بخش، بر اساس شایسته سالاری نیست.«قربانی» با تأکید بر توجه به روابط عمومی نوین و دیجیتال، به برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری خانه مطبوعات که 60 درصد آن مربوط به مفاهیم روابط عمومی است اشاره می کند.

اهمیت روابط عمومی برای مسئولان
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هم با اشاره به نوپا بودن استان و گذشت زمان محدودی از نام گذاری 27 اردیبهشت به نام روز روابط عمومی، معتقد است یک فرآیند و جریان مثبت در سازمان ها و شرکت ها در بحث روابط عمومی ایجاد شده است.«ایمانی» با اشاره به انجام اقدام هایی مثل برگزاری گردهمایی روابط عمومی ها، کلاس های آموزشی و فعال کردن سایت ها و اداره ها برای تقویت روابط عمومی ها بر نقش مهم آن ها تأکید می کند و می افزاید: روابط عمومی ها وقتی می توانند نگاه جامعه و مسئولان را به خود معطوف کنند که در عرصه های جهانی، ملی و منطقه ای حضور فعال داشته باشند.به گفته وی، فعالان روابط عمومی با علاقه و عمل به وظیفه می توانند از حضور و فعالیت در این عرصه لذت ببرند تا جایی که نیازی نباشد به دنبال این مسائل باشند که کسی جایگاه برای آن ها تعریف کند چون نام گذاری این روز نشان دهنده اهمیتی است که مسئولان برای روابط عمومی قائل اند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد