شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: روابط عمومیها آیینه تمامنمای سازمانها هستند و اگر با رسانهها و افکار عمومی رابطه برقرار کنند در ایفای وظایف موفقتر هستند.
به گزارش شارا، حمید بورد در دومین سمینار روابط عمومیهای خوزستان که ظهر امروز در سالن امام رضا (ع) تشکیل شد اظهار کرد: تعریف روابط عمومی در هر سازمانی متناسب با وظایف و کارکرد آن سازمان است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان هستند تصریح کرد: در دهههای اخیر علم روابط عمومی پیشرفت خوبی داشته است، در دهههای گذشته دکترای رشتههای ارتباطات اجتماعی درصد کمی بودند که خوشبختانه حال تعداد آنها افزایش یافته است.
مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه در دین اسلام از برقراری ارتباط براساس تبلیغات دینی سخن بسیار گفته شده است اذعان کرد: در آخرین روشهای مدیریت آمده است که در سازمانها نیاز به مدیر نداریم بلکه یک رهبر باید کارها را هدایت کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر یک مدیر روابط عمومی خوبی داشته باشد میتواند با بدنه سازمان خود به خوبی رابطه برقرار کند که این امر در پیشبرد کار آن سازمان بسیار تاثیر گذار است.
بورد با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در چهار استان و 400 هزار کیلومتر فضا فعال است عنوان کرد: برای هدایت و رهبری این عملیات پیچیده نقش ویژهای برای روابط عمومی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: هرچه سازمان روابط عمومی قوی تری داشته باشند و با رسانهها و افکار عمومی ارتباط بیشتری برقرار کنند در اجرای وظایف محوله مشکلات کمتری دارند.
مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب رسانهها را خطاب قرار داد و گفت: رسانهها باید در ایفای نقش صادقانه تلاش کنند زیرا تاثیرگذاری انها در افکار عمومی بسیار بالا است و اگر نتوانند صداقت را در رسالت خود لحاظ کنند مسائل و مشکلات بسیاری به وجود میآید. |