درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 23:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6628صفحه نخست » چهارشنبه، 8 آبان 1392 - 16:29
قشم ایر، و تبلیغات موثرش
مجتبی محمدیان
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بابک زنجانی، پرسپولیس و آن اگهی رپرتاژگونه که در آن برنامه پروازی خط هواپیمایی قشم را معرفی می کرد مهمترین پدیده هایی است که این روزها از برند قشم درباره آن صحبت می شود. اما آگهی استوار این خط هوایی که در تصویر می بینید کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آگهی خوبی که به اعتقاد من جز کارهای خوب این ماههای اخیر بوده است. بی اطمینانی به خطوط هوایی ایرانی دردی دیرین است که همه خطوط هوایی از آن رنج می برند اما اعتقاد دارم این آگهی به تنهایی توانسته در جهت ایجاد یکی تصویر استوار گام بردارد. دوباره تکرار می کنم به تنهایی. تبلیغ خطوط هواپیمایی در ایران چندان رسم نیست. آن هم نه با هدف ویژگی ها بلکه صرفا با هدف ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب و برند سازی. دلیل ان هم مشخص است. پرواز ها عمدتا تکمیل است و تقاضا بیش از عرضه. خط هواپیمایی قشم که چندی است تبلیغات انبوهی را با هدف تصویرسازی مناسب ایجاد کرده است جز معدود شرکتهای هواپیمایی است که با این هدف کار خود را اغاز کرده است.
 
 ایده نه چندان خلاقانه، تصویر سازی با شکوه و حسی مطمئن، استوار و استاندارد از مهمترین ویژگی هایی است که این طرح در ذهن مخاطب ایجاد می کند. اجرایی قوی از دو عنصر مهم پرواز یعنی هواپیما و دیگری خود هدایت کننده. در مورد شیوه نمایش هواپیما باید اشاره کنم به این موضوع که عناصر وقتی خود را به وضوح نمایش نمی دهند خود را موفق تر نشان می دهند. شما زمانی که موتور یا بخشی از هواپیما را می بینید موثرتر است تا زمانی که کل هواپیما را ببینید. کل هواپیما پدیده ای بسیار تکرار شونده در تبلیغات است. همچنین در مورد خلبان نیز باید اشاره کنم که فضای نظامی حاکم بر فرودگاههای ایران کم کمک داشت تصویر یک خلبان را در ذهن ما از بین می برد. اما این بار تصویر خلبان خط هوایی قشم توانسته این تصویر را مجدد در ذهن بازسازی کند. در کل با طرح خوب ارتباط برقرار کردم و احساس می کنم سهم ذهنی خوبی از مخاطب کسب کند. امیدوارم در عالم واقع هم این خط هوایی خدمات خوبی ارایه دهد و قدر این تبلیغات را بداند.
 
 حال که تحلیل را خواندید شما چه تحلیلی دارید؟ نقد شما به این مباحث و همچنین به خود طرح چیست؟
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد