درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6541صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 6 آبان 1392 - 11:09
حقایقی جالب که صفحات وب را متقاعد کننده می کنند
متخصص طراحی و نگارش، جیکوب نیلسون از حقایق زیادی در تحقیقاتش درباره بازدیدکنندگان وبسایت پرده برداشته است. آخرین مطالعه او نشان می دهد که کاربران جویای حقایق آنلاین هستند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (مدرس و مشاور سئو پی آر)- متخصص طراحی و نگارش، جیکوب نیلسون از حقایق زیادی در تحقیقاتش درباره بازدیدکنندگان وبسایت پرده برداشته است. آخرین مطالعه او نشان می دهد که کاربران جویای حقایق آنلاین هستند، بنابراین مطالبی که محتوای غنی و درستی را ارائه می دهند، خوانندگان را جذب کرده و توجه آنها را به خود معطوف می کنند.

در این نوشتار خلاصه ای از این یافته ها ارائه می شود:
با توجه به اینکه کاربران هیچ گاه وقت خود را صرف بازدید از سایت هایی در سطح متوسط نمی کنند، چگونه می توانیم مردم را وادار کنیم که مطالب وبسایت ما را مطالعه کنند؟
حقایق تاکید می کنند. در دنیای وب، اه اه زیادی وجود دارند که مستقیم حرف می زنند و در کنار قرار می گیرند.
دو مطالعه ای که انجام دادیم، به این موضوع پرداخته است که کاربران چگونه حقایق را جستجو می کنند: یک تحقیق خبرنگاران را مطالعه کرده و دیگری مردمی را که از صفحه سرمایه گذار در سایت شرکت ها استفاده می کنند.

خبرنگاران: جویندگان حقایق نهایی
در تحقیق ما زمانی که خبرنگاران از وبسایت های شرکت ها استفاده کرده اند، آنها بیشتر علاقه مند به دیدن حقایق بوده انده اند. برخی اوقات این حقایق مغایرت داشته و از آن استنباط می شود که «من در مورد پاسخ چیزی نمی دانم.» برخی حقایق به سادگی عمر مدیر عامل بودند.

خبرنگاران عموما از روی خطوطی که محتوای بازاریابانه دارند، عبور می کنند. آنها همیشه درباره اطلاعات بازاریابی بسیار محتاط بودند (و برخی اوقات بدبین).

«ما نیاز به توصیف شرکت ها داریم، نه اینکه بگوییم آنها از چه می گویند. من جویای حقیقت ها هستم... وقتی آنها سعی می کنند که حقایق بد را پوشش دهند، شما می توانید آن را حس کنید.»
در یک سایت صادق، یک خبرنگار از حقایق ساده استقبال می کند که درباره دارایی ها است چراکه آنها بایستی شرایط را برای خوانندگان ترسیم کنند:

«من این بخش را دوست دارم: ما 290 دارایی داریم. این یک حقیقت است... من دوست دارم این حقیقت را منتشر کنم. من حقایق را دوست دارم»
یکی از خبرنگاران تحت تاثیر شرحی قرار گرفته بود که سایت وال مارت از اطلاعات مالی شرکت در گزارش سالیانه اش ارائه داده بود:
«این بسیار خوب است زیرا آنها اعداد را تشریح کردند، و این اعداد بسیار مهم هستند و مردم واقعا دوست دارند که آنها را بدانند. خوب است که آنها در ارائه این اطلاعات پیشرو هستند. اینجا، من می توانم مشاهده کنم که فروش آنها بالغ بر 137 بیلیون دلار است و این اطلاعات تا سال گذشته به روز شده است. خوب است که آنها رشد فروش خود را که در حدود 20 درصد بوده، اعلام کرده اند.»

یک خبرنگار که از سایت بی ام و، بازدید کرده بود تحت تاثیر اطلاعات بی نظیری که در خصوص امنیت آن منتشر شده بود، قرار گرفته:
« رکورد امنیت- من این بخش را قطعه ای خوب از اطلاعات تلقی می کنم. از دلایلی که من فکر می کنم مردم اتومبیل گران قیمت می خرند این است که از آنها در تصادف محافظت می کند و به آنها کمک می کند از تصادف جلوگیری کنند. ... این محتوا در واقع اطلاعاتی دقیق تر است که نمی خواهد مخاطب را برای خرید کالا متقاعد کند. این مورد «ناحیه ضربه گیر» بحثی است که من در مقاله ام به آن خواهم پرداخت... درباره چراغ ها، آنها مواردی هستند که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و من فکر می کنم خوانندگان احتمالا از آن خوش شان بیاید. این ها چیزهای ویژه ای هستند که من جویای آنها هستم.»
 
 

حقایقی جالب که صفحات وب را متقاعد کننده می کنند



 
در سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت)، یک ماشین 28 متر (92 فوت) را طی می کند و این مدت زمانی است که راننده برای دیدن کیلومتر شمار صرف می کند و در همین زمان می تواند از جاده خارج شود. این حقیقتی نیست که فقط صفحه نمایش رو به بالای بی ام در آن معرفی شده باشد تا فروش را افزایش دهد، بلکه در مطالعه روابط عمومی ما، این نوع محتوا برای روزنامه نگاران نیز محتوایی جذاب به حساب می آید که در عین حال مصرف کنندگان را نیز جذب می کند.

صفحات ارتباط با سرمایه گذاران: در جستجوی حقایق شرکت
وقتی صفحات ارتباط با سرمایه گذاران را آزمون می کردیم، دریافتیم که سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی انتظار دارند، اطلاعات مرتبط با شرکای سازمان را فورا پیدا کنند. در صفحات ارتباط با سرمایه گذاران، بمباران مردم با لینک های متعدد بدون ارائه محتوایی در خصوص آنها، باعث می شود، کار آنها برای بدست آوردن آنچه به آن نیاز دارند بسیار سخت شود. بهتر است برای لینک های که اطلاعات ویژه بیشتری در اختیار قرار می دهند، ابتدا خودتان خلاصه ای کلی ارائه دهید.

این مرور کلی بایستی شامل پاسخ به سوالات کلیدی درباره سازمان باشد. سوالاتی از قبیل:
·        هدف
·        سال های فعالیت
·        اندازه (شامل اعداد، کارکنان و مکان ها)
·        مکان سازمان مرکزی
·        عایدی سالانه
این اطلاعات به کاربران کمک می کند تا درکی از پیش زمینه سازمان شما، ثبات آن و اعتبارش بدست آورند. بعلاوه، پاسخگویی موجز به این سوالات، سبب می شود که شما کاربران خود را علاقه مند در صفحات تان نگهدارید و رابطه ای مناسب را با آنها برقرار کنید. اگر اطلاعات مخفی و غیر قابل دسترسی است، شرکت شما بی فایده و طفره رو به نظر می رسد.


 
حقایقی جالب که صفحات وب را متقاعد کننده می کنند


 
یکی از سرمایه گذاران با پروفایل شرکت در هنگام تست مطالعه ردیابی چشم درگیر شد. سرفصل های جسورانه و پاراگراف های کوتاه توجه او را به خود جلب کرده بود. مکان هایی که با نقاط آبی مشخص شده است، نقاطی هستند که او به آنها زل زده و با دقت نگاه کرده است.

«فقط حقیقت را بگو، مامان»
مطالعه ردیابی چشم نشان می دهد که چشمان کاربران به سمت اعداد در محتوا جذب می شود. چرا؟ چراکه اعداد معمولا حقایق را ارائه می کنند.
حقایق به وضوح از اهمیت بسزایی برخوردارند اما اگر شما حقایق و اطلاعاتی را بدون عنوان ارائه کنید، احتمالا کاربران خود را نا امید خواهید کرد. اخبار، مقالات غیر مرتبط و منابعی که با هدف سرگرمی تولید می شوند و کاربر را از مواردی که شما می خواهید به آنها توجه کنند، به انحراف می کشانند.

در یکی از مطالعات میزان کارآیی، یک کاربر در سایت یک شرکت بر روی لینکی کلیک کرد که روی آن برچسب «محیط» خورده بود و در آن اطلاعات غیر مرتبط قرار گرفته بود. او پیام داد:
«این موضوع هیچ ربطی با محیط زیست نداشت. من می خواستم بدانم که آنها چگونه از درختان محافظت می کنند یا از جانواران نگهداری می کنند.

این یک مزخرف معمولی است: «مطابق قوانین» یا اینکه در مورد «کودکان کار» بگویید: «خوب آنها باید مطابق قوانین حقوق بشر نگهداری شوند.» چراکه این موارد هیچ ارتباطی با محیط زیست ندارند. من کاملا مطمئنم این سایت نمی خواهد اطلاعات بیشتری به من بدهد. من باید تماس بگیرم. آزار دهنده است. فعالیت من در حوزه محیط زیست است. همه آن چیزی که شما به من می دهید، باید در همین زمینه باشد.»
به مردم چیزی را بدهید که آنها می خواهند.  این اصل را در صدر استراتژی تولید محتوای خود قرار دهید و مطمئن باشید که جواب می دهد.


 
http://www.nngroup.com/articles/write-interesting-facts/

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد