درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:24   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6539صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 6 آبان 1392 - 10:53
گزارش الجزیره از بانکداری زنان فقیر در هندوستان
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بانک تعاونی زنان در شهر کونوکلوتا به زنان بیسواد کمک می کند تا ضمن سرمایه گذاری به لحاظ اقتصادی نیز پیشرفت کنند.

به گزارش شارا، سیاستمداران هندی و فعالان اجتماعی چند ماه پیش از وزیر اقتصاد هندوستان به این دلیل ستایش کردند که گفت تصمیم دارد بانکی را مختص زنان تاسیس کند تا در زمینه های اقتصادی به آنها مشاوره بدهد. اما در میان این تشویق و تحسین ها نکته ای که کاملا فراموش شده بود اینکه بانکی مشابه در شهر کونوکلوتای آسام وجود داشت که مدت ها بود دقیقا همین کارها را می کرد.

بانک تعاونی زنان در این شهر تحت مدیریت خانمی به نام لاکهیمی ( 64ساله ) اداره می شود و از مدت ها پیش تاکنون در زمینه رشد اقتصادی زنان نقشی حیاتی داشته است. هزاران زنی که در این بانک حساب دارند توانسته اند از تسهیلات آن بهره مند شوند. رییس این بانک می گوید : « من تا سال 1990 در یک بانک کار می کردم و همیشه با سختی ها و مشکلاتی که زنان فقیر بخصوص بیسواد با آن مواجه بودند آشنا شدم. وقتی این بانک را تاسیس کردم هدفم این بود که به این گونه افراد مشاوره داده شود. امروزه وقتی به گذشته می نگرم حس می کنم توانسته ام این هدف را جامه عمل بپوشانم و آنها را در زمینه های اقتصادی یاری دهم »‌. لاکهیمی به عنوان رییس این بانک تاکنون توانسته است در رشد و پیشرفت بانک نقش موثری داشته باشد. بانک تعاونی زنان تا کنون توانسته است برای دایر کردن هفت شعبه برنامه ریزی کند که دوشعبه از آن همچنان فعال است. در یک اقدام بلند پروازانه رییس این بانک با نوشتن نامه ای به دولت خواستار تاسیس یک شعبه در هر 27 ایالت هندوستان شده است.

بانک تعاونی زنان، محلی برای مشاوره و گفت وگوهای دوستانه زنان است و به طور روزمره کارکنان این بانک ها که همه زن هستند با حدود 250 مشتری سروکار پیدا کرده و به آنها در زمینه های امور مالی و اقتصادی سرویس می دهند. فولمونی کارما، که یک زن بی سواد روستایی است و با حقوقی کمتر از یک دلار در روز دریک مزرعه چای فعالیت می کند می گوید : « کارکنان این بانک برخورد بسیار خوبی دارند و همه جا به ما کمک می کنند. مثلا فرم های بانکی را پر می کنند و ما فقط انگشت می زنیم . آنها به من کمک کرده اند تا پولی را پس انداز کنم و این از نظر مالی کمک بزرگی به من بوده است ».

مشاوره های مالی

مشتری های این بانک برایشان جالب است که می توانند با سرمایه های اندک خود دراین بانک حساب بازکنند. برای مثال کسی که یک صد روپیه ( 6/1دلار ) داشته باشد می تواند حساب باز کند حال آنکه در بانک های بزرگ تر باید حداقل سپرده گذاری ها  1000 روپیه (16دلار ) باشد. رییس این بانک می گوید : «در اینجا کسانی هستند که ماهانه حقوق اندکی می گیرند. یعنی کمتر از یک صد روپیه در ماه. برای چنین افرادی حساب بازکردن در بانک های بزرگ غیر ممکن است و بنابراین به سراغ ما می آیند »‌.

جدا از مسوولیت آموزشی برای زنان بی سواد، بانک سعی می کند زنان را تشویق به بازکردن حساب و پس انداز کند. بانک تاکنون توانسته است حدود 5000زن را تشویق کند که با گرفتن وام دست به فعالیت های اقتصادی کوچک بزنند. لاکهیمی بعد از یک برنامه کار روزانه خسته کننده، آنقدرها فرصت دارد تا جلسه هایی را با زنان به منظور گسترش آگاهی آنان در زمینه بانکداری تشکیل دهد و به آنها راه های پس انداز کردن را بیاموزد. او می گوید : «از وقتی شروع کریم به این کار، شدیدا به این باور رسیدیم که زنان باید استقلال مالی داشته باشند. به همین دلیل دراین بانک وام هایی با بهره کم در نظر گرفتیم تا به کسانی داده شود که مایل هستند در زمینه های اقتصادی فعالیت کنند. با گذشت این چند سال تاکنون هزاران نفر از این راه توانسته اند بهره مند شوند »‌. وی یاد آور می شود که بهره بانکی شان به نسبت بانک های بزرگ تر در هندوستان بسیار اندک است. بانک های دولتی هند نیز وعده داده اند وام هایی مدت دار را در اختیار این بانک قرار دهند و حتی طی تشریفاتی به برخی از مشتریان این بانک به طور مستقیم وام اعطا کنند.

رانی باوارا، رییس یکی از شعبات این بانک می گوید : « زمان لازم برای دریافت یک وام کوچک ( حدود 2000 روپیه یا 32 دلار ) تنها چند ساعت است. همین زمان برای دریافت یک وام بزرگ تر ( حدود 50000 روپیه یا 803 دلار ) تقریبا یک هفته خواهد بود. برای وام های بزرگ تر باید فرم ها و اسنادی را آماده کرد و منتظر بود تا منابع آنها تامین شود. تقریبا 93 درصد از وام های ما که به صورت روزانه پرداخت می شود همان دو نوع اول است »‌.

تریشنا نئوگ که یک زن 42 ساله است قابلیت و کارایی این بانک را تحسین کرده و می گوید تا به حال دوبار از این بانک وام گرفته و در هر دو مورد بدون دشواری و معطلی بوده است. تریشنا امروزه یک دامداری کوچک را اداره می کند و سالانه حدود 15هزار روپیه ( معادل 241 دلار ) پس انداز دارد. او همچنین توانسته است به شوهرش که یک مغازه لاستیک فروشی دارد کمک مالی کند. او می گوید : « از زمانی که دراین بانک حساب باز کردم، زندگی ام تغییر قابل توجهی کرده است. امروزه دیگر می دانم چگونه محاسبه و حتی پس انداز کنم. من قبلا هیچ چیزی از وام و این حرف ها نمی دانستم. باورم نمی شد که کار با بانک اینقدر راحت باشد. من نمی دانستم چگونه از اعتبارات استفاده کنم یا برای بازپرداخت اقساط وام خودم برنامه ریزی کنم. حالا یاد گرفته ام چگونه وام های بیشتری بگیرم و تجارت بزرگ تری داشته باشم »‌.

برخی براین باورند که بانک تعاونی زنان کونوکلوتا می تواند حتی بهتر از این عمل کند. نایربوراه که یک پروفسور اقتصادی در هندوستان است می گوید : « این بانک در وام دادن باید جسارت های بیشتری داشته باشد. در ضمن باید به دنبال فعالیت تبلیغاتی برای گسترش دامنه فعالیت هایش باشد ». لاکهیمی، رییس بانک تعاونی زنان می گوید بانک او توانسته است افراد بی سواد زیادی را که در بانک های دیگر پذیرفته نمی شدند به خود جذب کند. برای دادن وام های بیشتر نیز این بانک در حال برنامه ریزی است.

اما این ها راهکارها و پیشنهاداتی است که می تواند در آینده تحقق پیدا کند. درحال حاضر آنچه هست اینکه مشتریان این بانک با رویی گشاده و خندان به شعبات آن مراجعه می کنند.

منبع : الجزیره انگلیسی

ترجمه: شفقنا

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد