به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قزوین، محمد تقی نوروزی - مدیر کل شعب استان - در این همایش بیان داشت: «روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و با بهره گیری از ظرفیت بالای آن و تقویت ارتباطات دو سویه، این واحد سازمانی می تواند علاوه بر افزایش تعامل بین مدیران، کارکنان و ذینفعان به مدیریت افکار عمومی نیز کمک کند.»
نوروزی افزود: «همیاران روابط عمومی به عنوان ویترین بانک به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و با فعالیت های خود ضمن ارایه خدمات به مشتریان، وظیفه خطیر اطلاع رسانی را نیز بر عهده دارند.»
وی ادامه داد: «بانکها از جمله مراکز و سازمانهای اقتصادی هستند که ارتباط نزدیک و پیوستهای با مخاطبان انبوه خود دارند که بخش اعظم آن از طریق ارتباطات چهره به چهره در شعب صورت میگیرد و در این رهگذر قضاوت عمومی در خصوص عملکرد بانکها برگرفته از تصاویر ذهنی مشتریانی است که از بانک ها خدمات دریافت کرده اند.»
در ادامه، ابراهیم صفر لکی - رئیس اداره کل روابط عمومی - با اشاره به نقش روابط عمومی در سازمان ها بیان داشت: «شبکه اطلاع رسانی بانک مهر اقتصاد در قالب همیاران روابط عمومی با هدف جلب مشارکت و تقویت همکاری کارکنان در حوزه ارتباطات رسانه ای و توسعه و تنوع بخشی به ابزار ها و کانال های ارتباطی و اطلاع رسانی درون سازمانی ایجاد شده است.»
وی با بیان اینکه مهم ترین کارکرد این شبکه مدیریت برند و ارتقاء اعتبار بانک مهر اقتصاد است، افزود: «تصویر سازی و ارتقای جایگاه ذهنی مشتریان از نظام بانکداری اسلامی، ایجاد تصویر زیبا شناختی متمایز و موثر از بانک، استقرار نظام جامع بررسی مستمر انتظارات و طرز تلقی ذینفعان از کیفیت و تنوع خدمات، جهت دهی و تنویر افکار عمومی در راستای افزایش اعتبار بانک و توسعه ارتباطات برون سازمانی از جمله مهم ترین راهبرد های روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد است.»
صفرلکی توسعه بانکداری اسلامی را از مهم ترین اهداف راهبردی بانک مهر اقتصاد دانست و گفت: «این بانک برنامه های مختلفی را در ارتباط با ترویج و نهادینه سازی بانکداری اسلامی صورت داده است که برگزاری نمایشگاه بانکداری اسلامی، انتشار کتاب و مقالات، برگزاری مسابقه بانکداری اسلامی از اهم اقدامات این بانک در سال جاری است که در هفته بانکداری اسلامی در سراسر کشور اجرایی شده است.»
|