درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:37   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6450صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 3 آبان 1392 - 22:00
شکاف جنسیتی بین زنان و مردان کمتر شده است
  

مجمع جهانی اقتصاد: شکاف جنسیتی بین زنان و مردان کمتر شده است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، شکاف جنسیتی میان مردان و زنان در خلال سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها کمتر شده است.

ایسلند، فنلاند و نروژ در میان ۱۳۶ کشور در صدر جدول بهبود وضعیت زنان در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، تحصیل، سلامت و حقوق هستند.

خاورمیانه و شمال آفریقا تنها دو منطقه‌ای هستند که در سال‌های اخیر هیچ پیشرفتی در زمینه مباحث زنان نداشتند و کشور یمن نیز در انتهای این لیست قرار گرفته است.

فیلیپین و نیکاراگوئه، دو کشوری هستند که در جدول شکاف جنسیتی زن و مرد در میان ۱۰ کشور نخست جای گرفته‌اند. ایران در این فهرست در رده ۱۳۰ ام قرار دارد و رده چند کشور دیگر منطقه به ترتیب زیر است: کویت (۱۱۶)، ترکیه (۱۲۰) عربستان سعودی (۱۲۷)، سوریه (۱۳۳)، پاکستان (۱۳۵).

انتشار گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد همزمان است با برنامه ویژه بی‌بی‌سی در مورد وضعیت زنان در سراسر جهان که امروز جمعه ۲۵ اکتبر (سوم آبان ماه) در کنفرانسی در ساختمان بی‌بی‌سی در جریان است.

در آخرین روز ویژه برنامه "۱۰۰ زن بی‌بی‌سی"، یک صد زن از سراسر جهان حضور دارند و در بحث‌های مربوط به مسائل زنان شرکت می کنند.

کشور ایسلند که برای پنجمین سال متمادی در صدر این فهرست قرار گرفته، نخستین کشوری عنوان شده که زنان و مردان در آن برابر هستند.

 

رده‌‌بندی چند کشور

فیلیپین و نیکاراگوئه، دو کشوری هستند که در جدول شکاف جنسیتی زن و مرد در میان ۱۰ کشور نخست جای گرفته‌اند.

ایران در میان ١٣٦ کشور این فهرست در رده ۱۳۰ ام قرار دارد و رده چند کشور دیگر منطقه به ترتیب زیر است: کویت (۱۱۶)، ترکیه (۱۲۰) عربستان سعودی (۱۲۷)، سوریه (۱۳۳)، پاکستان (۱۳۵) و یمن (١٣٦)

سعدیه زاهدی، سرپرست گروه برابری جنسیتی در مجمع جهانی اقتصاد و تنظیم کننده این گزارش به بی‌بی‌سی گفت از سال ۲۰۰۶ که مجمع جهانی اقتصاد تهیه گزارش‌هایی در مورد بحث برابری زنان و مردان را آغاز کرد، ۸۰ درصد کشورهای جهان در صدد برآمدند تا این فاصله جنسیتی را کاهش دهند.

به گفته او "نکته نگران کننده این است که ۲۰ درصد از کشورها هیچ تلاشی در این راستا انجام نداده و هیچ پیشرفتی نداشته‌اند."

خانم زاهدی به امارات متحده و عربستان سعودی اشاره می‌کند که می‌گوید با وجود اینکه این دو کشور به سرمایه گذاری‌هایی در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان زنان مبادرت کردند، اما امکان چندانی برای مشارکت آنان در فعالیت‌های اقتصادی فراهم نیاورده‌اند.

او همچنین می‌گوید: "هر روزه وضعیت بدتر می‌شود، ما در سال ۲۰۰۶ سه نامزد زن برای ریاست جمهوری داشتیم، بسیاری از زنان نیز در موقعیت‌های مهم هستند."

" اما این در حالی است که آمار مرگ میر مادران و نوزادان بسیار بالا است و ۳۵ درصد از دختران ۱۴ تا ۱۶ سال در یمن به مدرسه نمی‌روند."

 

سرمایه‌های انسانی

سعدیه زاهدی همچنین گفت بسیاری از کشورهای جنوب صحرا درحوزه زنان سرمایه گذاری نکرده‌اند، اما در شرایط ضروری زنان این منطقه در حوزه اقتصاد نقش اساسی و عمده دارند.

او همچنین گفت که کشورهای شمال اروپا به نوعی رهبری این راه را بر عهده دارند، زیرا دارای سابقه طولانی در سرمایه گذاری بر فعالیت های زنان هستند.

بالاترین رتبه را در این فهرست در کشورهای آسیایی، فیلیپین به خود اختصاص داده است که دلیل موفقیت در بهداشت، آموزش و پرورش و مشارکت اقتصادی در رده پنجم جای دارد.

این در حالی است که اقتصادهای بزرگ آسیا مانند ژاپن و چین در این فهرست عملکرد ضعیفی دارند و به ترتیب در رده ۶۹ و ۱۰۵ ام ایستاده‌اند.

خانم زاهدی همچنین گفت این گزارش برای یادآوری این موضوع نیست که کشورهای فقیر امکانات و فرصت‌های کمتری از کشورهای ثروتمند دارند، بلکه ابزاری است تا آنها شرایطشان را بهبود بخشند.

به گفته وی، زنان نیمی از سرمایه انسانی در اقتصاد هر کشور و فعالیت هر سازمان تجاری را تشکیل می‌دهند، و همگان چه زن و چه مرد از عدم استفاده از توانمندی‌های زنان زیان می‌بینند.

 

http://shara.ir

Iranian Public Relations News Network(shara)

http://en.shara.ir/login.php

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)

http://www.irancpr.ir/fa/?current=home

منبع: بی بی سی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد