درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6440صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 3 آبان 1392 - 20:07
چرا زنان مشاغل روابط عمومی را می پسندند؟
خانم ک بهاوانی  ویراستار بین المللی نشریه اینترنتی روابط عمومی - بسیاری از سمت های عالی در آژانس های روابط عمومی توسط مردان پر شده است. ذهنیت کلی جامعه این است که مرد بهتر از اداره امور شغلی بر می آید و زن باید به بر آوردن نیازهای خانه محدود شود.  
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زنان بر حرفه روابط عمومی مسلط شده اند. از آمریکا گرفته تا آسیا حرفه روابط عمومی درصدی بزرگی از زنان را جذب می کند. مسئولان روابط عمومی مجمع ملی دولت مطالعه ای در سطح کشور در آپریل 2007 انجام دادند. مشخص شد که دو سوم مسئولان روابط عمومی دولت را زنان تشکیل می دهند. در ایالات متحده مسئولان روابط عمومی دولت را معمولاً زنان 42 تا 53 ساله که دارای مدرک کارشناسی و 10 تا 20 سال سابقه کار در این زمینه هستند تشکیل می دهند و به مدت 2 تا 5 سال است که بر سر شغل فعلی خود می باشند. آنها 41 تا 45 ساعت در هفته در کنار دو یا سه نفر دیگر کـــــار می کنند و وظایفی چون نگارش، ویرایش، انتشار اخبار و مطالب سایت های اینترنتی و مدیریت اخبار حوادث را به عهده دارند.
در سنگاپور، 60 درصد از مشاغل روابط عمومی را زنان اداره می کنند. در بسیاری از کشورهای آسیایی، زنان جذب این حرفه می شوند و البته کار خود را خوب انجام می دهند. تنها در برخی کشورها مانند ژاپن و عربستان سعودی است که تعداد مردان در حرفه روابط عمومی از زنان بیشتر است. احتمالاً در ژاپن فرهنگ داشتن حرفه بیشتر برای جنس مرد تعریف شده و در عربستان نیز روابط عمومی به طور کلی حرفه مردان است. با این حال، زنان ماجراجو هم وجود دارند که وارد دنیای کار می شوند و طعم داشتن برنامه کاری سخت و توان فرسا را می چشند. آنها باید با اصول محافظه کاری اجتماعی کنار بیایند و سفرهای کاری در خاور میانه را تجربه کنند. چرا هر روز تعداد بیشتری از زنان به این حرفه می پیوندند؟ یک مطالعه سریع ما را به این پاسخ ها رساند:
الف) زنان در برقراری ارتباط استعدادی خدادادی دارند و در این زمینه بهتر عمل می کنند؛
ب) آنها در انجام چند کار همزمان توانا بوده و از مردان در تنظیم و ترتیب کارها بهتر هستند؛
پ) روابط عمومی یک کار ظریف و آرام به حساب می آید که مانند تدریس بسیار مناسب زن است؛
ت) زنان در ارتباط با مردم دقیق تر و حساس تر هستند؛
ث) آنها به جزییات دقت دارند و می توانند مسایل را از جنبه های گوناگون ببینند؛
ج) آنها بسیار مناسب انجام وظایف اداری و عملی مختلف هستند؛
چ) زنان از تخیل قوی تر و حس ششم برخوردارند و تفاوت های جزیی را هم می بینند؛
ح) زنان می توانند در اداره امور هم حساب شده و مصلحت اندیشانه عمل کنند و هم راهکارها و مهارت ها را به کار گیرند، در حالیکه مردان اصولاً مصلحت اندیشی را پیشه می کنند.
بنابراین زنان بیشتر جذب حرفه  روابط عمومی می شوند. اما هر چه زنــان در کــار خــود حرفه ای تر شونــد چالش هایشان هم بیشتر می شود. بسیاری از سمت های عالی در آژانس های روابط عمومی توسط مردان پر شده است. ذهنیت کلی جامعه این است که مرد بهتر از اداره امور شغلی بر می آید و زن باید به بر آوردن نیازهای خانه محدود شود.
 

 

http://shara.ir

Iranian Public Relations News Network(shara)

http://en.shara.ir/login.php

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)

http://www.irancpr.ir/fa/?current=home

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد