![نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات](http://shara.ir/media/image/PR/PR1.PNG)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات در قطع وزیری است و دارای 240 صفحه میباشد. این کناب به نویسندگی حمید کارگر توسط انتشارات روزنه به چاپ رسیده است.
مقدمه کتاب با قلم دکتر علی اکبر فرهنگی، پیشکسوت و چهره ماندگار دانش رسانه وارتباطات آمده است. کتاب حاضر از اندیشه نقاد و قلم وقاد حمید کارگر از دستاندرکاران ارتباطات و رسانه ها جاری شده است، نکات ارزشمندی از رسانهها و ارتباطات مطرح شده است. از آنجایی که نویسنده خود به گونهای فعال با ارتباطات جمعی و سازمانی سروکار داشته، به زوایای پنهان رسانهها پرداخته است و نکات دلچسبی را برای خواننده بازگو میکند.
کتاب فوق به هفت فصل تقسیم شده که هر فصل از عناوین متفاوتی بهره گرفته که از 20 عنوان تا 3 عنوان متغییر است.
فصل یکم به مقوله ارتباطات و زیرمجموعههای آن همچون منبع و محتوا و معنی پرداخته است. فصل دوم روزنامهنگاری را مورد توجه قرار داده که با آینههای مک لوهان شروع و به ارزشهای خبری (شهرت) خاتمه مییابد که بسیار جذاب است. فصل سوم به فضای مجای و سازوکارهای حاکم بر آن پرداخته و به مفهوم هرزهنگاری در اینترنت و خطرات آن توجه زیادی دارد. فصل چهارم به تبلیغات و بیشتر تبلیغات تجاری میپردازد. فصل پنجم به روابطعمومی توجه شده که میتوانست این فصل بیشتر از سه عنوان داشته باشد و جای نوشته بیشتری در این زمینه خالی است. این فصل کوتاهترین فصل است که باید در اصل بزرگترین فصل میبود. فصل ششم به رسانه پرداخته و سازوکارهای آن مورد توجه میباشد که نکات قابل تاملی از این فصل بدست میآید. آخرین فصل، یادداشتهای پراکنده نویسنده در ارتباطات و رسانهها است.
http://shara.ir
|