شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كتاب نگاه كاربردي به دانش رسانه و ارتباطات در قطع وزيري است و داراي 240 صفحه ميباشد. اين كناب به نويسندگي حميد كارگر توسط انتشارات روزنه به چاپ رسيده است.
مقدمه كتاب با قلم دكتر علي اكبر فرهنگي، پيشكسوت و چهره ماندگار دانش رسانه وارتباطات آمده است. كتاب حاضر از انديشه نقاد و قلم وقاد حميد كارگر از دستاندركاران ارتباطات و رسانه ها جاري شده است، نكات ارزشمندي از رسانهها و ارتباطات مطرح شده است. از آنجايي كه نويسنده خود به گونهاي فعال با ارتباطات جمعي و سازماني سروكار داشته، به زواياي پنهان رسانهها پرداخته است و نكات دلچسبي را براي خواننده بازگو ميكند.
كتاب فوق به هفت فصل تقسيم شده كه هر فصل از عناوين متفاوتي بهره گرفته كه از 20 عنوان تا 3 عنوان متغيير است.
فصل يكم به مقوله ارتباطات و زيرمجموعههاي آن همچون منبع و محتوا و معني پرداخته است. فصل دوم روزنامهنگاري را مورد توجه قرار داده كه با آينههاي مك لوهان شروع و به ارزشهاي خبري (شهرت) خاتمه مييابد كه بسيار جذاب است. فصل سوم به فضاي مجاي و سازوكارهاي حاكم بر آن پرداخته و به مفهوم هرزهنگاري در اينترنت و خطرات آن توجه زيادي دارد. فصل چهارم به تبليغات و بيشتر تبليغات تجاري ميپردازد. فصل پنجم به روابطعمومي توجه شده كه ميتوانست اين فصل بيشتر از سه عنوان داشته باشد و جاي نوشته بيشتري در اين زمينه خالي است. اين فصل كوتاهترين فصل است كه بايد در اصل بزرگترين فصل ميبود. فصل ششم به رسانه پرداخته و سازوكارهاي آن مورد توجه ميباشد كه نكات قابل تاملي از اين فصل بدست ميآيد. آخرين فصل، يادداشتهاي پراكنده نويسنده در ارتباطات و رسانهها است.