درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 01:25   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6352صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 30 مهر 1392 - 08:35
پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - آیت الله در پیامی به همایش سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی تاکید کرد: هوشمندی و روزآمدی روابط عمومی‌ها، باعث تعمیق شناخت بدنه جامعه از نیازها، برنامه‌ها و فعالیت‌های حاکمان و بالعکس می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به همایش سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی تاکید کرد: هوشمندی و روزآمدی روابط عمومی‌ها، باعث تعمیق شناخت بدنه جامعه از نیازها، برنامه‌ها و فعالیت‌های حاکمان و بالعکس می‌شود.

به گزارش شارا به نقل از تسنیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی به مراسم افتتاح نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی بر تقویت دانش روابط عمومی و توسعه آموزش‌های نظری و علمی و گسترش کاربرد آن در کلیه ابعاد زندگی انسان‌ها از سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی تاکید کرد.
متن کامل پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


یا اَی�'ُهَا ال�'َذِینَ آمَنُوا اص�'بِروُا وَ صابِروُا وَ رابِطُوا وَ ات�'َقوُاللهَ لَعَل�'َکُم�' تُف�'لِحُون
                                                                    (سوره مبارکه آل عمران، آیه شریفه 200)


اگر پیشرفت جوامع بشری را از نخستین دوره‌های زندگی اجتماعی تا امروز، حرکت به سوی کمال بدانیم که چنین است، باید در کنار مجموعه عوامل فردی و جمعی، بر نقش «ارتباطات» تأکید کنیم که اولین اقدام در مسیر رشد و افزایش آگاهی انسان‌هاست.


حتی مهمترین وجه رسالت پیامبران نیز، فراخوانی مردم به بحث، استدلال، اقامه برهان، ارائه اطلاعات علمی و فرهنگی و بالاخره دعوت به گفت‌وگو به جای شیوه‌های ناشی از زور می‌باشد که رسم جاهلیت و نظام‌های استبدادی است.


بدین سیاق است که پرستش خدای یکتا و ابلاغ پیام حق، از خلال روش استدلال و گفتگو حاصل می‌شود. بنا به اظهار قرآن، وظیفه پیامبر(ص) حتی در برابر مردمی که اطاعت او را نمی‌پذیرند، جز تذکر دادن و ابلاغ حق نبوده و نیست (اِن�'َما اَن�'تَ مُذَک�'ِر). به عبارتی، ابلاغ فرمان‌های خدا و بیان حقایق و افزایش آگاهی مردم روش اصلی پیامبر(ص) بوده است، چرا که انسان، هر چقدر هم از لحاظ ذهنی، مستعد، مبتکر و خلاق باشد، وقتی در یک بن‌بست خبری زندگی نماید، دایره اطلاعاتش به اندازه همان محدوده خواهد بود.


بی‌دلیل نیست که بشر، همیشه در کنار نیازهای ضروری زندگی خویش، به افزایش آگاهی توجه داشته و در تحولات ابزار اطلاع‌رسانی، بسیار سریع‌تر از دیگر نیازها، از شکل سنتی به روش‌های پیشرفته علمی رسیده است و عصر حاضر را به خاطر این پیشرفت‌ها، «عصر ارتباطات»، «عصر رسانه»، «عصر افکار عمومی» و «عصر روابط عمومی» می‌دانند.


از تأمل در معنای لغوی و اصطلاحی «روابط عمومی» و سیر تدریجی آن در جوامع مختلف و تأثیر آن بر تسریع روند دمکراسی در دنیا می‌گذرم که یک بحث علمی و در حیطه موضوعات کارشناسان آن می‌باشد که حتماً در هشت دوره برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی به آن پرداخته‌اید و در این دوره نیز به تعمیق آن می‌پردازید.


آنچه که می‌توانم در این مراسم برای میهمان عزیز داخلی و خارجی بگویم، تأکید بر تقویت دانش روابط عمومی و توسعه آموزش‌های نظری و علمی و گسترش کاربرد آن در کلیه ابعاد زندگی انسان‌ها از سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی است که در هر جامعه‌ای پل ارتباطی برای مردم و مسئولان می‌باشد.


روابط عمومی اگر در پیکره یک جامعه، مغز و دست نباشد، حتماً گوش شنوا برای شنیدن انتقادات و پیشنهادها، چشمی بینا برای دیدن خوبی‌ها و بدی‌ها و زبانی گویا برای گفتن واقعیت‌هاست. هوشمندی و روزآمدی روابط عمومی‌ها، باعث تعمیق شناخت بدنه جامعه از نیازها، برنامه‌ها و فعالیت‌های حاکمان و بالعکس می‌شود که اگر در انجام این وظیفه خطیر، کوتاهی صورت گیرد، چه بسا باعث ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیر در ابعاد  مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی می‌گردد.


البته ضروری است که پابه‌پای توسعه دانش بشری و گسترش روابط مردم و مسئولان در همه جای دنیا، روابط عمومی‌ها هم در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روز شوند که یکی از راه‌های آن، برگزاری نشست‌های علمی و استفاده از دانش تئوریک و تلفیق آن با تجربه‌های عملی است تا از سرمایه ارزشمند نیروی انسانی برای استفاده بهینه از ابزار اطلاع‌رسانی در دهکده جهانی، بهره‌وری مناسب به عمل آید.


از برگزارکنندگان این رویداد آموزشی، علمی و فرهنگی، تشکر می‌نمایم و امیدوارم در نشست‌های علمی و کارگاهی از تجربیات استادان داخلی و خارجی این فن برای تجهیز بیشتر جوانان استفاده نمایند که در شرایط جدید کشور، از نیازهای حرکت جامعه به سوی جبران عقب‌ماندگی‌ها و تعامل سازنده با جهان و معرفی حقانیت ایران عزیز و انقلاب اسلامی خواهد بود.


اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد