درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 20:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6325صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 29 مهر 1392 - 11:30
روابط عمومی‌ها سبک برقراری ارتباط خود را تغییر دهند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک مدرس رشته‌ی ارتباطات گفت: نقطه‌ی تلاقی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای جلوگیری از بروز بحران، حق دسترسی آزاد به اطلاعات است. روابط عمومی‌ها باید بکوشند که فرهنگ «دانستن حق مردم است» را در سازمان‌ها به‌وجود آورند.

به گزارش شارا، حسن نمکدوست تهرانی در نخستین کنفرانس «حرفه‌یی‌گرایی در روابط عمومی» با بیان این‌که باید نگاه‌مان را نسبت به ادبیات و قالب‌بندی‌ها تغییر دهیم، اظهار کرد: با ظهور اینترنت، فن‌آوری‌های دیجیتال به‌صورت عمده‌ای به ابزاری برای برقراری ارتباط تبدیل شدند و با قابل اعتماد شدن این ابزار، روزبه‌روز به شمار کاربران آن افزوده شد. در حال حاضر کامپیوتر برای ما مفهوم محاسبه‌گری ندارد، بلکه از کامپیوتر برای بهره‌ بردن از محتوا، تولید محتوا، به اشتراک گذاشتن و ارتباط برقرار کردن استفاده می‌شود. اکنون تغییر فضا را در ارتباط رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها بیش از پیش می‌بینیم، اما شاید به ویژگی‌های این تغییر، کمتر توجه کنیم.

او ادامه داد: همگرایی، ادغام و یکپارچه شدن رسانه‌ها، امری بدیهی شده و روزنامه‌ها بدون وب‌سایت و وب‌سایت بدون محتوای رادیویی و تلویزیونی و تلویزیون بدون نشریه و سایت خبری بی‌معنا است. بسیاری از مفاهیم تغییر کرده‌اند، مثلا چند سال پیش، قصد داشتیم برای گروه «همشهری محله» کارگاه آموزشی «پادکست» بگذاریم، روزنامه‌ی «جوان» در این‌باره نوشت که «همشهری» می‌خواهد علیه صداوسیما کودتا کند. این موضوع به حدود پنج سال پیش مربوط است؛ اما در حال حاضر «پادکست» به یک نیاز تبدیل شده است.

نمکدوست با بیان این‌که بسیاری از پرسش‌های ما، کهنه شده است، توضیح داد: این‌که می‌گوییم برای مخاطب باید برنامه‌ریزی کرد، کهنه است، چون ابتدا باید بدانیم محصول کیست؟ در حال حاضر بخش قابل توجهی از مخاطبان به جای آن‌که در معرض پیام قرار بگیرند، خودشان تولیدکننده‌ی پیام هستند و در حقیقت، نقش سنتی آ‌ن‌ها فراموش شده است. برای مخاطبی که خودش تولید محتوا می‌کند، چگونه می‌توان برنامه‌ریزی کرد؟

این مدرس رشته‌ی ارتباطات با اشاره به الگوهای ارتباطی، بیان کرد: در الگوهایی که پیش از این، ما با آن‌ها سروکار داشتیم، می‌گفتیم یک رسانه وجود دارد که می‌خواهد یک پیام را به مخاطبان انبوه برساند، در طول این 30 سال، از این الگو به الگوی «رسانه‌های فراوان،‌ گروه‌های مخاطب، پیام‌های متکثر و رسانه‌های بزرگ» رسیدیم و بعد از آن، به الگوی «گروه‌های مخاطب، پیام‌های متکثر، گروه‌های مخاطب» رسیدیم که بحث امروز ما و بحث رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر همین الگو است.

وی افزود: در بحث‌های مرسوم، ما همچنان درگیر الگوی «رسانه‌های بزرگ، یک پیام و مخاطب انبوه» هستیم. در صورتی که باید توجه کنیم که به این الگوی ارتباطی، ارتباطات دیگری هم اضافه شده است. بنابراین تفکر روابط عمومی‌ها باید از آنالوگ به دیجیتال تغییر کند.

نمکدوست درباره‌ی ویژگی‌های راهبردهای رسانه‌های امروزی، گفت: راهبردهای رسانه‌یی باید مبتنی بر همگرایی،‌ دسترسی‌پذیری،‌ رقابت‌پذیری، تشکیلات‌زدایی،‌ مرززدایی و اقتدارزدایی باشد، بویژه این‌که اسطوره‌ی «پیام‌آفرین و مخاطب» باید جای خودش را به واقعیت «پیام‌آفرین مخاطب» بدهد. پیش از این، ما دو الگوی ارتباطی پیام‌گرا و معناگرا داشته‌ایم که این دو الگو باید در جغرافیای جدید ارتباطی بازتعریف شوند. روابط عمومی‌ها نیز با توجه به این تغییرات باید سبک برقراری ارتباط خود را تغییر دهند.

او با اشاره به اداره‌ی بحران در روابط عمومی‌ها، توضیح داد: چیزی که می‌تواند به روابط عمومی‌ها کمک کند تا بحران‌های بزرگ را به بحران‌های کوچک قابل اداره تبدیل کنند، بحثی است که باید روزنامه‌نگار و روابط عمومی‌ را به یک نقطه‌ی تلاقی برساند تا از بروز بحران جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا،‌ حمید ضیایی‌پرور نیز در این کنفرانس، با بیان این‌که طبق آمار رسمی مجلس شورای اسلامی، بیشترین آمار فیلترینگ در جهان متعلق به ایران است، اظهار کرد: با وجود این فیلترینگ‌ها طبق آمار موجود، پربازدیدترین سایت‌ها، سایت‌های فیتلرشده هستند. باید توجه داشت که مبارزه‌ی فیزیکی با محتوا و رسانه‌های جدید، سرنوشتی به‌جز شکست ندارد.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: وجود سرویس‌های نسل سوم موبایل که در حال حاضر در مقابل آن‌ها مقاومت می‌شود، می‌تواند تحول بزرگی را برای روابط‌ عمومی‌ها درپی داشته باشد.

او با بیان این‌که آینده پر از امید است، افزود: با توجه به این‌که برخی سیاستمداران کشور خودشان عضو شبکه‌های اجتماعی هستند، امید می‌رود در زمینه‌ی دسترسی به رسانه‌های اجتماعی برای مخاطبان نیز همراهی‌هایی صورت گیرد. ما باید برای استفاده از ظرفیت رسانه‌های جدید راهبرد و سیاست جدید داشته باشیم.

 

http://shara.ir

منبع: ایسنا

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد