درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6320صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 29 مهر 1392 - 10:32
هیچ مصلحتی مهم‌تر از آگاه بودن جامعه نیست
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علی‌اکبر قاضی‌زاده معتقد است: هیچ مصلحتی مهم‌تر از آگاه بودن جامعه نیستارتباط میان آگاهی‌رسانی و مردم‌سالاری بسیار مهم است و برای ایجاد یک محیط شفاف که مقدمه‌ی رسیدن به مردم‌سالاری و دموکراسی است، یک محیط شفاف خبری لازم است.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، این روزنامه‌نگار که امروز در نخستین کنفرانس «حرفه‌یی‌گرایی در روابط عمومی» سخن می‌گفت، با بیان این‌که حقوق مخاطبان بارزترین نکته‌ای است که در روابط بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها اهمیت دارد، اظهار کرد: رسانه‌ها نسبت به روابط‌ عمومی‌ها قدیمی‌تر هستند، اما هر دو این علوم تازه‌اند. از زمان پیدایش روابط عمومی‌ها، یک تقابل نیمه‌پنهان میان روزنامه‌نگاران و کارگزاران روابط عمومی وجود داشته که مبنای آن هم خبر و اطلاع‌رسانی بوده است.

او ادامه داد: روزنامه‌نگاران علاقه دارند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، اما روابط عمومی‌ها وظیفه دارند چهره‌ی مطلوبی از سازمان خود نشان دهند و این حرف هر دو طرف است؛ اما این فشار و مقاومت صورت‌های نامطلوبی را در بعضی از اوقات به خود می‌گیرد.

قاضی‌زاده با اشاره به موضوع تشویق مادی خبرنگاران توسط روابط عمومی‌ها، تصریح کرد: این موضوع صرفا مربوط به جامعه‌ی ما نیست و در اولین دادگاه‌های اروپا که در زمینه‌ی خبری برگزار می‌شد نیز همین موضوع مطرح بود که حدود 80 سال از آن می‌گذرد. بنابراین جامعه‌ی ما از این رفتار الگوبرداری کرده است. فضای نامهربانانه‌ی حاکم میان این دو طرف موجب به‌وجود آمدن دو نوع رابطه می‌شود، یا این‌که این روابط به کلی قطع می‌شود یا هر دو طرف تلاش می‌کنند محیطی آرام ایجاد کنند. در هر دو رابطه، گروهی که می‌بازد افکار عمومی و مخاطبان هستند، چون از دسترسی آزاد به اطلاعات محروم می‌مانند.

او با بیان این‌که بهانه‌ای که همیشه از سوی سازمان‌ها برای کتمان اطلاعات مطرح می‌شود، مصالح عمومی یا ملاحظات امنیتی است، گفت: در سال‌های اخیر، این دو مقوله چنان گسترده شده که حتی حاصل پیش پا افتاده‌ترین اطلاعات نیز چنین چیزی است و روزنامه‌نگاران برای به‌دست آوردن کوچک‌ترین آمارها، به درهای بسته می‌خورند. من تأکید می‌کنم که هیچ مصلحتی مهم‌تر از مطلع بودن و آگاه بودن جامعه نیست.

قاضی‌زاده با اشاره به تاریخچه‌ی تشویق مادی خبرنگاران توسط روابط عمومی‌ها در ایران، توضیح داد: از سال 1370 آثاری از برقراری این‌گونه تشویق‌ها میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دیده شد و اندکی بعد، صورتی رسمی به خود گرفت تا جایی که روزنامه‌نگاران از روابط عمومی‌ها طلبکار بودند.

این مدرس رشته‌ی روزنامه‌نگاری با تأکید بر این‌که برای دستیابی به یک محیط حرفه‌یی باید از این نوع تشویق‌ها فاصله گرفته شود، بیان کرد: البته به‌وجود آمدن این اتفاق‌ها، زمینه‌هایی نیز دارد که بخشی از آن به نیاز روزنامه‌نگاران و بخش دیگر به سازمان‌ها مربوط است. در سال‌های اخیر، بیش از آن‌که تولید و کیفیت مطرح باشد، جایگاه مدیران سازمان‌ها مطرح بوده است. در نتیجه، دوستان روابط عمومی می‌خواستند تلاش‌های خود را بر این موضوع استوار کنند.

قاضی‌زاده با اشاره به این‌که در حال حاضر فضا تغییر کرده است، اظهار کرد: این تغییر فضا می‌تواند زمینه‌ای برای کشیدن خط بطلان روی این ماجرا باشد.

وی همچنین تأکید کرد: قانون‌گذاران می‌توانند همچنان که به روزنامه‌ها برای منتشر نکردن بسیاری از مطالب با استفاده از قوانین فشار می‌آورند، برای از بین بردن چنین سنتی نیز قانون تصویب کنند، چون سلامت اطلاع‌رسانی آن‌قدر ارزش دارد که ما بخواهیم آن را به قوانین و مقررات سختگیرانه مقید کنیم.

او در پایان به روابط عمومی‌ها توصیه کرد که برای داشتن یک روابط عمومی حرفه‌یی به سلاح‌های نو دست پیدا کنند و تخصص‌گرایی در روابط عمومی را در اولویت قرار دهند.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد