درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:27   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6306صفحه نخست » دوشنبه، 29 مهر 1392 - 10:08
سازمان بورس تلاش رسانه‌ها برای کاهش ریسک و آموزش را خواستار شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه رسانه‌ها نقش کلیدی در کاهش ریسک سرمایه‌گذاران به ‌ویژه افراد غیرمتخصص دارند ، تأکید کرد :
شرایط بازار سرمایه باید واقع‌بینانه برای سرمایه‌گذاران تبیین شود.


به گزارش شارا به نقل از سنا ، سعید مستشار گفت : باید زمینه لازم برای تحلیل منطقی و به دور از شتابزدگی برای سرمایه گذاران فراهم شود.
وی اظهار داشت : افزون ‌بر عواملی همچون رکود بازارهای موازی و عملکرد مثبت شرکت‌ها در شش ماهه نخست سال ، بخش قابل‌توجهی از رشد قیمت سهام در هفته‌ های اخیر ناشی‌از نگاه مثبت سرمایه‌گذاران به آینده و تحولات پیش‌رو است.


مستشار گفت : نکته‌ای که ‌باید به طور مستمر و تحت هر شرایطی ، اعم از رشد یا کاهش شاخص‌ها و سایر نماگرها برای سرمایه‌گذاران تبیین شود این است که همه عوامل تأثیرگذار بر قیمت سهام ، اعم از عوامل مثبت یا منفی، به اندازه خود و نه بیش‌از حد واقعی در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد : دغدغه‌ای که وجود دارد این است که در شرایط رونق یا کاهش فزاینده بورس ، عوامل بنیادین از سوی برخی سهامداران ، به ‌ویژه افراد تازه‌وارد و غیرحرفه‌ای نادیده یا کمرنگ انگاشته شود و این گونه افراد با شنیدن اخبار نوسانات شاخص و با تصور اینکه شاخص به تنهایی، بیانگر همه واقعیت ‌های بورس است، به صورت هیجانی اقدام به خرید سهام کنند.

وی افزود : این عده به امید کسب سود چشمگیر یا فروش سهام با هدف گریز از زیان در کوتاه‌مدت می کنند ، در حالی که این پیش‌فرض که شاخص بیانگر همه واقعیت‌های بورس است، پیش‌فرض صحیحی نیست و افزایش یا کاهش شاخص‌ها، به معنای این نیست که همه شرکت‌های حاضر در بورس، پتانسیل سودآوری و یا زیان‌دهی دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بازار سهام، همواره در معرض اخبار متنوع و دارای آثار مثبت و یا منفی بر قیمت سهام است، به نقش مثبت و محوری رسانه‌ها در توسعه بازار سرمایه و جلب هرچه بیشتر مشارکت مردم در این بازار، به‌ویژه در سال‌های اخیر اشاره کرد.


مستشار افزود: همکاران رسانه‌ای این موضوع را همواره مدنظر داشته باشند کوچکترین اخبار و گزارش که در باره شرایط بازار منتشر می‌شود، در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران تأثیرگذار است.


وی گفت : همانگونه که انعکاس اخبار مربوط به افزایش یا کاهش نماگرهای کلیدی بازار، همچون شاخص و حجم معاملات مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و ابهام های احتمالی آنها و همچنین ریسک‌های بازار نیز به طور شفاف، گویا و واقع‌بینانه برای سرمایه‌گذاران، به‌ویژه افراد غیرمتخصص مطرح و تکرار شود تا سرمایه‌گذاران داده‌های واقعی و جامع را برای تصمیم‌گیری را در اختیار داشته باشند و قابلیت تحلیل ایشان افزایش یابـد.


مستشار در ادامه، توجه بیش از حد برخی سرمایه‌گذاران، به‌ویژه افراد تازه‌وارد و غیرمتخصص به شاخص، به‌عنوان معیار کلیدی تصمیم‌گیری را مدنظر قرار داد و گفت: اگرچه شاخص‌ کل و سایر شاخص‌ها و نماگرهای بورس، جزو مهمترین معیارها برای بازگوکردن شرایط عمومی بورس به شمار می‌رود، اما لزوما فراگیری و جامعیت لازم برای تصمیم‌گیری را ندارد.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد : در کنار توجه و پایش مستمر این نماگرها‌، ‌باید اطلاعات شرکت‌ها و شفاف‌سازی‌های آنها و همچنین متغیرهای کلان محیطی به طور واقع‌بینانه مدنظر قرار گیرد.

مستشار گفت : مناسب است رسانه‌ها با بهره‌گیری از نقش موثر و کلیدی خود در منطقی‌کردن فضای تصمیم‌گیری در بازار، به سرمایه‌گذاران به‌ویژه افراد غیرحرفه‌ای و تازه‌وارد در مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری‌های خود کمک کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اینکه مسئولان بازار همواره، در شرایط رونق و افت بازار، سرمایه‌گذاری ازطریق صندوق‌ها یا استفاده از خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری را به افراد تازه‌وارد توصیه می‌کنند، دقیقا به همین علت است که ریسک سرمایه‌گذاری اینگونه افراد ازطریق مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها کاهش یابد و تجربه خوشایندی از سرمایه‌گذاری در بورس برای آنها شکل گیرد.


مستشار ، ارزیابی افراد از میزان ریسک‌پذیری خود را پیش‌شرط اساسی برای سرمایه‌گذاری در بورس دانست و افزود: خوشبختانه ابزارها و شیوه‌های متنوع و متناسب با سطوح مختلف ریسک‌پذیری افراد، از افراد به‌شدت ریسک‌گریز تا افراد به‌شدت‌ ریسک‌پذیر در بازار سرمایه وجود دارد.


وی افزود: لازمه بکارگیری موثر این ابزارها این است که سرمایه‌گذار شناخت واقع‌بینانه از میران ریسک‌پذیری خود داشته باشد و شناخت و دانش کافی برای بهره‌گیری از برخی ابزارها، به‌ویژه ابزارهای پرریسک مانند قراردادهای آتی را به دست آورد.


مدیر روابط عمومی سازمان بورس در پایان، به راه‌اندازی سامانه تالار مجازی بورس ایران (www.irvex.ir با حدود 178 هزار کاربر اشاره و خاطرنشان کرد به افرادی‌که به تازگی قصد دارند وارد بازار سهام شوند توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری ، خرید و فروش در تالار مجازی را تجربه کنند و از نزدیک با شرایط و افت و خیزهای بورس آشنا شوند.

مستشار گفت : این افراد پس از کسب توانمندی لازم ، سرمایه واقعی خود را در معرض ریسک قرار دهند، بعلاوه پس از تصمیم به ورود به بازار نیز تا حد امکان ازطریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند یا از خدمات سبدگردانی اختصاصی و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا تجربه ورود به بورس، برای آنها تجربه‌ای موفق و تکرارپذیر باشد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد