برداشت ها- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- محمد دشتی:
از 365 روز سال یک روز به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده است. این بدان معنا نیست که روابط عمومی در همین یک روز خلاصه میشود. بلکه تمام فصول و تمام روزهای سال متعلق به روابط عمومی است و فرصت دارد تا حرف بزند و ارتباط برقرار کند. چه در درون سازمان چه در بیرون از سازمان.
روز 27 اردیبهشت ماه را اما باید قدر نهاد. فرصتی دیگربارهای است برای توجه دادن عموم به روابط عمومی برای تنویر اذهان برخی از مدیران ارشد سازمانها که هنوز به هر دلیلی با ابعاد و زوایای نهاد روابط عمومی به طور عمیق و بایسته آگاهی ندارند. شاید از کمکاری اهالی روابط عمومی کشور است که فضای تعالی و رشد در سازمان خود را مهیا نکردهاند و یا این که منفعلانه به اجرای دستورات مافوق و مدیران ارشد پرداخته بیآنکه در پی آن باشند تا خط مشیهای جدید و روشهای تخصصی روابط عمومی را لااقل بیان کنند.
باور این نکته که کارگزار روابط عمومی، متخصص برقراری ارتباط با شیوهها و فنون مختص خود است، کمک شایانی به ایجاد اعتماد به نفس و انجام برنامههای کارشناسی و در نهایت تغبیر نگرش مدیران به روابط عمومی به عنوان بازوی توانمند سازمان خواهد کرد.
روز 27 اردیبهشت را باید قدر نهاد. روزی که نشان از اهتمام و توجه ویژه قانونگذاران به مقوله روابط عمومی میدهد و به پاس اهمیت این حرفه، روزی را به نام آن در تقویم ثبت کردهاند. پس بایسته است تا دستاندرکاران این حوزه با بازخوانی روایت این روز تاریخی و برجستهسازی توانمندیها و ظرفیتهای این حرفه ارزشمند نزد مسؤولان ارشد سازمان خود، ارتقای جایگاه حرفهای نهاد روابط عمومی را رقم بزنند.
به معنای واقعی روز روابط عمومی بهانهای است برای جلب نظر مخاطبان درون و برون سازمان به یکی از تأثیرگذارترین بخشهای سازمان یعنی روابط عمومی. این مهم با شیوهها و ابزارهایی که در اختیار روابط عمومی است محقق میشود.
با ترتیب ویژه برنامهها، با اطلاعرسانی از قابلیتهای روابط عمومی از طریق بروشورها و پوسترها و حتی در رسانههای درونسازمانی نظیر نشریه درون سازمانی و پایگاه های الکترونیکی روابط عمومی می توان به تعمیق فرهنگ صنعت روابط عمومی در کشور کمک کرد. نباید به سادگی از کنار این روز گذشت. میتوان با تمام قوا وارد میدان شد و به همگان اعلام کرد این روز، روز ماست هر چند 365 روز در کنار شما بوده و هستیم.
روز 27 اردیبهشت روز روابط عمومی بر همگان مبارک باد. |