|
- اندازه متن: + -
| کد خبر: 6175 | صفحه نخست » | جمعه، 26 مهر 1392 - 08:32 |
|
|
مطبوعات در ایران رو به نابودی است! |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - آنچه که امروز رخ داده است این است که آگهیدهندگان دیگر تبلیغات خود را به مطبوعات نمیدهند! این یعنی افول مطبوعات و در آینده نابودی آنها! |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شهریار نوبهار- اقتصاد رسانه میگوید، تنها آگهی و تبلیغات است که یک رسانه را سرپا نگه میدارد. البته این اقتصاد در ایران کمی متفاوت است و اقتصاد رسانه بیشتر جنبه سیاسی دارد. اما در جهان داستان کمی متفاوت است. آنچه که امروز رخ داده است این است که آگهیدهندگان دیگر تبلیغات خود را به مطبوعات نمیدهند! این یعنی افول مطبوعات و در آینده نابودی آنها!
این بسیار خوب است که صنعت روزنامهنگاری، فروش محتوا و پرداخت پول برای مشاهده محتوا را پذیرفته است. چرا که هزینهها تبلیغات چاپی به سرعت در حال کاهش است. بنا به گفتههای آلن ماتر کارشناس اقتصادی روزنامهها، برخلاف بازسازی اقتصادی فعلی در دنیا، در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۶ درصد از هزینههای تبلیغاتی در روزنامههای چاپی کاسته شده است. در عین حال سایر هزینههای تبلیغاتی یا رشد کرده و یا حداقل در همان میزان قبلی ثابت بودهاند.
سقوط هزینههای تبلیغاتی در روزنامهها خیرهکننده بوده است. بعد از به اوج رسیدن در ابتدای دههی ۲۰۰۰ این هزینهها سقوط آزاد داشتهاند و سکههای دیجیتالی نیز جایگزین آن نشدهاند. بر اساس نرخ تورم تعدیل شده، هزینههای تبلیغاتی روزنامهها به ابتدای دهه ۱۹۵۰ بازگشته است.
خوشبختانه روزنامهها چاپی ، چیزی مشابه روزنامهنگاری نیستند. برخلاف روزنامههای چاپی، روزنامهنگاری در فرم بسیار خوبی قرار دارد. رادیو، تلویزیون و بیشتر مجلات عملکرد خوبی داشتهاند. و حتی برخی روزنامهها در حال گذار به دوران دیجیتال هستند. فیسبوک، یوتیوب، توییتر، تلفنهای هوشمند و دهها تکنولوژی دیجیتالی دیگر چشمها و گوشهای مردم را مشغول خودش کرده است. و در عین حال روزنامهنگاری دیجیتالی هر روز به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. |
|
|
اخبار مرتبط:
اضافه نمودن به:
|
|