درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 617صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1391 - 05:35
فرصتی برای روایت دیگربار از نهاد روابط عمومی
موسی الرضا شبرنگی کارشناس ارشد روابط عمومی - آنچه در این میان مهم است به فراموشی نسپردن اصول اخلاقی و نهفته در ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی است که در گردباد تغییرات به شدت باید مراقب آن بود. روز 27 اردیبهشت ماه را اینگونه می‌توان قدر نهاد که منشور اخلاقی و فلسفه و ماهیت نهاد مقدسی که در آن مشغول هستیم را تورقی زده و یادآور شویم که خدمت به انسان در هر شکل و قالبی سرلوحه فعالیت‌های ما است.  
  

ارزش‌گذاری و قدردانی از پدیده‌های جهان پیرامون مستلزم تبیین خط‌مشی‌ها و روش‌های خاص خود است. مدام گوشزد می‌شود که قدر فلان چیز را بدان، ارزش و منزلت فلان پدیده را درک کن؛ اما چگونگی کیفیت این قدر دانستن، موضوعی است که به خود ما باز می گردد. روز 27 اردیبهشت، روز روابط عمومی است که باید قدر آن را دانست و نهایت ارج‌گذاری را به ارمغان آورد. اما چگونه؟

در روز روابط عمومی، سازمان ها و نهادهای مختلف با ابتکارعمل‌ها و خلاقیت‌هایی که از خود بروز می‌دهند به روایت دیگربار از روابط عمومی می‌پردازند تا به نوعی قدردان روزی ‌باشند که به نام آن‌ها در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است؛ به ثبت رسیدنی که دستگاه‌های ذیربط با صرف وقت و زمان زیاد و با پیگیری‌های انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی که اهتمام ورزیده و پافشاری کردند سرانجام روز ارتباطات و روابط عمومی را در تقویم رسمی کشور رقم زد.

بازخوانی فلسفه و ماهیت رسالت‌هایی که بر عهده روابط عمومی است؛ آن‌هم در شرایطی که با ورود فناوری‌های نوین، عطش بروزرسانی سرویس‌ها و خدمات و فنون وجود دارد، می‌تواند یادآوری مناسبی باشد برای اینکه ببینیم در کجای خط سیر و پیشرفت نهاد روابط عمومی قرار داریم.

شتاب‌زدگی در بهره‌گیری از روش‌های الکترونیکی که به مدد رشد فزاینده فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی امکان آن میسر شده است، گاهی منجر به فراموشی اصول اولیه و رسالت‌های تعریف شده در ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی می شود. عبور از روابط عمومی سنتی به مدرن و یا دیجیتال تحت هر شرایطی لاجرم و ناگزیر است اما در فرصت‌هایی نظیر روز روابط عمومی می‌توانیم با نگاهی دوباره به اهداف و فلسفه روابط عمومی چه در عصر سنتی و چه در دوران جدیدی که در آن به سر می‌بریم، از مسیر اصلی منحرف نشویم.

همگی نیک می‌دانیم که روابط عمومی به مفهوم مدرن امروزی آن، از اوایل سال‌های 1900 میلادی توسط ادوارد برنایز و ایوی لی معرفی شد. اصول و معیارهایی که ایوی لی به ویژه در بخش ارتباط با رسانه‌ها مطرح کرد به عنوان منشوری عملی و اخلاقی از حرفه روابط عمومی به شمار می‌رود که پس از سال‌ها همچنان صلابت و عمق تأثیرات اخلاقی که زیبنده نهاد روابط عمومی است را داراست.

احترام به مخاطب چه در درون سازمان و چه بیرون سازمان از اصول اخلاقی و حرفه‌ای روابط عمومی‌هاست که با تقویت فرهنگ پاسخگویی هم در قالب روش‌های حضوری و غیرحضوری همواره باید مورد نظر قرار گیرد. پیام‌های مخاطبان چه از طریق جعبه ارتباط مستقیم با روابط عمومی، نامه، یا یک تلفن باشد و یا به صورت کامنتی در پایگاه الکترونیکی باشد، زمانی منجر به ایجاد حس تفاهم می‌شود که با دقت و صبر و حوصله فراوان مورد واکاوی قرار گرفته و پاسخی در خور شأن داده شود.

در حال حاضر روابط عمومی عصر نوین، بر مبنای اصول جامعه اطلاعاتی، تأکید بر دو عنصر اطلاعات و ارتباطات دارد. تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات و استفاده از اطلاعات از یک سو و ارتقای دانش نظری روابط عمومی، تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده مناسب از رسانه‌های نوین در راستای شکل‌دهی به افکار عمومی از سویی دیگر نیازهای عصر حاضر در روند سیر تکاملی روابط عمومی هزاره سوم محسوب می‌شوند؛ ماموریت های مشخص در یک سیستم روابط عمومی تعریف شده که منطبق با خواست مخاطبان است. مخاطبانی که آن‌ها نیز هوشمند بوده و در کنار رشد روابط عمومی‌ها در عرصه‌های نوین، خود را بروز کرده‌اند و انتظارات مضاعفی از سازمان‌ها دارند. پیش‌بینی می‌شود تا دو دهه دیگر که موج چهارم از تغییرات زندگی بشر که نظریه‌پردازانی نظیر دکتر جلالی در کشور خودمان از آن به عنوان عصر مجازی  نام برده‌اند، در کشور ما نیز آغاز شود. آنجا که شاهد نوع جدیدتر و پیشرفته‌تری از روابط عمومی امروزی در قالب نام‌هایی همچون روابط‌عمومی الکترونیکی، روابط عمومی دیجیتالی، روابط عمومی مدرن، سایبر و روابط عمومی دو خواهیم بود.

با این وجود خط سیر تحولات شگرف در عرصه ارتباطات، روابط عمومی را نیز همواره آبستن تغییرات متعدد ساخته است. آنچه در این میان مهم است به فراموشی نسپردن اصول اخلاقی و نهفته در ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی است که در گردباد تغییرات به شدت باید مراقب آن بود. روز 27 اردیبهشت ماه را اینگونه می‌توان قدر نهاد که منشور اخلاقی و فلسفه و ماهیت نهاد مقدسی که در آن مشغول هستیم را تورقی زده و یادآور شویم که خدمت به انسان در هر شکل و قالبی سرلوحه فعالیت‌های ما است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد