درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6162صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 25 مهر 1392 - 11:26
مدیریت منابع انسانی در عرصه جهانی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - جهانی شدن با ایجاد پیوندی عمیق میان جوامع بشری روابط میان کشورها و دولت­ها را دگرگون ساخته است. مولفه­ های انسانی نقش کلیدی درا توسعه و مدیریت منابع انسانی استراتژیک بازی می­کند.
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
 
نویسندگان :
دکتر شهباز براهویی
parsa89.b@gmail.com
سید رضا بیگ­زاده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه آزاد واحد قشم
beigzadeh55@yahoo.com
 
TMBAچکیده:
از ابتدای هزاره سوم، جهان دوران جدید و تازه­ای را تجربه  می کند­، تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد باعث گردیده که دنیا کوچکتر بنظر آمده و ارتباطات سریع­تر و وسیع­تر صورت پذیرد. جهانی شدن با ایجاد پیوندی عمیق  میان جوامع بشری روابط میان کشورها و دولت­ها را دگرگون ساخته است . مولفه­های انسانی نقش کلیدی در این شرایط ایفا نموده و این نقش کلیدی را توسعه و مدیریت منابع انسانی استراتژیک بازی می­کند . در این مقاله ضمن تعریفی از جهانی شدن و مدیریت منابع انسانی، چالش­های ناشی از این پدیده در زمینه مدیریت منابع انسانی و مدل­های بیان شده در سازمان­های جهانی مورد بحث قرار گرفته و ظرفیت­سازی و روش­های آن بیان می گردد.
 
واژگان کلیدی : جهانی شدن، مدیریت منابع انسانی، ظرفیت سازی استراتژیک منابع انسانی، چالش­های منابع انسانی در عرصه جهانی .
 
 
مقدمه:
جهانی شدن  باعث کم شدن فاصله زمانی و مکانی شده و معانی جدیدی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، دولت، اقتدار و امنیت را ایجاد می کند. این پدیده سبب تحولی عظیم در حوزه مسائل مدیریتی شده است. مهمترین چالش ناشی از این پدیده شکسته شدن شکل های موجود، گسسته شدن انحصارها و پیدایش فضای رقابتی شدید در سطح بین المللی می باشد که همه نظام های اجتماعی برای حفظ حضور خود در این عرصه مجبور به تامین الزامات رقابتی شدن و کسب ظرفیت رقابتی هستند. شناخت فرهنگ و هویت ملی هر کشوری در عرصه جهانی متضمن اعلام موجودیت آن کشور چه بصورت اشاعه فرهنگ ملی و چه بصورت صدور کالا و خدمات می باشد. در مدت 20 سال گذشته اهمیت نیروی کار منعطف خوب برانگیخته  شده و بسیار ماهرانه آشکار شده است. در حال حاضر از واحد منابع انسانی انتظار می رود که ارزشی را به سازمان بیافزاید نه اینکه فقط  هزینه ای برای سازمان ایجاد کند.
مدیریت منابع انسانی جهانی برای تربیت و مدیریت کارکنانی که در بخش های استراتژیک و عملیاتی با تناقضاتی مواجه اند و نیز برای کسانی که توانایی مدیریت بر فرهنگ های گوناگون را دارند قالب سازمان یافته مناسبی ارائه می کند. فرایند جهانی شدن نیازمند تغییر فکری فزاینده ای درباره نقش و ابزارهای مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی است.
   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد