درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6157صفحه نخست » پنجشنبه، 25 مهر 1392 - 08:48
کتاب ارتباطات و توسعه رونمایی شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحولات گفتمانی توسعه در دوره‌های مختلف حیات انسانی بیانگر عبور انسان از رویکرد تک محوری به چند محوری در این رابطه بوده است.


به گزارش شارا امید‌علی مسعودی، مدیرگروه ارتباطات دانشگاه سوره در مراسم رونمایی کتاب ارتباطات و توسعه تالیف علیرضا مرادی و محمد صادق افراسیابی، با تاکید بر بومی‌سازی مباحث و نظریه‌های حوزه فرهنگ و ارتباطات تاکید کرد: کشور ما کشوری در حال توسعه است که دوران خطیری را سپری می‌کند. ما باید همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم ولی حتما باید مباحث و نظریه‌های غربی را بومی‌سازی و نقادی کنیم. مطالعات توسعه و مطالعات انتقادی، دو مبحث بسیار مهم هستند که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.


به گزارش ایلنا، این مدرس ارتباطات خاطرنشان ساخت: این کتاب، اثری بسیار کاربردی و پرمحتواست که به جامعه آکادمیک ارایه شده و جای خالی این‌گونه تالیفات را در دانشگاه پر کرده است. این کتاب در واقع، یک دید کلی از کل داستان ارتباطات و توسعه ارایه می‌دهد.


در ادامهٔ این مراسم محمد صادق افراسیابی؛ معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مولف کتاب اظهار داشت: توسعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمی کاربردی است که از قرن ۱۸ تا کنون به عنوان پارادایم مسلط در همه حوزه‌های فکری، اجتماعی، سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و اجرایی در سطوح مختلف دانشگاهی، دولتی و غیردولتی حضور داشته است.
مؤلف کتاب ارتباطات و توسعه افزود: شاید بتوان گفت هیچ حوزه‌ای از علم و عمل به اندازه مفهوم توسعه حضور مسلطی بر قلمرو فرهنگ و ارتباطات به مثال رویکردهای انتزاعی و عینی انسان در حیات خود که شامل همه جنبه‌های زندگی می‌شود، نداشته است.


وی با بیان اینکه مفهوم توسعه عمدتاً با اقتصاد گره خورده است و هیچگاه رویکرد اقتصادی از معنا و مفهوم توسعه جدا نشده است، بیان داشت: تحولات گفتمانی توسعه در دوره‌های مختلف حیات انسانی بیانگر عبور انسان از رویکرد تک محوری به چند محوری در این رابطه بوده است.
وی متذکر شد: گرچه اقتصاد همیشه یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در کلیه کشورهای مختلف بوده است اما عبور از اقتصاد به حوزه‌های دیگر انسانی که مهم‌ترین آن‌ها فرهنگ و ارتباطات است یکی از مهم‌ترین تحولات گفتمانی در حوزه توسعه بوده که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و بویژه در دو دهه پایانی قرن بیستم به شدت مورد توجه بوده است.


افراسیابی اضافه کرد: کتاب ارتباطات و توسعه در تلاش است تا به این سئوال اصلی پاسخ دهد که ارتباطات چه نقشی در توسعه جوامع دارد.
وی یادآور شد: یکی از مباحثی که در این کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است نقش شبکه‌های اجتماعی و فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در تحقق توسعه جوامع است که موضوع بسیار با اهمیتی است.


وی ادامه داد: امروزه به واس
طه شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی دانش محور، نقش ارتباطات بر توسعه بسیار با اهمیت شده است و برخلاف دوره‌های گذشته که ارتباطات عمدتاً ابزار سلطه فرهنگی کشورهای توسعه یافته بر کشورهای در حال توسعه و جهان سوم بود تغییرات اساسی در شرایط جهانی بوجود آمده است.
این مؤلف کتاب ارتباطات و توسعه ادامه داد: در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی فرآیند جهانی شدن با تکیه بر فرهنگ‌های محلی در حال جریان است.


مؤلف کتاب ارتباطات و توسعه در پایان از زحمات دکتر حسن بشیر، استاد علوم ارتباطات و دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر حسام‌الدین آشنا عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری که مدیریت راهبردی نحوهٔ گزینش، ترجمه و تالیف مقالات را بر عهده داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه علیرضا مرادی دیگر مؤلف کتاب ارتباطات و توسعه با بیان اینکه این کتاب حاصل پژوهش اولیه در حوزه انتخاب ۹ مقاله بوده است، گفت: فصل اول تا ۹ این کتاب به ترتیب شامل مباحث مربوط به پدیدار شدن ارتباطات و توسعه، ارتباطات از دیدگاه بین‌المللی، توانمند‌سازی و قدرت سازی، گذر از مرحله مدرنیته، نقش سازمان ملل متحد، نقش تکنولوژی با ورود به عرصه جهانی شدن، اهمیت جهانی شدن و ورود تکنولوژی‌های نو، مسئله حقوق بشر و رویکرد گفتمانی نسبت به توسعه می‌شود.


وی یادآور شد: این کتاب حاصل بازبینی حدود ۱۰۰ مقاله و چندین تاب در حوزه ارتباطات و توسعه بوده است.
مرادی افزود: در انتخاب مقالات که با عنوان فصول کتاب است معیارهای مختلف مد نظر قرار گرفته شد. معیار اول مربوط به سیر تاریخی مباحث در حوزه ارتباطات و توسعه بوده است.


همچنین در ادامه محمد مهدی انصاری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ابراز داشت: رسانه از ابتدا با چالش‌ها، کاستی‌ها و تعارض‌هایی روبرو بوده است بطوریکه از ۱۷۰ سال پیش که کاغذ اخبار بعنوان اولین روزنامه انتظار یافت، این تعارضات وجود داشت تا به امروز که اشکال مدرن رسانه از فیسبوک گرفته تا وب‌۳ و ۴ با چالش روبر هستند.


وی ادامه داد: ما در حال حاضر در حال توسعه، پیشرفت و مدرن شدن هستیم و هرچه دنیا جلو‌تر می‌رودپیشرفت‌ها نیز پیچیده‌تر می‌شود.


انصاری خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه هرچه بیشتر قلم بزنیم و نظریه‌پردازی بومی و ایرانی اسلامی داشته باشیم، بدون شک در مسیر توسعه موفق‌تر گام بر می‌داریم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد