درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6108صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 24 مهر 1392 - 06:03
خودشناسی مقدمه توانمند سازی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - من کیستم؟پاسخ به این سوال در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد و نتیجه آن دستاوردی به نام آغاز توانمندی شخص را به همراه دارد. این آغاز از مدیریت زمان و حل مسئله و مدیریت تعارض و …
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- من کیستم؟به نوشته قبلی، واکنشهایی از سوی دوستان نشان داده شد، که به نظرم رسید خوب است موضوع را یک بار از ابتدا تا انتها نگاه کنیم. این خلاصه ای است از چیزی که من آن را شروع توانمندی میدانم. به نظرم شروع توانمندی از مدیریت زمان و حل مسئله و مدیریت تعارض و … نمیگذرد. ما باید بدانیم که اینها به چه دردی میخورند؟ مثلاً چرا میخواهم یا باید تعارض را مدیریت کنم؟ اگر نکنم چه میشود؟ شاید هم اصلاً در مسیر من این مهارت به دردی نخورد، پس عمرم را تلف نکنم!


اگر هدفم را بشناسم، اگر ارزشهایم را بشناشم، اگر برنامه داشته باشم، آن وقت میفهمم که مثلاً مدیریت نکردن زمان، چه اثری بر اهداف من خواهد داشت؟ آن وقت بدون اجبار و با عشق اینها را فرا میگیرم و به کار میگیرم. با داشتن هدف است که مثلاً متوجه میشوم دیدن یک فیلم که قبلاً هم دیده ام ولی الان هم دوست دارم دوباره نگاه کنم، ممکن است سبب شود که مثلاً رتبه ام در کنکور جابجا شود، یا برای فردا نتوانم به مهمانی بروم، یا فلان کار را از دست بدهم. میدانم چه داده ام و چه گرفته ام.

حالا اصل موضوع در قدم اول:

 

شما که هستید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ حتما فکر کرده اید؟ اما چقدر؟ به چه نتیجه ای رسیدید؟ آن نتایج کجاست؟ نوشتید؟ بعد از ۶ ماه یا یکسال یا ۱۰ سال به آن نوشته ها رجوع کردید؟ تغییر کرده بودید؟ شما چقدر فدای دیگران و خواسته های آنها شده اید و آنها را به خودتان بدهکار کرده اید؟ شما به دیگران چقدر بدهکارید؟

این منِ شما، چقدر شماست؟چقدر همسرتان است؟ چقدر پدر و مادر و خواهر و برادر و فرزندتان است؟ راستی خودتان از خودتان چقدر سهم دارید؟

شما برای اینکه به هر هدفی برسید، اول باید بدانید که، که هستید؟ چه میخواهید؟ چه چیزی شما را خوشحال یا ناراحت یا قوی یا ضعیف میکند؟ خودآگاهی دارید؟

این نکته خیلی مهم است که اگر تمام امیال و خواسته های شما در دیگران متبلور میشود، بدانید که شما فرد موفقی نخواهید بود، شما آینه زندگی و امیال دیگران هستید و برعکس، اگر شما دیگران را وادار میکنید که به علت علاقه به شما، آینه امیال شما باشند، بدانید که آنها دیگر وجود ندارند، آنها نیستند، آنها نه میتوانند به شما عشق بدهند، نه در خوشحالی شما نقش داشته باشند. باید بگذارید دیگران، خودشان باشند و خودی باشند که شما را هم دوست دارند.

این نکته، تقریبا همه را درگیر یک تناقض میکند: پس تکلیف همسر و فرزند و والدین و دوستان و سایر عزیزان چه میشود؟ اگرما همه اش به فکر خودمان باشیم، آنها کجا هستند؟

دوستان عزیز، آنها هستند و خواهند بود، شما به آنها تعهد دارید و خواهید داشت، اما شما تا خودتان را نشناسید و خوشحال و موفق نباشید، نمیتوانید نه همسری خوب باشید، نه فرزندی خوب و خلاصه نمیتوانید در موفقیت و شادی آنها نقشی ولو کوچک ایفا کنید. پی به فکر خودتان باشید تا بتوانید به فکر دیگران هم باشید.

اما همیجا یک باور غلط را هم با هم اصلاح کنیم:

اینکه من به فکر تامین نیازهای خودم باشم، خودخواهی نیست، اینکه نیازهای دیگران را در نظر نگیرم، خودخواهی است.

اینکه من کیستم، از اینجا شروع میشود که خودم را بفهمم. هوش هیجانی خیلی به ما کمک میکند که خودآگاهی داشته باشیم. اما برای یک شروع ساده، بهتر است لیستی تهیه کنید و شرایطی را که سبب شده شما خیلی خوشحال شوید را بنویسید. هیچ عیبی ندارد که یکی از این شرایط وقتی باشد که فرزندتان در کنکور قبول شده یا همسرتان فلان موفقیت را داشته، اما حتما و حتما باید شرایطی هم باشد که محور خوشحالی خود شما بوده باشید.

شرایط خوشحالی من، وقتهایی که خوشحال بودم :
۱- وقتی که ….. (خوب شرح دهید، چه کسانی دخیل بودند، چه شرایطی بود، نقش شما چه بود…)
۲- وقتی که …..
۳- وقتی که …..
 

همچنین شرایطی را بنویسید که به خودتان افتخار کرده اید. با مثال و روشن. مثلاً : وقتی که پروژه سر وقت انجام شد، به خودم افتخار کردم. یا وقتی که جمعه توانستم با فرزندم ۱ ساعت بازی کنم به خودم افتخار کردم.

شرایط اثر گذاری من، وقتهایی که احساس کردم موثر هستم :
۱- وقتی که ….. (خوب شرح دهید، چه کسانی دخیل بودند، چه شرایطی بود، نقش شما چه بود…)
۲- وقتی که …..
۳- وقتی که …..
 

بعد شرایطی را بنویسید (حتما بنویسید) که در آن احساس کردید بودن شما اثری داشته است، یعنی احساس موثر بودن کرده اید. مثلاً وقتی که ظرفهای مهمانی را شستم، احساس کردم که موثرم (یا احساس کردید که استثمار شده اید؟؟) یا مثلاً وقتی توانستم یک فصل به گزارش اضافه کنم، احساسا کردم که موثرم. و … این مثالها میتواند از خیلی ساده تا خیلی پیچیده باشد. اما نکته این است که رد پای شخص شما باید در آن دیده شود.

شرایطی که به خودم افتخار کردم :
۱- وقتی که ….. (خوب شرح دهید، چه کسانی دخیل بودند، چه شرایطی بود، نقش شما چه بود…)
۲- وقتی که …..
۳- وقتی که …..
حالا به این لیستها نگاه کنید. خوب فکر کنید. لیست را میتوانید اصلاح کنید، میتوانید به آن اضافه و کم کنید. تا به لیستهایی برسید که واقعاً شما را در اوجتان نشان دهد.

دوستان عزیز اگر این کارهارا کرده باشید، حالا میدانید که کی و در چه شرایطی در اوج هستید.

ممکن است شما وقتی در اوج باشید که اتفاق خوبی برای یکی از عزیزانتان افتاده باشد و شما همیشه نظاره گر آن موفقیتها بوده باشید. در این شرایط شما غرق در اطرافیانتان هستید و باید فکری بکنید. همسر و فرزندان همیشه نیستند، من باید بتوانم خودم را خوشحال کنم.

وقتی این فهرست کامل شد و خوب با آن کنار آمدید، نوبت گام دوم است.

اجازه بدهید این گام را در مطلب دیگری بنویسم که کمی مهلت داشته باشید تا اقدامات این گام را انجام دهید، آنها را بنویسید، مرتب کنید، مرور کنید، پاکنویس کنید و در جایی نگهداری کنید. توصیه میکنم دفترچه ای داشته باشید برای خودتان. در ادامه بیشتر در آن خواهیم نوشت.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد