درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 23:26   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6035صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 22 مهر 1392 - 04:51
تغییر معنادار در تیم مذاکره کننده آمریکایی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آرش خلیل خانه - ژنو فردا و پس فردا میزبان دور جدید گفت و گوها میان ایران و 1+5 خواهد بود، گفت و گوهایی که ظاهراً دو طرف تمایل دارند با شتاب و سرعتی بیشتر از گذشته و با رویکردی رو به جلو مذاکرات هسته ای را از بن بست چند ساله خارج کند.
تغییر در ترکیب تیمهای مذاکره کننده نیز مؤید همین نیت است. جمهوری اسلامی ایران تقریباً با ترکیبی کاملاً جدید در این دور از گفت و گوها حاضر می شود که نتیجه تغییر دولت و البته واگذاری مسؤولیت مذاکرات به وزارت امور خارجه است.
علاوه بر این گفته می شود که تهران بسته پیشنهادی جدیدی را با خود به ژنو خواهد برد .


راهبردهای جدید تهران- واشنگتن
دکتر علی خرم کارشناس ارشد دیپلماسی هسته ای و نماینده اسبق ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به ترکیب جدید تیم ایران و برنامه‌های دولت روحانی از یک سو و ترکیب تازه تیم آمریکا در این دور از گفت و گوها می گوید: خانم شرمن در این مذاکرات هم مقامهای مسؤول اعمال تحریمها علیه ایران را به همراه دارد و هم کارشناسان خلع سلاح و امور تسلیحاتی را و به یک معنا همراهان او تیمی هستند که می توانند درباره امکان و نحوه برداشتن یا کم کردن تحریمها علیه ما نظر و راه حل دهند و مذاکره کنند.


وی افزود: تیمی که آمریکا برای ژنو آماده کرده این پیام را دارد که آنها آماده هستند تا اگر در زمینه مسایل فنی هسته ای و مسایل تسلیحاتی و نظامی که مورد ادعای آنها است گشایشی و توافقی حاصل شود، به سرعت وارد بحث تحریمها و چگونگی کاستن از آنها که مورد توجه ایران است، بشوند.
مشاور اسبق وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در مقابل تیمی که انگلستان به ژنو می فرستد با حضور آقای گس و هوگ پاول، مدیر دفاع راهبردی و بازنگری امنیتی وزارت خارجه انگلیس یک ترکیب کاملاً سیاسی دارد و انتظار می رود که نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان هم رویه گذشته را حفظ کرده و تیمهایی سیاسی را به ژنو بفرستند.


این کارشناس مسایل هسته ای با اشاره به اینکه پیش بینی درباره امکان و سطح توافق ایران با 1+5 در گفت و گوهای فردا و پس فردا و چارچوبهایی که آنها ممکن است تفاهم کنند، کار دشواری است و نمی توان آن را معین کرد، اظهار داشت: مهم این است که معین شود این مذاکرات دو روزه به توافقی برای دستور کار جلسات بعدی منجر خواهد شد یا دو طرف خواهند توانست در همین اولین گفت و گوها وارد مسایل محتوایی شده و دستور کاری را به اجرا گذارند و این امر می تواند سرعت مذاکرات را تعیین کند.
خرم تصریح کرد: ترکیب تیم آمریکا نشان می دهد که آنها امید دارند در همین نشست به صورت مستقیم وارد دستور کار مذاکرات شوند و از طرف دیگر به ایران اعتماد کرده اند که می خواهد وارد بحث محتوایی شود.
وی افزود: در ایران نیز هم رئیس جمهور و هم آقای ظریف اعلام کرده اند که خواهان یک بحث جدی و عملی و واقع گرایانه در مورد مناقشه هسته ای هستند، بنابراین تهران هم شاید به طرف آمریکایی اعتماد کرده و آماده است با آنها وارد مذاکره شود.


دکتر خرم درباره شتاب زدگی مشهود آمریکاییها در مقابل برخورد محتاطانه و سنجیده تر تهران در مواجهه با فضای جدید که در نیویورک هم مشهود بود، خاطرنشان کرد: با توجه به تبلیغات ویژه ای که درباره این مذاکرت انجام گرفته، شاید نباید مثل گذشته به این گفت و گوها نگاه کرد.
وی اظهار داشت: ایران تأکید دارد که می خواهد سریعتر به نتیجه برسند و آقای کری هم گفته اند که می توان با ایران طی 6 ماه به توافق و نتیجه رسید، بنابراین همه اینها نشان می دهد که دو طرف خواهان جلو بردن مسأله هستند. پس این مذاکرات قابل مقایسه با گفت و گوهای گذشته که از راهبرهای متفاوتی پیروی می کردند، نیست. ایران می خواهد بحران را سریعتر خاتمه دهد و آمریکا نیز به این خواسته پاسخ مثبت داده، بنابراین باید دید در ژنو چه توافق هایی حاصل خواهد شد.


روش مذاکره عوض شده است

اما دکتر حسن لاسجردی دیگر کارشناس مسایل سیاسی و بین الملل معتقد است که در مقام مقایسه، تیم مذاکره کننده ایران کاملاً دگرگون شده است. او می گوید: تیم دولت ایران عوض شده و مزید بر آن گفتمان و روش مذاکره دولت هم عوض شده است، و در طرف مقابل در تیم آمریکا افزوده شدن یک متخصص امور تحریمها علیه ایران به تیم آمریکا جلب نظر می کند.


وی اظهار می دارد که یک نکته مهم در اقدامهای دیپلماتیک تیم ما این است که در چند هفته ای که از شکل گیری اش گذشته، تلاش زیادی انجام داد تا نشان دهد که تغییر و تحول در گفتمان و رویکرد ایران در حال وقوع است. همچنان که آقای ظریف در نیویورک تلاش کرد، بگوید که در گفت و گوهای تازه با 1+5 ایران شرایط جدیدی را ایجاد خواهد کرد و این مجموعه وعده ها و اظهار نظرها از طرف تیم ما الان به وقوع پیوسته و خود را نشان داده است.
حسن لاسجردی خاطرنشان کرد: ما پیش زمینه ای را برای گفت و گوهای ژنو آماده کردیم و آن هم مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک بود و این امر موجب شد که سطحی از جابجایی ها و تغییرات در دوطرف پذیرفته شود.


راستی آزمایی یا پروپاگاندا
با این حال به نظر می رسد حضور معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور تسلیحات و امنیت بین الملل نشان می دهد که همچنان در آن سوی میز، آمریکایی ها نگاه امنیتی و سیاسی به این گفت و گوها را در سطحی مشخص حفظ کرده اند، امری که می تواند یک فضا و داوری از پیش تعیین شده را به گفت و گوهای ژنو تحمیل کند و شاید هدف از آن برقراری توازن در برابر حضور مسؤول اعمال تحریمهای آمریکا علیه ایران در تیم باشد.


دکتر علی خرم درباره حضور کارشناسان تسلیحاتی و خلع سلاح در تیم آمریکایی و اینکه چنین امری تحمیل یک فضای نامناسب به گفت و گوها نخواهد بود؟ گفت: برداشت من این است که آمریکایی ها بنا دارند نوعی راستی آزمایی را اعمال کنند، به این ترتیب که کارشناسان نظامی و تسلیحاتی آنها احتمالاً پیشنهادهایی را برای راستی آزمایی غیر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارایه خواهند داد که در قالب توافقاتی فنی در کنار گزارشها و بازرسی های آژانس، هم 1+5 از آنها برای برداشتن گامهای بعدی منتفع شود و هم آژانس با اتکا به آنها بتواند به توافقهای جدید با ایران برسد. با این حال حضور آدام زوبین، مدیر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و مسؤول اجرای تحریمهای آمریکا علیه ایران در مذاکرات ژنو به شدت مورد توجه رسانه های سطح جهان قرار گرفته، از این رو که حضور او ممکن است نشانه ای باشد از امکان حصول یک توافق عملی و میدانی میان ایران و آمریکا برای کاسته شدن از تحریمها به عنوان مهمترین خواسته تهران.


حسن لاسجردی در این باره معتقد است که حضور آدام زوبین از نظر تبلیغاتی و رسانه ای مهم است، چون آمریکایی ها گفته اند، اگر با ایران به تفاهم نرسند، مرحله جدیدی از تحریمها را اعمال خواهد کرد و سنا هم اعلام کرده که اگر در ژنو با تهران به نتیجه عملی نرسد، دولت آمریکا باید سطح سخت تری از تحریمهای هوشمندانه را علیه ایران اعمال کند. وی افزود: بنابراین این مسأله جنبه پروپاگاندا دارد، چون آنها سطح انتظارات و خط قرمزهای ما را می دانند و چیدمان برایشان معلوم است، اما برای آنکه صحنه را به نفع خود تغییر دهند از عناصری استفاده می کنند که یکی از آنها همین چینش و ترکیب تیمشان در مذاکرات است.دکترحسن لاسجردی درباره سکوت و عقب ماندن تروئیکای اروپایی از تحولات جدید در مناقشه هسته ای، حتی پس از تماسهای جدید میان مقامهای ایران و آمریکا می گوید: یک مسأله حساس در ژنو داریم که می تواند سرنوشت مذاکرات و سطح توافقات را تکمیل کند، نگاه
 اروپایی ها به این مذاکرات است.


وی افزود: اروپایی ها احساس می کنند اگر ایران و آمریکا بتوانند مشکلاتشان را حل کنند، آنها از مدار تصمیم گیری کنار خواهند رفت، بنابراین شاید آنها بخواهند با اما و اگرها و شرط گذاشتنها فضا را به نفع خودشان مغشوش کنند. به همین منظور در روزهای اخیر برخی از مقامهای انگلیس موضع گیری هایی همسو با این فضا داشته‌اند و رئیس جمهور فرانسه نیز به صراحت در گفت و گو با نخست وزیر اسراییل، بر لزوم تداوم فشارها علیه ایران تأکید کرده است.


وی خاطرنشان کرد: اگر ما در ژنو همچنان بتوانیم بر مدار فضای برد- برد با آمریکایی ها به جلو برویم تاحدی فضای مخالفت و عدم همراهی اروپا آغاز خواهد شد تا سهم خود را بالا ببرند، که نوعی معضل است و مشکل بزرگ ما شروع می شود چون ما برای حل مشکلات اقتصادی و مالی وبانکی وحتی سیاسی خود بیشتر با اروپایی ها دمخور هستیم و مشکلات و مسایل ما با آمریکا در کوتاه مدت حل شدنی نیست، بنابراین تیم ما باید به این مسأله فکر کند که اگر اروپایی ها در این مذاکرات همراهی نکردند، آن وقت مذاکرات به چه سمتی خواهد رفت.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد