درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5984صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 20 مهر 1392 - 21:56
دیپلماسی خنده در نیویورک
محمدرضا رستمی . مشاور ارتباطات کاربردی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارتباطات موثر در سه سطح کلامی، لحن سخن و زبان بدن برقرار می‌شود. سطح اول «ارتباطات کلامی» است که تاکنون در روابط داخلی و خارجی ایران بسیار مورد توجه قرار داشته است. درواقع مدیران و سیاستمداران ایرانی به صحبت‌های طولانی و اغلب غیرموثر با انواع مخاطبان داخلی و خارجی می‌پرداختند. فرهنگ استفاده از ارتباط کلامی بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفته است در حالی‌که بر اساس تحقیقات آلبرت مهرابیان ارتباط کلامی تنها از هفت‌درصد اثرگذاری برخوردار است. نباید فراموش کرد که هفت‌درصد اثرگذاری ارتباط کلامی مشروط به استفاده مناسب از واژگان و ترکیب جملات است. سطح دوم در ارتباطات موثر «لحن کلام» است. لحن سخن به میزان 38درصد، در تاثیر پیامی که داده می‌شود نقش دارد. بیشتر افراد بر اساس عادت و تکرار، از لحن‌هایی که در روابط خانوادگی و دوستانه دارند، به‌طور ناخودآگاه در روابط اجتماعی و رسمی نیز استفاده می‌کنند. اما مدیران و به‌خصوص مدیران روابط عمومی و روابط بین‌الملل بر اساس اصولی که در «برنامه‌ریزی کلامی و عصبی» یا ان.ال.پی (NLP) ارایه می‌شود می‌بایست بر اساس موقعیت‌های ارتباطی مختلف از لحن مناسبی استفاده کنند. همچنین برای تاثیر بیشتر کلام لازم است تا سخن با لحن همسو باشد. یعنی برای اعلام دوستی با مدیر یا سازمان یا کشوری علاوه بر کلمات دوستانه باید از لحن دوستانه نیز استفاده کرد تا قدرت کلام از هفت‌درصد با 38درصد لحن جمع شده و به 45درصد قدرت ارتباطی دست یابد. سطح سوم در ارتباطات موثر «زبان بدن» یا «ارتباط غیرکلامی» است. این بخش از ارتباط با 55درصد تاثیر علاوه بر اینکه از بیشترین تاثیر در روابط برخوردار است دارای رتبه اول ارتباط موثر نیز هست. یعنی مخاطبان ما ابتدا از طریق روابط غیرکلامی با ما ارتباط برقرار می‌کنند و بعد با سخن و لحن ما. در صورتی‌که زبان بدن ما توانایی تاثیر‌گذاری مناسب در جهت اهدافمان نداشته باشد، قدرت سخن ما کاری از پیش نخواهد برد. پس برای انتقال پیام موثر به طرف ارتباط باید از زبان جهانی که بی‌نیاز از تفسیر و ترجمه است، استفاده کرد. زبان جهانی ارتباط همان زبان بدن است که برای تمامی مردم جهان قابل درک و فهم است. هرچند تفاوت‌هایی در برخی از علایم زبان بدن در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد، با این حال نزدیکی این زبان به جوامع مختلف به حدی است که در صورت استفاده درست از آن به میزان 55درصد در ارتباط خود موفق خواهیم شد. از مهم‌ترین عناصر در زبان بدن به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: لباس و پوشش مناسب، آرایش سر و صورت، حرکات ماهیچه‌های صورت، حالات دهان، لب و چشم، نحوه نشستن، حالات دست و... اما تیم خارجی ایران که همراه با آقای روحانی در نیویورک بودند ضمن استفاده مناسب از اصول NLP در روابط خود، یکی از مهم‌ترین و موثرترین پیام‌های ناخودآگاه را به دفعات به سیاستمداران جهانی و شهروندان سایر کشورها مخابره کردند. دکتر روحانی و دکتر ظریف که بیش از سایرین در معرض دیدار و ملاقات‌های حضوری و رسانه‌ای قرار دارند از یکی از جهانی‌ترین نمادهای زبان بدن یعنی «خنده» استفاده کردند. خنده به‌عنوان عنصری مهم از زبان بدن به میزان 55درصد تاثیری عمیق در روابط خارجی و جهانی ایران به‌همراه دارد تا از این فهم مشترک تاریخی در جهان بهره گرفته و در ناخودآگاه جمعی جهانیان این پیام موثر را بنشاند که ایران و ایرانیان مردمانی صلح‌طلب و دوست‌داشتنی و شاد هستند، نه مردمانی گرفته، عبوس و جنگ‌طلب؛ بلکه آنها با روی گشاده و خندان به روابط جهانی با منافع مشترک می‌نگرند.

http://sharghdaily.ir/?News_Id=22701

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد