درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 11:15   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5932صفحه نخست » جمعه، 19 مهر 1392 - 10:26
دود چراغِ مدیران
نویسنده: شهرام کریمی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- کتاب های خاطرات مدیران در مورد تجربیات مدیران و دستاوردهای آنان، معمولا حکایت موفقیت ها و شکست‌های آنان در عرصه‌های تصمیم گیری و مدیریت است. مثلا جک ولش در دوران طلایی مدیریت خود، بیان می‌کند چگونه تصمیم‌گیری کرده است و توانسته است تغییرات مهمی ایجاد کند و موفق شده تا در طول 20 سال جنرال الکتریک را به اوج برساند. وقتی این کتاب‌ها را می‌خوانیم حس خوبی به دست می‌آوریم که یک مدیر موفق توانسته کار خود را به خوبی پیش ببرد و منشا تحول شود، در مقابل هم البته همگی داستان کارهای غلط مدیران را می دانیم یا شنیده ایم که چگونه با ناکارآمدی باعث تباهی یک سازمان شده اند. در کسب این دستاوردها یا ناکامی‌ها، عوامل متعددی وجود دارند اما اینجا می‌خواهم به موضوعی اشاره کنم که یک مدیر قبل از این که مدیر شود یا در طول دوران مدیریت خود چه کارهایی برای خود انجام داده است که می تواند در موفقیت او کارساز باشد. مثلا یک مدیر در طول دوران تحصیل و زندگی خود چند صفحه کتاب خوانده است، و در چه حوزه هایی؟ در دوران دانشجویی وقت خود را چگونه گذرانده است؟ چقدر فلسفه و تاریخ مطالعه کرده است و چقدر در منطق و روانشناسی تامل کرده و تا کجا توانسته است مبانی فکری خود را در حوزه‌های پاسخ به زندگی محکم کند تا بعدا بتواند درست تصمیم بگیرد و به بینش قابل احترامی از سوی دیگران برسد تا بتواند در دیگران انگیزه ایجاد کند و خودش را مدیریت و رهبری کند. 

قبلا وقتی رفتارها و استدلال های برخی از مدیران را می‌دیدم که چگونه تصمیم‌های عجیب می‌گیرند و استدلال‌های بعضا خنده‌دار می‌کنند توجهم به این جلب می‌شد که مساله اصلی نداشتن بینش مدیریتی است که مدیران را از هم متمایز می‌کنند و کمک می‌کند تا درست رهبری و مدیریت کنند. به تدریج به این رسیدم که برخی از مدیرانی که می‌شناسم مساله‌شان صرفا بینش مدیریتی نیست بلکه گذشته‌ای است که فرد در طی آن دوره هم نتوانسته مشکلات فلسفی خود را حل کند و بدون این‌که به اندازه کافی مطالعه و پژوهش کرده باشد یا این که برای پرورش خود تلاشی کرده باشد، در جایگاه مدیریتی قرار گرفته است و وقتی که بخواهد تصمیم‌گیری کند یا در بحث‌های کارشناسی و مدیریتی مشارکت کند، استدلال‌های نادرست می‌کند و در نهایت هم به نتیجه نادرست می‌رسد. مثلا:

  • یک مدیر باید در طول دوران کاری خود باید بتواند در جایگاه مدیر کارکنانش را به درستی و منصفانه و عادلانه از نظر عملکرد ارزیابی کند، بنابراین لازم است که تکلیفش را با مفاهیمی مانند عدالت، ذینفعان، پاسخ‌گو بودن و غیره روشن کند.

  • یک مدیر باید بتواند هدف گذاری کند، بنابراین لازم است تا رویکرد درستی نسبت به همسوسازی اهداف سازمانی و اهداف فردی داشته باشد و تکلیفش را با اولویت‌های فردی و سازمانی و ذینفعان سازمانی روشن کرده باشد و بداند که اولویت با کارکنان است یا سهامداران یا مشتری.

  • یک مدیر باید استخدام کند، پس باید تکلیفش را با روش های قضاوت در مورد افراد بر اساس اولویت شایستگی یا استخدام سفارشی (پارتی بازی) روشن کند.

  • یک مدیر باید به بتواند به صورت اثربخشی به کارکنانش پاداش دهد، بنابراین باید برای تخصیص پاداش باید بداند که رفتار منصفانه مهم است یا رفتار همراه با محبت و احسان.

برای اثربخش و کارا بودن، مدیران باید اولویت‌های خود را شناسایی کرده باشند و در حوزه‌های مختلف تکلیف خود را روشن کرده باشند و به نظرم کسانی می‌توانند درست‌تر عمل کنند که با مطالعه و تفکر کافی و مناسب، به درک درستی از مفاهیم و کارهای مدیریتی رسیده باشند. برای طی کردن این مسیر تکاملی، مدیران به قول گذشتگان، باید به اندازه کافی دود چراغ خورده باشند تا پاسخ‌های درست و قابل دفاع برای پاسخ گو بودن به خودشان و همکارانشان و سازمان داشته باشند. در مجموع، مدیرانی که دود چراغ نخورده باشند، لزوما نمی‌توانند تصمیم‌های درست بگیرند و زیردستانشان را رهبری و مدیریت کنند. خلاصه این که هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست!

 

http://sanayee.persianblog.ir/

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد