درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 21:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5905صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 18 مهر 1392 - 07:42
لزوم اتخاذ سیاست های واحد برای اطلاع رسانی در دستگاه ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در جامعه اطلاع گرای امروز، گسترش و تحول ارتباطات و اطلاعات به منزله زیر بنای پیشرفت پایدار ملی، ضرورت تبیین اهداف اطلاع رسانی را اجتناب ناپذیر کرده است. به ویژه در دستگاه های دولتی که باید سیاست واحدی را در این باره اتخاذ و دنبال نمایند.
 در جامعه اطلاع گرای امروز، گسترش و تحول ارتباطات و اطلاعات به منزله زیر بنای پیشرفت پایدار ملی، ضرورت تبیین اهداف اطلاع رسانی را اجتناب ناپذیر کرده است. به ویژه در دستگاه های دولتی که باید سیاست واحدی را در این باره اتخاذ و دنبال نمایند.امیر نیکرویان
امروز وظیفه مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دیگر نصب پلاکارد و اطلاعیه نیست که این امور را می توان به حوزه های تشریفاتی هم واگذار کرد. حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی حوزه ای علمی و تخصصی شده که مبنایش دیگر سلیقه ای نیست و اگر قرار است این بخش فعال باشد، باید از ابزارهای علمی به درستی بهره گیرد.
اگر بناست سخن و طرحی نو مطرح شود و باید ابزارهای لازم هم برای نشر آنها وجود داشته باشد، چرا که امروز گستره اطلاعات و ارتباطات محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و با فن آوری های نوین، امکان دسترسی به هرگونه اطلاعات در هر مکان و در کوتاهترین زمان ممکن امکان پذیر است.
تنویر افکار عمومی که جزء لاینفک حوزه ارتباطات هر دستگاه و یا سازمان و نهاد دولتی و خصوصی است ، باید پیش از گذشته تقویت شود و نخستین گام در ایجاد این مهم، تصمیم سازی و سیاست گذاری هایی است که باید علاوه بر اتخاذ در سطوح بالای دولت، در هر دستگاه و نهادی هم بر اساس سیاست های واحد به صورت روشن تر و متناسب با فعالیت های دستگاه متبوع خود تبیین شود.
گام بعدی، به کارگیری مناسب ابزارهای اطلاع رسانی و شیوه های صحیح آن است. همه دستگاه های دولتی در حال حاضر صاحب پایگاه اطلاع رسانی و پورتال هستند که اخبار و اطلاعات لازم را به صورت رسمی در کوتاه ترین زمان ممکن منتقل و بر روی خروجی سایت های خود قرار می دهند. آنچه که در حال حاضر به دلیل مشکلات بودجه ایی در همه سازمانها و ارگان ها فقدان آن مشهود است، نشریه ترتیبی هر نهاد است که بی شک ارگان رسمی دستگاه ها به محسوب می شود و نبود آن موجب ایجاد خلاء در این حوزه می شود. چرا که هنوز هم نشریات به عنوان رسانه های مکتوب، جایگاه خاص خود را حفظ کرده اند و انتقال اطلاعات و گزارش از طریق رسانه مکتوب، نفوذ مورد انتظار را در میان مخاطبان خود دارد.
آنچه که در این ایام علاوه بر ابزارهای موفق مرسوم شده، ارسال پیامک به جامعه مخاطب است که البته باز هم به دلیل محدودیت هایی ، تنها در مواردی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.
به هر حال تمام ابزارهای موجود به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع تدارک دیده شده اند و در خدمت مراکز
روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه ها قرار گرفته اند تا بر اساس سیاستی واحد در بدنه دستگاه های دولت به کار گرفته شوند و وظیفه روسای این مراکز انتقال سیاست های واحد اطلاع رسانی به بدنه روابط عمومی و نهایتا سایر واحدها است. در این صورت فعالیت های سلیقه ای به حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی راه نیافتد و وظایف روشن تر و صریح تر در بین کارشناسان تجلی خواهد یافت.
اگر منشا سیاست گذاری ها یک جا نباشد، بدون شک اطلاع رسانی هم از مسیر اصلی خود خارج شده و پیوستگی لازم را از دست خواهد داد. از همین رو شورای اطلاع رسانی دولت قصد دارد تا متناسب با سیاست های کلی دولت هماهنگی های لازم را انجام دهد تا نظام اطلاع رسانی دولت به صورت هماهنگ عمل نماید.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد