|
- اندازه متن: + -
| کد خبر: 5846 | صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومی | سه شنبه، 16 مهر 1392 - 07:21 |
|
|
ارتباطات مردمی در اداره تبلیغات اسلامی باید دوسویه باشد |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اطلاعرسانی را مهمترین وظیفه روابط عمومی دانست و گفت: ارتباطات مردمی در روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی باید دو سویه و بین مردم و مسئولان باشد.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی ادارهکل تبلیغات اسلامی استان قم، حجتالاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز دوشنبه، 15 مهرماه در افتتاحیه دهمین گردهمایی آموزشی مسئولان روابط عمومی اداراتکل تبلیغات اسلامی استانهای کشور با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی، اظهار کرد: ممکن است نقش و جایگاه روابط عمومی در ادارات مغفول مانده باشد، در حالی که روابط عمومی یک دانش و شبکه ارتباطی است.
وی گفت: اگر این مسئله را در نظام اسلامی پذیرفتیم باید روابط عمومی را به عنوان یک رشته یا میان رشتهای علم ارتباطات به حساب آوریم.
حجتالاسلام اسکندری به تاریخچه علم روابط عمومی اشاره کرد و با بیان اینکه دو مسئله ارتباطی حوزه دین را تحتالشعاع قرار داده است، گفت: ظهور و بروز ابزار و تجهیزات نوین فناوری به شدت ارتباطات دینی کهن و سنتی و کارآمد حوزه دین را تحتالشعاع قرار داده است.
وی تأکید کرد: به وجود آمدن سازمانها و نهاهای اجتماعی در حوزه کارکردهای اجتماعی دومین عاملی است که این سازمانها با بهرهبرداری از ابزارهای نوین، مسیر جامعه بشری را تغییر دادهاند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ضرورت ارتباطات دینی اشاره کرد و افزود: پنج اصل را میتوان در ارتباطات دینی در نظر گرفت که باید به آنها توجه شود.
وی اصل اول در ارتباطات دینی را توحید و یکتاپرستی ذکر کرد و گفت: در ارتباطات غربی توحید و یکتاپرستی ملاک و معیار نیست اما در ارتباطات دینی نگاه یک عنصر ارتباطی حتما باید نگاه موحدانه باشد، یعنی خدای تبارک و تعالی را حاضر همه امور ببیند.
حجتالاسلام اسکندری اصل دوم را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: قرآن کریم و روایات معصومان(ع) این همه بر روی امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارند. امر به معروف و نهی از منکر یک نوع ارتباط خاص است که مقدم بر هر نوع ارتباطی است، به ویژه در جامعهای که حاکمیت باید از آن صالحان باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم چهارمین اصل در ارتباطات دینی را تقوا ذکر کرد و افزود: یک عنصر ارتباطی باید در چارچوب تعالیم وحیانی اسلام قدم بردارد.
وی چهارمین اصل ارتباطات دینی را اعتقاد به امت واحده ذکر کرد و گفت: یک عنصر ارتباطی وظیفه دارد مصالح امت اسلام را در نظر داشته باشد، بنابراین هر جا که انسانی وجود داشته باشد که بر اساس اعتقادات و اصول وحیانی حرکت کند زیر چتر اصول ارتباطی قرار میگیرد.
حجتالاسلام اسکندری با بیان اینکه امانت پنجمین اصل ارتباطات دینی است، تصریح کرد: رابطه مردم با مسئولان رابطه امامت و امت است و مسئولان روابط عمومی باید هم مراعات این پنج اصل را داشته باشد و هم براساس این اصول حرکت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مهمترین وظیفه روابط عمومی را اطلاعرسانی ذکر کرد و افزود: اطلاعرسانی باید جنبه دو سویه داشته باشد.
وی تأکید کرد: ارتباطات مردمی در روابط عمومی اداراتکل تبلیغات اسلامی استانها باید دو سویه باشد یعنی هم نظرات مردم را به مسئولان سازمان منتقل کنند و هم کارکردهای سازمان را به مردم انتقال دهند.
به گفته حجتالاسلام اسکندری روابط عمومی با توجه به اهمیت و نقشی که دارد باید زبان گویای دستگاه متبوع خود باشد و خواستههای سازمانی را جامه عمل بپوشاند. |
|
|
اخبار مرتبط:
اضافه نمودن به:
|
|