درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5841صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 16 مهر 1392 - 05:10
جدیدترین آمارها از مهمترین ملاک‌های جوانان ایرانی برای انتخاب همسر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز ملی ازدواج برخی از مهمترین یافته‌های آخرین نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منتشر شد.

به گزارش شارا به نقل از شفقنا، محمد آقاسی رییس ایسپا، گفت: از آنجا که بحث ازدواج و انتخاب همسر در شرایط کنونی در میان جوانان ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، مرکز ایسپا در این حیطه اقدام به نظرسنجی کرده است که نتایج این پژوهش‌ها می‌تواند نقش موثری برای تصمیم گیری مسولان و نیز مکمل مناسبی برای سیاستگزاران فرهنگی کشور باشد. به ویژه با استقرار دولت یازدهم استفاده ازاین نتایج می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آتی مهم و موثر باشد.

آقاسی افزود: «محورهای این نظرسنجی شامل ملاک‌های انتخاب همسر، موانع ازدواج، سن مطلوب ازدواج، فرزندآوری و مواردی از این دست است که در فواصل مختلف منتشر خواهد شد که این نظرسنجی به صورت ملی و با حجم نمونه 3028 نفر صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع پاسخگویان حاضر در تحقیق، 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن و میانگین سنی افراد حاضر در تحقیق 25.2 بوده است . همچنین 60.5 درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی، 34.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم و 5.4 درصد نیز تحصیلاتشان کمتر از دبیرستان بوده است.

ملاک‌های انتخاب همسر از نگاه جوانان ایرانی

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ادامه به تشریح برخی یافته‌های این تحقیق پرداخت و افزود: در سؤال جداگانه‌ای از پاسخگویان در خصوص ملاک‌های انتخاب همسر از سوی جوانان پرسیده شد که با توجه به یافته‌های به دست آمده «دارا بودن شغل و درآمد مناسب» با کسب 13.2 امتیاز از 100 امتیاز، اولویت اول را به خود اختصاص داده است. ملاک‌های «تفاهم» با 12.6 امتیاز و «عفت و پاکدامنی» با 11.3 امتیاز، اولویت‌ها دوم و سوم جوانان برای ازدواج عنوان شده است.

آقاسی یادآور شد: اگر بخواهیم ملاک‌های جوانان را برای انتخاب همسر به تفکیک زن و مرد بررسی و تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم در مجموع «دارا بودن شغل و درآمد مناسب» از منظر پاسخگویان زن بیش از سایر ملاک‌ها مورد توجه بوده است، درحالیکه مردان «ملاک عفت و پاکدامنی» را مهم‌تر از سایر معیارها دانسته‌اند.

سن مطلوب ازدواج از نظر جوانان ایرانی

وی در ادامه افزود: در این نظرسنجی‌ از جوانان درباره سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها و آقایان به تفکیک پرسیده شد که نتایج نظرسنجی نشان داد 50.6 درصد از پاسخگویان سن مطلوب برای ازدواج آقایان را بین سنین 27 تا 30 سال و 32.7 درصد نیز سن مناسب برای ازدواج آقایان را بین 23 تا 26 سال عنوان کرده‌اند. به صورت کلی میانگین سن مطلوب ازدواج آقایان از دیدگاه جوانان کشور27.6 اعلام شده است.

رییس ایسپا دیدگاه جوانان در مورد سن مطلوب ازدواج خانم‌ها را این‌گونه تشریح کرد: 43.9 درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها بین سنین 23 تا 26 سال است، همچنین 37 درصد جوانان نیز معتقدند سن مطلوب ازدواج برای خانم‌ها بین سنین 19 تا 22 سال است و به صورت کلی میانگین سن مطلوب خانم‌ها از طرف پاسخگویان، 23.2 اعلام شده است.

نظر جوانان در مورد فرزندآوری و خوشبختی در زندگی

آقاسی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در سال‌های اخیر مورد تاکید قرار گرفته بحث باروری و فرزندآوری است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بر روی این مطلب تاکید دارند و دستگاه‌های مختلف اجرایی و ارگانهای فرهنگی می‌بایست به این مطلب توجه داشته باشند، اظهارکرد: در همین زمینه از جوانان پرسیده شد که آیا داشتن فرزند را موجب خوشبختی در زندگی می دانید که اکثریت جوانان (72.7درصد) اعتقاد دارند داشتن فرزند در زندگی مشترک باعث خوشبختی زوجین خواهد بود،بنابراین این مطلب امیدوارکننده و دارای اهمیت است که جوانان در آستانه ازدواج تمایل به داشتن فرزند دارند و در این میان تنها 24.1 درصد رابطه‌ای بین داشتن فرزند و خوشبختی زوجین نمی‌بینند.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد